De nieuwe funfer van Mooggie
Re: De nieuwe funfer van Mooggie
Hey Mooggie, netjes in beeld gebracht hoor . Was toevallig vorig weekend ook in duitsland en heb de mijne ook ff op zn staart getrapt. Met 3 man in de auto ging het toch vrij vlot richting de 250 en daarna gestaag 260 op de teller gehad 'heuvelop' ook nog. Echt een beest van een auto is t. Het remmen met dat soort snelheden vond ik overigens tegenvallen.
- GenuinePaul
- Berichten: 213
- Lid geworden op: 30 jan 2011, 11:45
Re: De nieuwe funfer van Mooggie
1105 km ik ben jaloers hahaha.
Mijn bezine slurper heb ik 600km mee gehaald lol. En dat vond ik een hele prestatie.
Al reed ik op weg naar de alpen gemiddeld 180kmh reed ie netjes 1:9 brave 545i.
De 545i vliegt echt naar de 260kmh je voelt hem dan echt ineens flink inhouden door die begrenzer. Was trouens met volle bepakking en 4man.
Zon begrenzer voelt heel apart aan net alsof je dtc ingegrijpt hehe.
Gave fotos! En heerlijk filmpje. De Ring blijft toch een geweldig iets. Het is dat ik ieder weekend nog verplichtingen had. Ik ga er snel weer heen. De bandjes plakken nu zo heerlijk met dit warme weer!
Mijn bezine slurper heb ik 600km mee gehaald lol. En dat vond ik een hele prestatie.
Al reed ik op weg naar de alpen gemiddeld 180kmh reed ie netjes 1:9 brave 545i.
De 545i vliegt echt naar de 260kmh je voelt hem dan echt ineens flink inhouden door die begrenzer. Was trouens met volle bepakking en 4man.
Zon begrenzer voelt heel apart aan net alsof je dtc ingegrijpt hehe.
Gave fotos! En heerlijk filmpje. De Ring blijft toch een geweldig iets. Het is dat ik ieder weekend nog verplichtingen had. Ik ga er snel weer heen. De bandjes plakken nu zo heerlijk met dit warme weer!
Driving an BMW makes you smile everyday!
Re: De nieuwe funfer van Mooggie
Inderdaad een beul van een wagen! ... ... En dan heeft jouw wagen natuurlijk nog 322 pk/670 Nm, dus dan zullen de acceleraties allemaal nog net even wat spectaculairder zijn.
Ennuh, ik zie trouwens dat we precies even vaak aan de pomp staan en ook dezelfde kleur, bouwjaar e.d. hebben, dus bijna twee broertjes onze wagens.
Ennuh, ik zie trouwens dat we precies even vaak aan de pomp staan en ook dezelfde kleur, bouwjaar e.d. hebben, dus bijna twee broertjes onze wagens.
Re: De nieuwe funfer van Mooggie
@Genuinepaul
Met zo'n 545i zal het allemaal nog net wel even wat sneller gaan ja!
Volgens http://www.einszweidrei.de" onclick="window.open(this.href);return false; zit een 545i binnen 17,9/18,6 sec op de 180 en de 535d binnen 19,3/20,7 sec, dus dat scheelt toch wel iets, alhoewel ik zelf nog wat sneller heb geklokt trouwens een tijdje terug bij een testje.
Ik denk dat ik van de zomer ook nog wel een (paar) keer naar de Ring zal gaan (misschien wel mee met de BimmerPortal meet). Leuk dagje uit altijd met mooie omgeving (ook om te fietsen, wandelen e.d) en je kijkt natuurlijk je ogen uit naar al het sportieve speelgoed dat daar rond rijdt de hele dag op de openbare weg en geparkeerd staat bij de diverse uitkijkplaatsen.
Met zo'n 545i zal het allemaal nog net wel even wat sneller gaan ja!
