Beste allemaal,
Ik heb nog niet zo heel lang een 530D uit dec 2007, het "nieuwe" model dus.In mijn vorige 530D, uit 2005, reageerde de wasinstallatie van de koplampen altijd op een wasbeurt voor de voorruit, als de verlichting aanstond. Bij deze is dat niet het geval. Weet iemand of dit veranderd is met de update ? Nou kan het ook zijn dat de zekering eruit is gehaald door de vorige eigenaar, kan ik me iets bij voorstellen, want bij iedere wasbeurt ging er een behoorlijke sloot ruitenwisvloeistof doorheen. Omdat mijn duits zeer beroerd is (ik heb een duits instructieboekje) zie ik niet zo gauw waar ik die zekering moet zoeken, en welk nummer het is. Kan iemand dit zo uit z'n mouw schudden ?
wasinstallatie koplamp
- Kingfisher
- Contacteer:
Re: wasinstallatie koplamp
In mijn 2005 model (maar wel met de laatste softwareupdate) sproeien de koplampsproeiers soms, maar meestal niet. Ik ben er nog niet achter wat het verband is, als ik de auto start en dan mijn ruiten ga sproeien, dan sproeien de koplampsproeiers mee. Maar als ik vervolgens nog een keer sproei, dan blijven de koplampsproeiers in rust.
Ik weet dus niet of er vanaf dat moment een timer gaat lopen die verhindert dat er nogmaals gesproeid wordt binnen een bepaalde periode, of dat er een teller gaat lopen hoe vaak ik mijn ruiten daarna sproei (en dat ie bv bij de 10e keer weer meesproeit).
Ik weet dus niet of er vanaf dat moment een timer gaat lopen die verhindert dat er nogmaals gesproeid wordt binnen een bepaalde periode, of dat er een teller gaat lopen hoe vaak ik mijn ruiten daarna sproei (en dat ie bv bij de 10e keer weer meesproeit).
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
-
Aron
Bij mn e39 was het bij iedere 5e keer dat hij meesproeide...
bij de e60 kan ik er ook nog geen pijl op trekken....hij doet het zelden maar...
bij de e60 kan ik er ook nog geen pijl op trekken....hij doet het zelden maar...
Vreemd.
Bij mijn e60 (2005) doet hij elke keer (als de koplampen aan staan).
Bij mijn e60 (2005) doet hij elke keer (als de koplampen aan staan).
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Ik heb E61 LCI van maart 2007, koplampsproeiers gaan mee als dimlichten aan staan.
BMW E61 530i 2007 (LCI)
Ik heb ergens gehoord of een keer in het boekje gelezen dat de lampen schoon sproeien als de computer denkt dat dit nodig is en daar heb je zelf geen invloed op.
Bijvoorbeeld om de zoveel km of als je harder dan een bepaalde snelhijd hebt gereden maar ook als je al een tijdje niet hebt gesproeid.
Correct me if im wrong.
Bijvoorbeeld om de zoveel km of als je harder dan een bepaalde snelhijd hebt gereden maar ook als je al een tijdje niet hebt gesproeid.
Correct me if im wrong.