maar nu is mijn probleem.. hoe blokeer ik de poelie zodat ik hem goed vast kan zetten? kan het geen kwaad hem in de 1e versnelling te zetten, en iemand anders even op de rem te laten drukken??
multiriem loopt eraf
Re: multiriem loopt eraf
okee, bedankt voor de reacties
maar nu is mijn probleem.. hoe blokeer ik de poelie zodat ik hem goed vast kan zetten? kan het geen kwaad hem in de 1e versnelling te zetten, en iemand anders even op de rem te laten drukken??
he hem vast, heb hem bij een werkplaats vastgedraaid met de luchttol, volgens die kerel daar werkte dat prima en zat die muurvast,. echter weer een probleempje...... onderweg naar die werkplaats, is me aircoriem er ook afgeflogen (| (| .... dus die ben ik kwijt... is het geen probleem zonder die riem te rijden? omdat die tog alleen me aircopomp aandrijft.. 
-
mechanic01
nou het zit je niet mee, eventjes kan wel maar wel spoedig nieuw riempje opzetten.
-
Jantje
Gaat goed idd ;(
Maar idd als hij alleen je aircopomp aandrijft kan je wel even zonder!
Maar idd als hij alleen je aircopomp aandrijft kan je wel even zonder!
jaa ik heb behoorlijk pech (|
achja ik blijf vertrouwen hebben in de bmw
bedankt voor de reactie's , jaa hij drijft alleen me aircopomp aan.
rij er morgen mee naar huis en haal even een nieuwe.

achja ik blijf vertrouwen hebben in de bmw
bedankt voor de reactie's , jaa hij drijft alleen me aircopomp aan.
rij er morgen mee naar huis en haal even een nieuwe.
- martinus83
Is deze DIY die hierboven genoemd nog beschikbaar dat iemand weet?largeproject schreef:B
Staat overigens een mooie diy op onze site,was zelf icl airco snaar 1,5 uur bezig er mee..
- martinus83
Ter info;
Ik heb nu zelf vervangen:
- Multiriem (contitech), spanrol, omkeerrol
- Aircoriem (contitech), spanrol
Kosten totaal: 130 euro incl.
Het vervangen zelf is in 45 min gepiept als je ook de motorplaat demonteerd. Moet zeggen dat ik de oude niet hoefde te demonteren omdat mijn riem was gesprongen.
Sidenote: heb naast de 45 min tijd besteed aan het schoonmaken van motor en pully's.
Goede tip: Om de riem te vervangen heb ik de koelventilator niet verwijderd. Je kunt de riem tussen fan en behuizing door begeleiden.
Kosten totaal
Ik heb nu zelf vervangen:
- Multiriem (contitech), spanrol, omkeerrol
- Aircoriem (contitech), spanrol
Kosten totaal: 130 euro incl.
Het vervangen zelf is in 45 min gepiept als je ook de motorplaat demonteerd. Moet zeggen dat ik de oude niet hoefde te demonteren omdat mijn riem was gesprongen.
Sidenote: heb naast de 45 min tijd besteed aan het schoonmaken van motor en pully's.
Goede tip: Om de riem te vervangen heb ik de koelventilator niet verwijderd. Je kunt de riem tussen fan en behuizing door begeleiden.
Kosten totaal