rammeltjes

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
B.F.

rammeltjes

Bericht door B.F. » 04 aug 2011, 15:07

Beste allemaal. Na dik 3000 kilometer naar Zuid Frankrijk is de in juni aangeschafte E61 touring wel aardig ingereden lijkt mij. Heerlijke auto. Wel twee kleine "irritaties". In het portier rechtsvoor rammelt er wat. Al je het raam een ietsje laat zakken is het weg. Ook bij de achterbank links zit er een rammeltje. Zodra de rugleuning wordt neergeklapt is het weg. Iemand hier ervaring mee ?

dvdb

Re: rammeltjes

Bericht door dvdb » 05 aug 2011, 08:55

Ik zou zelf niet zo een twee weten wat het kan zijn, maar ik weet niet of jij weet dat je je vraag van de e61 in een e39 topic heb staan?
Ik heb er zelf geen moeite mee hoor, maar mischien dat je het niet in de gaten hebt.

Grtz
Edit:
Ik zie dat het al verplaatst is dus :duim:
Laatst gewijzigd door dvdb op 05 aug 2011, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Rene08

Bericht door Rene08 » 05 aug 2011, 09:31

Onderwerp bij deze verplaatst. :)

Rammeltjes zijn altijd lastig te vinden. Maar een rammel in je deur is meestal niet het ergste. Ik zou even je deur paneel er af halen en kijken of er wat los zit in je deur.

Bas83

Bericht door Bas83 » 06 aug 2011, 18:18

Ik heb precies dezelfde rammeltjes. Alleen dan in de deur links.
Die armsteun in de achterbank moet je het sluitmechanisme inspuiten
met cockpitspray. Is niet de oplossing maar dan wordt het een stuk minder.

GenuinePaul

Bericht door GenuinePaul » 09 aug 2011, 18:51

Bekend probleem bij bmw e6x modellen. Als je de ramen ontspant (dus een stukje naar beneden doet is het weg)

Je moet voor de grap maar eens je deur open doen en dan kijken wat ergebeurd als je de raam open en dicht doet.
Je ziet gewoon enorme spanning op die raam/deur komen gaat er boller van staan.

Bijmijn e60 545i 2004/12 model. Doet ie dat bij alle 4 de deuren. Laatst alles gesmeerd en gedaan. Het is er nog niet echt minder opgeworden.
Heb erook alleen last van bij warm weer. Swinters nergens last van....

Hoorde hier van Bjorn op het forum dat zijn wiggen zijn aangepast in de deur en het nu stukken minder is. (zeldzaam nog een geluid) Bjorn zijn woorden hehe.

Groetz.Meer info is welkom!!!
Driving an BMW makes you smile everyday!

Björn

Bericht door Björn » 11 aug 2011, 14:48

klopt my words :whistle:

Maar inderdaad, m'n wiggen zijn afgeschaafd. Maar vraag me er verder niet meer over, ik weet eens niet waar ze zitten.... Maar het geluid is 90% minder.

Paul, ik zal het nog steeds checken met m'n 'bmw mannetje', ik heb 'm niet meer gesproken en krijg 'm ook niet te pakken. Kan best dat ie op vakantie is. Ik kom erop terug in elk geval

BMW_Lover
Contacteer:

Bericht door BMW_Lover » 15 aug 2011, 19:49

Heb dus geen problemen bij de deuren maar wel ergens achterin. Heb de rolo (afdekking/net gedeelte) er al uit gehad maar lijkt niet het probleem te zijn. Zit of in de achterbank of in 1 van de compartimenten achter ergens. Denk dat ik binnenkort mijn vrouw laat rijden en ik de bak ga liggen om het euvel te zoeken. Een BMW hoort niet te rammellen!
Light travels faster than sound...
which is why most people appear brilliant until you hear them.

Afbeelding

GenuinePaul

Bericht door GenuinePaul » 17 aug 2011, 18:50

Idd Bmw_Lover bmw's horen niet te rammelen.... Maar bijmij is het zo irritant het is soms wel en soms niet.... Dat zijn de kwaaltjes die ik het meeste haat maja.
Veel succes met op de achterbank/bak liggen hehe.

@ Bjorn doe op je gemak ik ga over 2 weken ook op vakantie. Komt allemaal wel. Toch mega druk met andere zaken.

We houden elkaar hier op de hoogte.

Grtzzz Succes mannen!
Driving an BMW makes you smile everyday!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”