Lpg injectoren o-ringen vervangen (hulp nodig)

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
BMW318I

Lpg injectoren o-ringen vervangen (hulp nodig)

Bericht door BMW318I » 19 mar 2011, 22:07

Beste mensen,

Heb paar dagen last van gaslucht in de auto, heb vandaag even de lpg boer gebeld en die zij
dat de o-ringen moeten vervangen worden omdat die lek zijn en daardoor het naar gas stinkt !

En mijn vraag is heb een Bmw 318i facelift met N42 motor op lpi

Ik wil zelf de o-ringen vervangen alleen moet ik wel de spruitstuk weghalen zo te zien om bij de gas injectoren te komen ???

Heeft iemand dit zelf vervangen en waar moet ik opletten en welke o-ringen moet ik precies vervangen ?

foto of beschrijving is welkom.
BMW Bayerische Motoren Werke

chris2301

Re: Lpg injectoren o-ringen vervangen (hulp nodig)

Bericht door chris2301 » 31 mei 2011, 19:25

hallo,,

ik heb ook dezelfde probleem en zou ook graag zelf de reparatie doen,
maar waar kan ik de blauwe o ringen kopen?

mvg chris

giedo

Bericht door giedo » 01 jun 2011, 17:35

hallo

Ik heb het een tijd geleden ook gedaan ook een n42 motor. Is wel een hele klus enige sleutel ervaring vereist. het spruitstuk moet er helemaal van af. vervang meteen ook de afdichtingen van het spruitstuk en de grote o ringen van het gas blok waar de injectoren in zitten. Het is ook verstandig om meteen de olieafschijder te vervangen. Die gaat ook vaak kapot en moet er toch van af. de o ringen kun je bij de gas boer bestellen. Maak ook foto s van wat je los hebt gehaald. Scheeld je een hoop zoek werk want er moet veel los.
Gr giedo

aaroenz0r

Bericht door aaroenz0r » 01 jun 2011, 22:54

Beste mensen,

Heb paar dagen last van gaslucht in de auto, heb vandaag even de lpg boer gebeld en die zij
dat de o-ringen moeten vervangen worden omdat die lek zijn en daardoor het naar gas stinkt !

En mijn vraag is heb een Bmw 318i facelift met N42 motor op lpi

Ik wil zelf de o-ringen vervangen alleen moet ik wel de spruitstuk weghalen zo te zien om bij de gas injectoren te komen ???

Heeft iemand dit zelf vervangen en waar moet ik opletten en welke o-ringen moet ik precies vervangen ?

foto of beschrijving is welkom.
Hey doe jij dit omdat hij slecht start in de ochtend?
Vandaag was ik bij een garage voor een oliewissel, en begon een beetje te praten met de monteur.
Hij zei tegen mij dat het waarschijnlijk de BENZINE injectoren zijn (en niet de lpi injectoren) die voor het startprobleem zorgt.
Want volgens hem sluiten vervuilde benzine injectoren niet goed ofzo, en blijven nalekken met als gevolg een te rijk mengsel bij het starten / moeilijke start.
Volgens hem zijn het niet de lpi injectoren, aangezien het gas niet op druk staat en de benzine injectoren wel en daarom blijven lekken?
Edit:
Klopt helaas niet wat die monteur zei, zal binnenkort mijn lpi injector o-ringen ook vervangen

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”