Volgens http://www.einszweidrei.de" onclick="window.open(this.href);return false; zit een 545i binnen 17,9/18,6 sec op de 180 en de 535d binnen 19,3/20,7 sec, dus dat scheelt toch wel iets, alhoewel ik zelf nog wat sneller heb geklokt trouwens een tijdje terug bij een testje.
Ik denk dat ik van de zomer ook nog wel een (paar) keer naar de Ring zal gaan (misschien wel mee met de BimmerPortal meet). Leuk dagje uit altijd met mooie omgeving (ook om te fietsen, wandelen e.d) en je kijkt natuurlijk je ogen uit naar al het sportieve speelgoed dat daar rond rijdt de hele dag op de openbare weg en geparkeerd staat bij de diverse uitkijkplaatsen.
Re: De nieuwe funfer van Mooggie
Vandaag voor de grap eens een offerte opgevraagd bij BMW Amsterdam voor het vervangen van de remblokken en -schijven.Mooggie schreef: Het viel me alleen wel op dat ik 3.000 km terug nog 22.000km kon doen met mijn remblokken voorzijde (via Idrive service) en dat ik nu na de autobahnkilometers (paar keer pittig moeten remmen) ineens nog maar 7.000 km vooruit kan.
Vooras: € 840,- incl. BTW
Achteras: € 570,- incl. BTW
En dat voor wat brokken ijzer en een paar uurtjes werk.
Ik kijk nog even verder dus.
Weet iemand trouwens of het bij de E6x zo is dat bij het vervangen van de blokken ook altijd meteen de schijven moeten worden vervangen? Bij E9x is dat namelijk wel zo heb ik weleens gelezen.
Re: De nieuwe funfer van Mooggie
Ik heb recent alleen de blokken vervangen.
Re: De nieuwe funfer van Mooggie
Ah, oke.
Toevallig moet mijn wagen a.s. woensdag naar een BMW-specialist om motorolie te laten vervangen en dan zal ik hem meteen eens even uithoren over zijn prijzen voor de remmelarij en de nut en noodzaak van combi-vervanging.
Toevallig moet mijn wagen a.s. woensdag naar een BMW-specialist om motorolie te laten vervangen en dan zal ik hem meteen eens even uithoren over zijn prijzen voor de remmelarij en de nut en noodzaak van combi-vervanging.
Re: De nieuwe funfer van Mooggie
Minimale schijfdikte staat ergens op de schijf gedrukt (gedeelte wat over je wiellager zit) bij de 525i is dit 22,4mm, zit je eronder dan schijven vervangen. Zijn ze dikker dan kan je alleen de blokken doen, maar wel de opstaande randen afdraaien of zorgen dat de nieuwe blokken hier niet op lopen.
OEM Schijven+blokken+slijtagesensor (voorzijde) was voor de mijne 300,- Montage zelf 2,5 uur incl. remolie verversen, remzuigers schoonmaken (ze gaan immers weer een stuk terug naar binnen met de nieuwe blokken) verwijderen oxidatie onder de rubbers van remklauwen (dit laatste wordt nog al is vergeten bij de garage, waardoor de klauw zich niet goed meer centreerd en de blokken niet gelijk verslijten)
Olieverversen bij de Specialist??? (plastic kapje van de onderplaat weghalen, bak onder de auto prop eruit, wachten, prop erin, plastic kap terugzetten, oliefilter eruit, nieuwe erin, olie erin en trappen maar weer)
OEM Schijven+blokken+slijtagesensor (voorzijde) was voor de mijne 300,- Montage zelf 2,5 uur incl. remolie verversen, remzuigers schoonmaken (ze gaan immers weer een stuk terug naar binnen met de nieuwe blokken) verwijderen oxidatie onder de rubbers van remklauwen (dit laatste wordt nog al is vergeten bij de garage, waardoor de klauw zich niet goed meer centreerd en de blokken niet gelijk verslijten)
Olieverversen bij de Specialist??? (plastic kapje van de onderplaat weghalen, bak onder de auto prop eruit, wachten, prop erin, plastic kap terugzetten, oliefilter eruit, nieuwe erin, olie erin en trappen maar weer)
After All It's Only A Weed That Turns To A Flower In Your Mind
Re: De nieuwe funfer van Mooggie
Trouwens nog bedankt voor de info Dess!
