Schroefset nodig maar welke
Re: Schroefset nodig maar welke
Fk AK schroefset is ook aan te raden. Had het onder mijn e46 318i en 19 ´ velgen reed gewoon lekker comfortabel hoor.
En dan voor 250 euro. ex montage.
Nou dat scheelt veel met een kw setje van minimaal 1000 euro. Heb er totaal geen spijt van gehad.
En dan voor 250 euro. ex montage.
Nou dat scheelt veel met een kw setje van minimaal 1000 euro. Heb er totaal geen spijt van gehad.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Re: Schroefset nodig maar welke
ik ben nu ook op zoek naar een goede verlagings set voor de e36.
maar heeft iemand misschien een link waar ik wat info vandaan kan halen of waar je die kan bestellen.
want je heb natuurlijk verscheel in afstel mogelijk heden zoals natuurlijk hoogte maar ook stugheid en camber etc.
of z'n zinnetje als "Complete set met coilovers achter", weet ik echt niet wat dat betekend.
wil graag weten wat de voor en nadelen van zijn van al de afstel mogelijk heden.
ik zoek een schroefset omdat ik nog niet weet hoelaag ik wil en dat kan ik dan gewoon wat bijstellen.
ik heb ergens een setje AST sportline 2 gevonden voor de E36â€, weet niet of dat een geschikt setje is, maar is volgens mij wel aan de prijzige kant maar misschien ook echt waar voor je geld, wat zou zo iets kosten.
maar heeft iemand misschien een link waar ik wat info vandaan kan halen of waar je die kan bestellen.
want je heb natuurlijk verscheel in afstel mogelijk heden zoals natuurlijk hoogte maar ook stugheid en camber etc.
of z'n zinnetje als "Complete set met coilovers achter", weet ik echt niet wat dat betekend.
wil graag weten wat de voor en nadelen van zijn van al de afstel mogelijk heden.
ik zoek een schroefset omdat ik nog niet weet hoelaag ik wil en dat kan ik dan gewoon wat bijstellen.
ik heb ergens een setje AST sportline 2 gevonden voor de E36â€, weet niet of dat een geschikt setje is, maar is volgens mij wel aan de prijzige kant maar misschien ook echt waar voor je geld, wat zou zo iets kosten.
bmw e36 coupe, 325i met vanos, 5v. handbak, bwj: 1994.
If in doubt, Full throttle!
If in doubt, Full throttle!
Re: Schroefset nodig maar welke
AST setjes horen echt bij de top van de markt, eigenlijk als je geen circuitdagen rijdt etc is dit nogal overkill. Heb je helemaal niet nodig om je E36 netjes te verlagen en goed te laten rijden.
Ik ben zelf ook een tijd bezig geweest met oriëntatie op dit gebied.
Voor mezelf eruit gekomen dat ik wel echt goede kwaliteit wilde hebben maar ook weer niet voor het circuit, weer wel geschikt voor een dagje circuit of een rondje Nordschleife, uiteindelijk gekozen voor een Eibach Pro Street S schroefset, alleen in hoogte instelbaar, maar dat is voor mij ook voldoende. De basisafstelling is meer dan goed genoeg op straat en kan op een circuitdagje of rondje Nordschleife nog meer dan voldoende meekomen.
De echt goedkope sets zou ik me vingers niet aan branden, net als erg goedkope banden, zijn onderdelen van je auto die de wegligging grotendeels bepalen dus zou ik nooit voor het goedkoopste gaan, gewoon voor spul van in het verleden bewezen heeft goed te zijn tegen acceptabele prijzen. KW Variant 1 is prima verdere instellingen heb je niet nodig, let wel op dat je dan de RVS versie neemt, KW en nog een aantal hebben twee lijnen, wel RVS en niet RVS.
Eibach is geheel van RVS.
Ik ben zelf ook een tijd bezig geweest met oriëntatie op dit gebied.
