Relais comfortsluiting.

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Jeroen Jacobs

Relais comfortsluiting.

Bericht door Jeroen Jacobs » 21 jun 2011, 22:28

Hallo forumleden,

kan iemand mij vertellen/laten zien welk relais van de comfortsluiting is. Voor zover ik weet zit deze achter het dashboardkastje, maar ik kwam er daar een aantal tegen. We hebben het over een bmw e36 316 uit 1996. Mijn ramen openen en sluiten niet meer als de deuren gesloten zijn. Hier heb ik al eens eerder over gepost.

Groetjes Jeroen.

dw70

Re: Relais comfortsluiting.

Bericht door dw70 » 22 jun 2011, 10:25

Onderhoudsmonteur het nog niet gevonden? :nee: Het elektrische raam wat pas opengaat als de deur geopend wordt?

http://www.flickr.com/photos/45457790@N ... otostream/

Losse relais kun je lang zoeken bij de centrale vergrendeling en elektrische ramen. Die worden geregeld door deze module. A104.

Succes met de zoektocht.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Jeroen Jacobs

Bericht door Jeroen Jacobs » 22 jun 2011, 20:06

Nog steeds niks gevonden inderdaad... Wordt er een beetje crazy van... Hopelijk gaat dit m wel worden... Bedankt voor het plaatje... Let you know...

ThCB33R

Bericht door ThCB33R » 01 jul 2011, 01:21

comfort relais is de blauwe en zit onder je stuur en niet achter je dashboardkastje
als tie kapot is kan je m zelf repairen ,ook dat nog voor niks
hier zit ie en zo repair je hem:

verwijder alle klepjes en 3X schroeven van paneel onder stuur deur open en naar je toe trekken komt ie aan
zijkant los
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

verwijder isolatie 3 x 10 mm door gaten in isolatie los te schroeven
als je die wegtrekt pletterd er een metalen beugeltje naar benee (kloing,hahaha)

Afbeelding

Afbeelding

stop en klein plat schroevedraaiertje tussen het blauwe plastic afdekkapje en sloop m los en open
door vanaf onderkant relais tussen het zwarte plastic en blauwe met schroeven draaier het blauwe plastic
naar buiten te wurmen

Afbeelding

als ie kapot is , is de metalen verbinding verbroken ,simpel een druppel soldeer errop dat ie weer contact maakt

testen of ie werkt en alles weer terrug bouwen en hatsiekidee weer een bak met geld bespaard :duim:
Laatst gewijzigd door ThCB33R op 13 jul 2011, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.

gerardbmw320i

Bericht door gerardbmw320i » 02 jul 2011, 11:01

:duim:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”