Tips & trucs

Alle tips, trucs en ervaringen met betrekking tot de BMW 5 Serie zijn hier te vinden
suyker

Tips & trucs

Bericht door suyker » 08 mar 2011, 21:27

Hier een zeer verdomde handige thread op het 5 series forum met allerlei handige tips.

http://forums.5series.net/topic/45685-n ... ks-thread/

Zo wist ik bijv niet dat je vanuit NAVi direct naar entertainment kon gaan zonder eerst naar het menu te gaan en weer naar onder te klikken.

Gewoon je knop in NAVi 1a2 sec in de directie houden waar je heen wil. En vanuit entertainment naar klimaat gewoon ff naar links vasthouden

Zo staan er talloze tips op. Wel ff tijdje bladeren
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles

Dark knight edition
Afbeelding

suyker

Re: Tips & trucs

Bericht door suyker » 09 mar 2011, 07:44

nog een tip.

Als je stoelverwarming hebt en je die uit wil zetten hoef je het knopje niet 3 x in te drukken maar ff vasthouden

If you are listening to the radio and "all stations"
if you reach the last station, it will go the first one if you use the steering controls to change the station ( and vice versa from the first to last)
Will not if you use the i drive

got one for you guys that a buddy of mine with an e46 pointed out (and I've tested of course). If you hold down your turn signal as you turn off the ignition, the side your signal was blinking on will illuminate the angel eyes and the rear brake light ever so slightly. I guess BMW did this so if you park on a busy street at night you can illuminate up the side of your car exposed to passing cars so people take notice and are more aware of your vehicle when parking or driving by. Actually pretty sweet to see.

If your iDrive ever gets locked up or freezes, you can push the cd eject, dvd eject, and volume knob all at the same time and it will reset the iDrive manually. It will eject both discs and reset the system. Only works if you have NAV.

Dark knight edition
Afbeelding

suyker

Bericht door suyker » 09 mar 2011, 08:00

nog een tip wat ik bij mezelf wel eens zie.

Als je naar links wil verplaatsen doe je automatisch je linkerknipper aan :gek: , maar als je dat ineens wil cancellen doe ik hem meestal naar rechts waardoor hij naar rechts aangaat. niet handig dus.

Dus om dat te verkomen druk je gewoon nogmaals de linkerin dan gaat hij uit.

Dark knight edition
Afbeelding

Kingfisher
Contacteer:

Bericht door Kingfisher » 09 mar 2011, 08:02

Of je leest gewoon het instructieboekje. ;)

suyker

Bericht door suyker » 09 mar 2011, 08:05

en de volgende. SCheelt jullie weer 27 pagina's lezen

As far as neat tricks are concerned, switching on DTC in slippery conditions really really works...it makes DSC less sensitive, but appears to "detune" the car for a slower and more controlled take of. No matter how slippery it is, you get traction. I was amazed at how easy this car, with standard UK tyres and an auto box, has been to drive in really icy conditions, even up hill on roads with an evil camber.

Dark knight edition
Afbeelding

suyker

Bericht door suyker » 09 mar 2011, 08:06

Kingfisher schreef:Of je leest gewoon het instructieboekje. ;)

hahah de meeste staan er idd in. Heb dat ding wel doorgelezen maar ben geen 1 van deze bezig gekomen. en dat ding is veel te dik.

Dark knight edition
Afbeelding

suyker

Bericht door suyker » 09 mar 2011, 08:17

THE ANTI CAR-JACKING FEATURE

(Copied from a previous post of mine).

I was first told about this by a BMW tech. I think it is intentional and may be due to technology leftover from the comfort access.

The way it was explained to me was that it could be used as an anti car-jacking feature in non comfort access cars.

It allows you to drive the car without the key in: thus if you are unlucky enough to be car-jacked , you just let the thieves take your car.They will assume that the key is in the ignition because the engine is on. As soon as they stop and turn off the ignition they will be unable to turn the car on again as they have no key.

The guy who told me worked for BMW emergency services and said he did this all the time with his 5 series tourer as he was often called to unsavoury locations to assist drivers.

The procedure is:-

1) start the car as normal.
2) stop the engine ( you do not have to leave the engine running for 30 secs unlike previously stated)
3) remove key
4) Put the key in your pocket ( very important not to leave the key lying in the car for obvious reasons).
5)put foot on brake and press start engine button. you have only about 10 secs to do this.
6) Voila ! You can drive without the key.

You can also lock the car with the engine running using this method which may be handy on winter days to warm up the car before you get in.

Actually you dont even have to turn on the car. Just put the key IN and OUT, and then start without key. I just did it.

Dark knight edition
Afbeelding

Kingfisher
Contacteer:

Bericht door Kingfisher » 09 mar 2011, 08:29

Ik ben juist wel de meeste dingen die hier beschreven staan tegengekomen in het instructieboekje (alleen de reset van de navi ken ik idd via het web en niet vanuit het instructieboekje).

Nu moet ik er ook bij zeggen dat ik het juist heerlijk vind wanneer ik een nieuwe auto heb om alle ins-en-outs in het instructieboekje (die me niet dik genoeg kan zijn) te lezen. Ik was ook behoorlijk teleurgesteld toen ik achter de betekenis van het * tekentje kwam....

