Schroefset nodig maar welke

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
ultrAslan

Schroefset nodig maar welke

Bericht door ultrAslan » 07 feb 2011, 21:32

Dag iedereen..

ik ben in bezit van een mooie 323i coupe uit '97..
net nog geen jaar geleden heb ik de voorzeide verlaagd omdat hij te hoog op de poten stond.. nu vind ik hem echter net te hoog ik irriteer me er mateloos aan want hij moet nog een heel klijn beetje zakken en hij moet wat stugger zijn.. want dat rijden als een waslap over straat is maar niks.. ( niet stug genoeg voor mij )..
ik heb zelf ff uitgezocht wat er was aangeboden..
TEC setje voor 190 euries
en V-Maxx voor 310???
p.s ik ga 3 tot 4 x per jaar naar de nurburgring en rijd er minimaal 2 rondjes overheen

wat is een goed setje voor mij dan?? ik ben toch aan het kijken met V-Maxx omdat TEC toch wel veelste goedkoop is, nou dan is er meestal toch wat aan de knikker lijkt mij?
Liever een ster in de voorruit dan op de motorkap !!

Griffendahl

Re: Schroefset nodig maar welke

Bericht door Griffendahl » 07 feb 2011, 21:36

Setjes van zo weinig geld kan gewoon niks goeds zijn miho... Vmaxx e.d. zijn prullen van de eerste klas. Je doet zoiets toch om je auto beter te maken, neem dan goed spul.

Ik zou nog geen Vmaxx onder mijn auto willen hebben als ik kostprijs erbij kreeg ipv betalen, dan had ik liever stock dempers, dan heb je iig gegarandeerde kwaliteit.

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 07 feb 2011, 21:41

'k heb hier foto's gezien van een compleet verbogen Vmaxx setje.

Cliff

Bericht door Cliff » 07 feb 2011, 21:42

Nooit aan beginnen...v-max of wat dan ook..

Neem dan iets van Koni, H&R, Bilstein of KW (en zo zijn er nog wel een paar goede A-merken)...

BMW-Vince

Bericht door BMW-Vince » 07 feb 2011, 21:44

Ik heb al setjes gezien van vmax of hoe die troep ook heet, waarbij de boel helemaal krom is als het onder de auto vandaan komt.

TEC spul schijnt niet eens zo heel slecht te zijn.

Maar verwacht niet dat zulke merken ook maar enigzins in de buurt zullen komen van setjes als KW, Eibach, Bilstein, AP etc.

Ik rij sindskort met een schroefset, de Eibach Pro Street S, kost wat maar dan heb je ook wat.
Helemaal super en rijdt gewoon geweldig!
x BMW E36 316i Touring Sport Edition - 1999
x BMW E36 328i Touring M Sport - 1997
x BMW E36 325i Cabrio - 1994
x BMW E46 320i Touring - 2000
x BMW F20 116i Sport Line - 2012
x BMW F30 320i Sport Line - 2013
✓BMW F30 320i Modern Line - 2014

BMW freak

Bericht door BMW freak » 07 feb 2011, 21:45

Als regelmatig naar het circuit gaat is dit misschien iet s voor je hier kan je de camber mee verzetten als je op het circuit bent.

http://www.d2racingsports.nl/zoekresult ... intType=89
Afbeelding

e 46 M3 van 2001
e 92 335i performance
e 30 325i van 1988 Deep purple Verkocht

Linkje naar mijn M3 viewtopic.php?f=29&t=10744

ultrAslan

Bericht door ultrAslan » 07 feb 2011, 21:51

mensen dank voor de reacties.. kan op slot want ik begrijp dat het helemaal niets ie.. dan verder zoeken ;) dank jullie wel

johnsdale

Bericht door johnsdale » 08 feb 2011, 11:52

Ik heb ook goede reacties gelezen over Tec setjes.
En tuurlijk is er beter, maar als je niet weet hoe die betere setjes rijden weet je toch ook niet wat je mist....

ultrAslan

Bericht door ultrAslan » 10 feb 2011, 21:36

ik denk aan een Cobra setje.. dit is gewoon Nederlands product en kwalitatief ook prima in orde.. veel Mini rijders hebben zown schroefsetje van cobra onder de auto en heb alleen maar goede reacties er over gehoord.. owja de voorzeide van mijn is ook verlaagd met cobra verlagingsveren en moet erbij zeggen dat hij eigenlijk mij wel bevalt..
iemand ervaring met cobra schroefsetje?

NeFReT

Bericht door NeFReT » 14 feb 2011, 04:04

niets mis met zo'n tec setje hoor.

ik heb het er al tig km onder zitten en vergeleken met v maxx.(wat ik onder mn oude vr6 had) is deze na een jaar nog steeds met de hand te verstellen(zelfs na de winter met al dat pekel ed)

duurder betekent niet automatisch beter.
meeste mensen hier roepen metteen dingen zonder een eigen ervaring ermee te hebben.
iedereen heeft die foto gezien met dat gebogen veertje maar dat zegt nog steeds niets.

ken mensen die een rooitje hebben neergeteld voor een schroefset van een wat bekender merk,na 3 duizend km's konden de achter demper er weer vanaf omdat ze lek waren en voor ook omdat ze niet meer te verstellen waren..

heb een maat die in 4 weken tijd 11.000 km erop heeft zitten met een schroefsetje van 130 euro(rokkor om precies te zijn)
laats wou die hem ff lager schroeven,kon nog steeds met de hand.

dus tjah...

edit:

wat betreft het stugheid van zo'n tec setje.
e36 coupe
ik heb 8.5j et 13 voor
10j et 20 achter met rondom originele wielkasten.
loopt nergens aan,en trusst me,ik rij laag..

