effe voorstellen, is nl. eerste post
Ben trotse eigenaar van een E61 525d 180k km en ben er pokke blij mee. Rij al sinds ik mag autorijden met BMW en ben er gewoon dol op.
Nu, mijn probleem.
De power is volledig weg. Rij precies met een 2pk. Ben dan maar naar de BMW dealer geweest en deze wist mij het volgende te vertellen:
(Voor alle duidelijkheid, ken geen enkele reet van auto's buiten het feit dat er een stuur opzit en 4 wielen heeft
Blijkbaar zou er een 'doosje' ergens in de motorruimte zitten waar het elektronisch gedeelte van de turbo is gevestigd. Hier is, door een barst, blijkbaar water ingekomen met als gevolg dat, zoals de dealer het stelde, de chips groen zagen.
Gevolg: volgens de dealer moet zowel het mechanisch als het elektronische gedeelte van de turbo worden vervangen. Kostprijs inclusief BTW +:- € 3.500. Uiteraard ben ik hier nier gelukkig mee doch weet eigenlijk niet goed wat te doen.
Heeft er iemand al ervaring met dit probleem gehad of heeft er iemand raad of eventueel een adres waar ik terecht kan?
Zou gerust durven om zelf de turbo te vervangen. Ken dan wel niets van auto's doch ben vrij handig en denk dat ik, met de nodige handleidingen, hulp en foto's het ook wel zou kunnen.
Alle hulp wordt uiteraard in dank aangenomen.
Groetjes