Klinkt allemaal erg simpel als ik dat zo lees, maar op de een of andere manier lopen dat soort klusjes bij mij toch altijd weer in de soep door onverwachte tegenslagen. Daarnaast heb ik eigenlijk gewoon niet zoveel geduld om te klussen, dus ik zal het onderhoud uiteindelijk allemaal toch wel gewoon door een BMW-specialist laten uitvoeren.
Bezoekje aan de BMW-specialist gisteren ging trouwens niet door omdat er geen leenauto beschikbaar was (mijn fout overigens, want daar was ik vergeten om te vragen ), dus dat schuift 1 weekje op.
Klinkt allemaal erg simpel als ik dat zo lees, maar op de een of andere manier lopen dat soort klusjes bij mij toch altijd weer in de soep door onverwachte tegenslagen. Daarnaast heb ik eigenlijk gewoon niet zoveel geduld om te klussen, dus ik zal het onderhoud uiteindelijk allemaal toch wel gewoon door een BMW-specialist laten uitvoeren.
Bezoekje aan de BMW-specialist gisteren ging trouwens niet door omdat er geen leenauto beschikbaar was (mijn fout overigens, want daar was ik vergeten om te vragen ), dus dat schuift 1 weekje op.
Re: De nieuwe funfer van Mooggie
Doe ik vanmorgen mijn raampje omlaag bij een parkeergarage, hoor ik buiten ineens een wat vreemd gerammel ... Aangezien er een vrij oud barrel achter me stond dacht ik dat het daar wel vandaan zou komen, maar het bleek toch echt onder mijn eigen wagen uit te komen, ergens bij de uitlaat.
Meteen maar even een opnametje van gemaakt dus .
Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Nadat ik de motor uit zette en opnieuw aan zette wat het gerammel ineens weg trouwens.
Het lijkt wel of het iets met die klep te maken heeft in de rechter uitlaatpijp. Toen ik het geluid hoorde zat hij namelijk dicht en toen ik de motor later weer startte stond hij ineens open en toen hoorde ik niets meer.
Meteen maar even een opnametje van gemaakt dus .
Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Nadat ik de motor uit zette en opnieuw aan zette wat het gerammel ineens weg trouwens.
Het lijkt wel of het iets met die klep te maken heeft in de rechter uitlaatpijp. Toen ik het geluid hoorde zat hij namelijk dicht en toen ik de motor later weer startte stond hij ineens open en toen hoorde ik niets meer.
- Kingfisher
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 12:26
- Locatie: De polder
- Contacteer:
Re: De nieuwe funfer van Mooggie
getverdemme dat zijn niet de geluiden die je wilt horen... Geen idee wat het, maar ik hoop voor je dat het iets onschuldigs is.
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Re: De nieuwe funfer van Mooggie
Ik ben nog even wat aan het speuren geweest en kwam bij Autoweek een review tegen van een 535d tegen met precies hetzelfde probleem.
Toen hij ermee naar de dealer ging adviseerde ze hem de hele einddemper te vervangen voor € 1.000,- omdat er wat 'schotjes' los zouden zitten, maar na een daarop volgend bezoekje aan een specialist bleek dat het alleen om dat klepje in de rechteruitlaat ging dat los zat en die heeft hij er toen uit laten slopen voor € 100,-.
Ik kan me alleen zo voorstellen dat dat klepje er niet helemaal voor niets zit ...
Nou ja, van de week maar even langs mijn specialist rijden dus om wat advies in te winnen.