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 03 mar 2011, 10:34

Er weegt imho nog wel meer mee als de bouwkwaliteit van een schroefset, leuk dat die na 4 weken nog goed te verstellen is. Maar die goedkopere sets zijn vaak stuiterhard en da's gewoon niet goed.

Stuiterhard kost gewoon te veel tractie, je verliest wegcontact en het kost je je rug op lange ritten. Dat stuiterharde wat jij daar noemt is dus imho precies wat zo'n set zo slecht maakt en waar je het verschil maakt tussen een goedkope en een dure set.

Ik heb er nu zo'n 2 jaar een KW variant 2 onder zitten, en mijn auto is weinig hoger als jouwe. De bouwkwaliteit is echt goed, mooie RVS poten en zo. Verder zitten ze bij mij onder een diesel dus geloof maar dat die er onderhand al flink wat meer op heeft zitten als 11.000 km, en ook deze is nog gewoon met de hand te verstellen, en zeker niet lek of wat dan ook. Daarnaast is het gewoon een heerlijk comfortabele setup waarmee ik afgelopen zomer ook gewoon met de vakantie spullen erin in 1 ruk mee naar Zuid-Frankrijk ben gereden.

BMW-Vince

Bericht door BMW-Vince » 03 mar 2011, 11:25

Niks aan toe te voegen!
Laatst gewijzigd door Gast op 03 mar 2011, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
x BMW E36 316i Touring Sport Edition - 1999
x BMW E36 328i Touring M Sport - 1997
x BMW E36 325i Cabrio - 1994
x BMW E46 320i Touring - 2000
x BMW F20 116i Sport Line - 2012
x BMW F30 320i Sport Line - 2013
✓BMW F30 320i Modern Line - 2014

NeFReT

Bericht door NeFReT » 03 mar 2011, 12:37

griffendahl: dat kan wel kloppen,echter als je met brede wieltjes wilt rijden en laag wilt zijn dan is imo een goedkoper setje veel handiger dan zo'n duurdere kw/spax weitec setje.
als je extreem veel km's maakt(in jouw geval een dieseltje) dan klopt het dan een comfortabeler setje veel handiger is.
ook als je meer van de oem velgen houdt die niet zo;n 2 a 3 cm uitsteken .

je moet gewoon kijken waar het meer voor bedoelt is.

hier een voorbeeld fotoke:

achter 9j et 45 met 215/40/17
met een comfortabele setje zou die geen eens aanlopen(originele wielkasten)
Afbeelding

maar als je hiervan houdt (MET originele wielkasten) dan moet je wel weer een stug setje hebben:D

10j et 20 met 215.40.17 achter
Afbeelding

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 03 mar 2011, 13:11

Stugge sets zijn gewoon funest voor je weggedrag, het staat misschien wel leuk (maar daar zijn de meningen ook over verdeeld). Als jij zo stug rijdt achter loop je het risico dat je achterkant bij een hobbel plotseling grip verliest of anderzijds gevaarlijke situaties. Een auto die zo hard staat wordt naar mijn mening listig en gevaarlijk en zeker ongeschikt

Overigens kan een KW ook echt stuiterhard hoor, maar naar mijn mening moet je dat ook absoluut niet willen. Vering zit niet alleen voor het comfort op een auto. Shocks en veren zijn net zo belangrijk als banden als het aankomt op het versnellen en sturen van een auto...

Als veiligheid voorop staat wil je dus niet zo'n stuiterharde set onder je auto, en als het de enige manier is om zo'n set velgen onder je auto te krijgen dan zou ik me eens beginnen af te vragen of die wielen wel per sé op die auto moeten. Begrijp me niet verkeerd, en modden is gewoon leuk, maar zodra ik dingen als weggedrag ernstig moet verslechteren omdat dat beter staat, dan haak ik af...

FYI: Ik houd ook best van grote wielen Ik rijd op mijn E46 sedan met 19x9,5J ET45 en een 255 band, maar alles loopt gewoon vrij met behoud van veiligheid en comfort.

NeFReT

Bericht door NeFReT » 03 mar 2011, 13:16

dat zou best kunnen dat ie makkelijk kan uitbreken,echter had ik dat met de originele set eronder (en micheling banden)
sinds ik zo een goedkoop stugg setje eronder heb is me zo iets niet meer opgevallen.
maja ligt er natuurlijk ook wel aan hoe je met je bolide omgaat.
als je bv ermee omgaat alsof je elke dag op het circuit zit dan kan ik het begrijpen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Performance en tuning”