Maar het zijn inderdaad wel handige tips.... :)

BMW_Lover
Contacteer:

Bericht door BMW_Lover » 09 mar 2011, 10:35

Ja ik ben ook echt een manual lezer, maar altijd leuk om meer er over te lezen. Die anti hi jack is leuk maar heb alleen geen start knop.....
Light travels faster than sound...
which is why most people appear brilliant until you hear them.

Afbeelding

Frank535

Bericht door Frank535 » 09 mar 2011, 22:20

Goed topic, suyker !! :duim:
Ik ben ook wel een manual lezer, maar sommige tips zijn voor mijn toch echt nieuw.

Vandaag maar eens getest; ramen en open dak sluiten met de afstandsbediening (AB).

Druk op de AB op de middelste knop (sluiten) en hou hem enkele seconden vast - dan gaat de auto op slot en sluiten de ramen en het dak vanzelf.

Super handig ! :)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti

Aron

Bericht door Aron » 09 mar 2011, 22:30

geld ook andersom hoor....voor de zomer ofzo..

BMW_Lover
Contacteer:

Bericht door BMW_Lover » 10 mar 2011, 00:22

Frank, vergeet dan niet de knop net zo lang in te houden tot ze echt dicht zijn. Niet zodra ze beginnen te sluiten weer los laten want dan stoppen de ramen en kunnen dus open blijven.
Light travels faster than sound...
which is why most people appear brilliant until you hear them.

Afbeelding

suyker

Bericht door suyker » 10 mar 2011, 07:09

ik las ook dat wanneer je in de avond parkeerd langs een weg ofzo en het contact uitzet en dan de knipper aanzet waar je uit wil stappen dat 1 kant vd verlichting aan gaat voor mensen die tegoed komen die zien dat jij er staat of wil uit stappen. Lukt me gister 1,2,3 niet. nog ff inlezen.

Wel blijven nu me ringen aan als de motor uit is en de sleutel uit contact is. das wel ideaal totdat je deur opendoet gaat alles uit.
Beetje hetzelfde principe als hierboven

Dark knight edition
Afbeelding

Kingfisher
Contacteer:

Bericht door Kingfisher » 10 mar 2011, 08:23

@suyker: dat is de parkeerverlichting (dat had het golfje in 1979 van mijn vader toen overigens ook al). Is je contact uit en je zet je richtingaanwijzer bv naar links, dan gaat het linkerachterlicht en de linker AE branden.

Ach dan doe ik ook maar even mee:

Een tip voor de niet manual-lezers met een touring. Je kunt het bagagenet ook gebruiken als je je banken hebt neergeklapt. Aan de achterkant van de rugleuning van de achterstoelen zitten kunststof gootjes. Schuif daar je rolhoes in, trek het bagagenet omhoog en plaatst te metalen uiteinden in de uitsparingen in het plafond ét voilá, je hebt een bestelauto! :D

Elektrisch inklapbare spiegels klappen vanzelf uit boven de 30 km/u, mocht je ze vergeten zijn.

Is je bij de touring wel eens opgevallen dat de achterruitensproeier eerst sproeit, voordat de wisser gaat wissen? Daar is goed over nagedacht!

In je brandstofklepje zit een gaatje waar je precies je tankdopje in kunt schuiven zodat hij niet tegen de auto aanbungelt....

Links in het dashboardkastje hebben sommige gelukkigen een oplaadbaar zaklampje. Erg handig! (Ik heb 'm helaas niet :()

Als je auto op slot staat kun je de binnenverlichting aanzetten door nogmaals op de sluitknop te drukken.

Voor mensen met huisdieren die de auto op slot zetten, maar liever niet willen dat het alarm gaat loeien. Zet de auto op slot, en druk direct daarna weer de auto op slot. Het ledje onder de binnenspiegel gaat even ononderbroken branden om aan te geven dat alleen de schilbescherming aanstaat. De interieurdetectie en hellingshoekdetectie staan nu uit.

Het verborgen OBD menu mag hier natuurlijk ook niet ontbreken: http://www.scoopz.com/m5board/E60_Hidde ... ctions.pdf (PDF)

In je middenarmsteun zie je aan de kant van de versnellingshandel een schuifje zitten. Zet 'm omhoog en de koele aircolucht wordt in het opbergvakje geblazen, schuif 'm omlaag om de luchttoevoer te stoppen.

suyker

Bericht door suyker » 10 mar 2011, 21:24

Even een vraag.

Nu vertelde mijn vrouw dat ze de lichten aan had laten staan, maar namelijk alleen de angel eyes dus geen xenon.

Dus wist dus niet of het 1 kant of om allemaal ging.

Heb dus even getest wat de auto doet wanneer je de knipper volledig indrukt naar 1 kant. Dan gaat dus alleen de ae links of rechts aan en de bijbehorende achterlicht.mdus de knipper aan de zijkant niet.Brown heb ik de auto op slot gedaan maar die ene kant bleef maar branden.

Gaat deze niet vanzelf uit? Sta je in de ochtend ineens met een lege accu

Dark knight edition
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) DIY: Do It Yourself”