Toen hij ermee naar de dealer ging adviseerde ze hem de hele einddemper te vervangen voor € 1.000,- omdat er wat 'schotjes' los zouden zitten, maar na een daarop volgend bezoekje aan een specialist bleek dat het alleen om dat klepje in de rechteruitlaat ging dat los zat en die heeft hij er toen uit laten slopen voor € 100,-.
Ik kan me alleen zo voorstellen dat dat klepje er niet helemaal voor niets zit ...
Nou ja, van de week maar even langs mijn specialist rijden dus om wat advies in te winnen.
Re: De nieuwe funfer van Mooggie
Ja dat klepje rammelt vaker, eruit slopen dat ding..
Dient er alleen maar voor dat hij bij stationair dicht is en zo wat minder geluid produceert
hij word door een vacuumslangetje aangestuurd, die moet je wel even afdoppen als je hem los hebt gehaald.
Dient er alleen maar voor dat hij bij stationair dicht is en zo wat minder geluid produceert
hij word door een vacuumslangetje aangestuurd, die moet je wel even afdoppen als je hem los hebt gehaald.
Re: De nieuwe funfer van Mooggie
Zie daar weer de kunde van de dealer. Het enige waar ze je mee helpen, is het leegsmijten van je portemonnee. Makkelijk vervangen en cashen, meer advies kunnen ze vaak niet geven. Bizar. En dan maar afvragen waarom mensen zich afgezet voelen.
Re: De nieuwe funfer van Mooggie
Nou, ik heb weer een toevoeging aan het lijstje van 'standaard kwaaltjes' voor de E6x hoor.
Rij ik vanmiddag rustig met een gangetje of 120 op de snelweg, ineens de gevreesde *pling*, en blijkt mijn voordeur (bestuurderskant) ineens spontaan te zijn opengegaan. Niet helemaal open gelukkig, maar wel in de 'tussenstand' zeg maar zodat hij wat begint te klapperen.
Heel vreemd ... en al helemaal omdat het pinnetje van de vergrendeling gewoon omlaag zat omdat ik de 'autolock-functie' (bij ca. 20 km/uur) standaard aan heb staan.
Op zich was het probleem snel opgelost door de deur even open te doen en weer dicht te klappen (zal er wat vreemd uit hebben gezien voor de mensen die achter me reden), maar toch niet echt voor herhaling vatbaar.
Meteen even wezen zoeken op de diverse E6x fora, maar het blijkt dus een vaker voorkomend probleem te zijn ... ook bij andere types trouwens en bijvoorbeeld kofferbakken.
Toch maar even melding van maken bij mijn volgende onderhoudsbeurt (1 aug), moet er niet aan denken dat een deur bij een wat harder genomen bocht bijvoorbeeld ineens een keer helemaal openslaat (en heb ik niet eens kinderen die ik in de auto vervoer).
Rij ik vanmiddag rustig met een gangetje of 120 op de snelweg, ineens de gevreesde *pling*, en blijkt mijn voordeur (bestuurderskant) ineens spontaan te zijn opengegaan. Niet helemaal open gelukkig, maar wel in de 'tussenstand' zeg maar zodat hij wat begint te klapperen.
Heel vreemd ... en al helemaal omdat het pinnetje van de vergrendeling gewoon omlaag zat omdat ik de 'autolock-functie' (bij ca. 20 km/uur) standaard aan heb staan.
Op zich was het probleem snel opgelost door de deur even open te doen en weer dicht te klappen (zal er wat vreemd uit hebben gezien voor de mensen die achter me reden), maar toch niet echt voor herhaling vatbaar.
Meteen even wezen zoeken op de diverse E6x fora, maar het blijkt dus een vaker voorkomend probleem te zijn ... ook bij andere types trouwens en bijvoorbeeld kofferbakken.
Toch maar even melding van maken bij mijn volgende onderhoudsbeurt (1 aug), moet er niet aan denken dat een deur bij een wat harder genomen bocht bijvoorbeeld ineens een keer helemaal openslaat (en heb ik niet eens kinderen die ik in de auto vervoer).