Voor mezelf eruit gekomen dat ik wel echt goede kwaliteit wilde hebben maar ook weer niet voor het circuit, weer wel geschikt voor een dagje circuit of een rondje Nordschleife, uiteindelijk gekozen voor een Eibach Pro Street S schroefset, alleen in hoogte instelbaar, maar dat is voor mij ook voldoende. De basisafstelling is meer dan goed genoeg op straat en kan op een circuitdagje of rondje Nordschleife nog meer dan voldoende meekomen.
De echt goedkope sets zou ik me vingers niet aan branden, net als erg goedkope banden, zijn onderdelen van je auto die de wegligging grotendeels bepalen dus zou ik nooit voor het goedkoopste gaan, gewoon voor spul van in het verleden bewezen heeft goed te zijn tegen acceptabele prijzen. KW Variant 1 is prima verdere instellingen heb je niet nodig, let wel op dat je dan de RVS versie neemt, KW en nog een aantal hebben twee lijnen, wel RVS en niet RVS.
Eibach is geheel van RVS.
x BMW E36 316i Touring Sport Edition - 1999
x BMW E36 328i Touring M Sport - 1997
x BMW E36 325i Cabrio - 1994
x BMW E46 320i Touring - 2000
x BMW F20 116i Sport Line - 2012
x BMW F30 320i Sport Line - 2013
✓BMW F30 320i Modern Line - 2014
x BMW E36 328i Touring M Sport - 1997
x BMW E36 325i Cabrio - 1994
x BMW E46 320i Touring - 2000
x BMW F20 116i Sport Line - 2012
x BMW F30 320i Sport Line - 2013
✓BMW F30 320i Modern Line - 2014
Re: Schroefset nodig maar welke
Ligt er maar net aan wat je budget is? Wellicht als we dat weten kunnen we je daar wel in adviseren of je daar een geschikte set voor vangt 


Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
Re: Schroefset nodig maar welke
nou ik had ergens een ast sportline 2 set gevonden voor kleine 1000 euro dacht ik.
dat zal best wel goed zijn maar dat vind ik eigenlijk teveel, ik snap ook wel dat je niet voor 2 3 honder euro gegarandeerd een goede set hebt maar misschien iets van 500 of iets meer zou ik wel mooi vinden, weet nog helemaal niet wat een goed setje kost.
dacht dat eibach alleen veren had en je daarnaast schokbrekers moest hebben maar kwil wel een schroefset.
dat zal best wel goed zijn maar dat vind ik eigenlijk teveel, ik snap ook wel dat je niet voor 2 3 honder euro gegarandeerd een goede set hebt maar misschien iets van 500 of iets meer zou ik wel mooi vinden, weet nog helemaal niet wat een goed setje kost.
dacht dat eibach alleen veren had en je daarnaast schokbrekers moest hebben maar kwil wel een schroefset.
bmw e36 coupe, 325i met vanos, 5v. handbak, bwj: 1994.
If in doubt, Full throttle!
If in doubt, Full throttle!
Re: Schroefset nodig maar welke
Bij die eibach pro street s, heb je gelijk een minimale verlaging voor van al 40mm en achter van 30mm.
is dit mogelijk zonder aanpassingen?
ik heb nu voor de banden maat 225/45 r17 en achter 235/40 r17. met ET waarde van 41 dacht ik (originele motorsport bmw velgen)
ik weet eigenlijk niet wat het wijste is om op banden maat te rijden. als je kan kiezen, (voor en achter even breed, zo smal mogelijk etc.)?
op marktplaats kan ik een nieuw setje FK Sport Edition Plus voor 700 euro vinden, is dit een beter kwaliteit dan eibach of KW etc.
is dit mogelijk zonder aanpassingen?
ik heb nu voor de banden maat 225/45 r17 en achter 235/40 r17. met ET waarde van 41 dacht ik (originele motorsport bmw velgen)
ik weet eigenlijk niet wat het wijste is om op banden maat te rijden. als je kan kiezen, (voor en achter even breed, zo smal mogelijk etc.)?
op marktplaats kan ik een nieuw setje FK Sport Edition Plus voor 700 euro vinden, is dit een beter kwaliteit dan eibach of KW etc.
bmw e36 coupe, 325i met vanos, 5v. handbak, bwj: 1994.
