Geen mute kabel

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Franzzz

Geen mute kabel

Bericht door Franzzz » 26 jul 2011, 14:17

Ik dacht ff mijn nokia ck-7w carkit met originele telefoonhouder aan te sluiten. Allereerst twijfel ik aan de kleurcodes van de bedrading van de auto, het gaat om een e46 320ci uit 7-2001 met ronde pin aansluitingen. Ik heb ergens een schema gevonden welke de pinbezetting beschrijft van de radio. Nu kom ik tot de conclusie dat op pin 4 de mutekabel aangesloten moet worden. Echter mijn radio beschikt aan de achterkant wel over een pin 4, maar de connector welke op de radio aangesloten moet worden daar zit bij pin 4 geen connector in. Ik heb in de auto een bmw business met cass.deck en 6cd-wisselaar, de unit heeft een dubbel display, het model is Philips, Part Number 65.12-6 900 402 (July 2001).
Ik hoop dat iemand mijn twee vragen wil beantwoorden, de kleurcodes van de bedrading van de auto. Ik heb een geschakelde +, een constante +, aarde en mute nodig. Aarde ga ik redden, maar de andere komen niet overeen met wat ik elders gelezen heb. de zogeheten igns kabel van de carkit is de geschakelde + ben ik achter.

Rene08

Re: Geen mute kabel

Bericht door Rene08 » 27 jul 2011, 11:25

Volgens dit schema zou je op pin 9 je constante plus aan moeten sluiten. En op pin 5 of 10 je geschakelde plus. Qua kleurcodering zou het vreemd zijn als het bij jou anders is, maar het kan natuurlijk altijd. Ga uit van de pinbezetting, niet van de kleuren. De pinbezetting is tenslotte nooit veranderd, want alle radio's zijn uitwisselbaar.

Afbeelding

Franzzz

Bericht door Franzzz » 27 jul 2011, 12:21

Bedankt voor je reactie, het schema is echter niet zichtbaar, krijg een kruisje. Kun je hem alsnog zichtbaar maken? En weet je ook hoe het met de mute kabel/pin zit? Bedankt.

Rene08

Bericht door Rene08 » 27 jul 2011, 12:32

Schema is hier wel zichtbaar, vreemd. Hier een link naar het schema: KLIK

Wat betreft die 'mute' aansluiting. Misschien kijken of je zulke pinnen bij de dealer kan bestellen. Die je dan in je connector kan plaatsen.

Franzzz

Bericht door Franzzz » 27 jul 2011, 21:58

Rene, het plaatje is nu wel te zien en de link naar het plaatje werkt eveneens. Zoals je al zegt hou ik de pinbezetting aan. Ik ga kijken of ik een "losse pin" kan begaan om deze op positie 4 in de connector te plaatsen, dan kan ik hem verbinden met de mutekabel van de nokia carkit en zou het moeten werken. Bedankt voor je hulp, wordt vervolgd.

Franzzz

Bericht door Franzzz » 02 aug 2011, 21:23

Vandaag weer aan de slag gegaan. Heb bij de dealer ook nog een compleet retrofit cruisecontrol setje gehaald, compleet met bedrading en knoppenbalk voor mijn m-stuur met ronde airbag. Was hetzelfde kwijt als bij salesafter.de. De cruise control set zit erin en is aangesloten, alleen nog de draden wegwerken. Ben met de carkit inmiddels ook verder, pin5 is inderdaad geschakelde plus en pin9 constant plus. Ik heb ook een oplossing voor de pin op positie4, bij mij zat in de connector op positie4 geen pin, maar de radio heeft wel pin4. Ik heb bij de dealer wat extra aansluitmateriaal gevraagd voor het inbouwen van de cruisecontrol en kreeg ook nog wat overtollig materiaal mee, waaronder een pin die ik kan plaatsen in de connector welke achterop de radio gaat. Tot nu toe gaat het voorspoedig, morgen een route kiezen voor alle draden, een plaats voor de microfoon welke waarschijnlijk bovenop de stuurkolom komt en dan nog het speakertje van de nokia carkit een plaats geven, zal waarschijnlijk de voetenruimte van de passagarier worden. Waar ik de bediening van de carkit laat weet ik nog niet. Heb ook een oplossing voor de actieve nokia telefoonhouder. Heb een beugel(isomount) aangepast welke normaal met een aftermarket radio in het inbouwgat gestoken kan worden, deze komt ter hoogte van en rechts naast de climate. Als het gemonteerd is en allemaal bevalt laat ik het zo en anders overweeg ik om een originele telefoonmount voor de e46 aan te schaffen om daar de houder voor de telefoon op te schroeven.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”