If in doubt, Full throttle!
If in doubt, Full throttle!
Re: Schroefset nodig maar welke
Mooi topic dit, ieder forum heeft wel zo'n topic.
Ben benieuwd wie hier allemaal op v-maxx of TEC tuning (of andere goedkopere sets) setjes hebben gereden, en foto's kunnen laten zien wat er kapot aan was.
Dus geen foto's van internet, die ken ik ondertussen allemaal.
TEC en v-maxx zijn gelijk aan elkaar. Zit amper verschil in(kwa bouw
Ben benieuwd wie hier allemaal op v-maxx of TEC tuning (of andere goedkopere sets) setjes hebben gereden, en foto's kunnen laten zien wat er kapot aan was.
Dus geen foto's van internet, die ken ik ondertussen allemaal.

TEC en v-maxx zijn gelijk aan elkaar. Zit amper verschil in(kwa bouw
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Schroefset nodig maar welke
JOM is volgens mij ook gelijk aan Vmaxx?
Ebay
Ebay
Re: Schroefset nodig maar welke
weet iemand wat geschikte banden maten zijn voor circuit rijden, 17 inch is denk wel prima gezien de hoogt van de band dan.
alleen de breedte weet ik niet.
je kan zeggen zo breed mogelijk (weet niet of dat het beste is) maar je zit natuurlijk ook met verlagen, welke maten passen en dan onder.
dus heeft er iemand ervaring mee of weet iemand toevallig wat het beste is om te verlagen met welke banden maat?
ik heb namelijk nu voor 225/45 r17 en achter 235/40 r17. nu zoek ik een verlagingsset maar moet ik dan bijvoorbeeld de achterbanden wijzigen en wat is dan de maximale verlaging.
kan iemand mij hier een beetje wegwijs in maken.
alleen de breedte weet ik niet.
je kan zeggen zo breed mogelijk (weet niet of dat het beste is) maar je zit natuurlijk ook met verlagen, welke maten passen en dan onder.
dus heeft er iemand ervaring mee of weet iemand toevallig wat het beste is om te verlagen met welke banden maat?
ik heb namelijk nu voor 225/45 r17 en achter 235/40 r17. nu zoek ik een verlagingsset maar moet ik dan bijvoorbeeld de achterbanden wijzigen en wat is dan de maximale verlaging.
kan iemand mij hier een beetje wegwijs in maken.
bmw e36 coupe, 325i met vanos, 5v. handbak, bwj: 1994.
If in doubt, Full throttle!
If in doubt, Full throttle!
Re: Schroefset nodig maar welke
ik heb gisteren een stuk zitten lezen op e46 fanatics over raceland schroefset daarbij kwam ook JOM naar voren,
over raceland (zo'n 250 dollar setje) was de eigenaar eigenlijk heel erg te spreken....
over raceland (zo'n 250 dollar setje) was de eigenaar eigenlijk heel erg te spreken....
Re: Schroefset nodig maar welke
Ik heb JOM onder mijn cabrio, zal eens kijken of het wat is... Als het niks is komt er snel wat degelijks onder...
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 21 sep 2010, 16:18
Re: Schroefset nodig maar welke
hey hallo
ik ben ook aan het kijken voor een schroefset en weet eigenlijk niet wat ik moet nemen dus. Nou lees ik dat vmaxx een goed product is zijn deze veren voor een sedan/coupe of kunnen ze ook onder een touring.
ik ben ook aan het kijken voor een schroefset en weet eigenlijk niet wat ik moet nemen dus. Nou lees ik dat vmaxx een goed product is zijn deze veren voor een sedan/coupe of kunnen ze ook onder een touring.
Laatst gewijzigd door ceesvanderplas op 13 mei 2011, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Schroefset nodig maar welke
Deze zijn voor elk model beschikbaar 


Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |