Foutmelding na banden laten plaatsen..
-
Bmw 525 Berline
Foutmelding na banden laten plaatsen..
Hallo,
Heb vandaag 2 nieuwe banden laten zetten van voor en alles ging goed en wel tot ik vertrok.. toen kreeg ik opeens een foutmelding dat ik een lekke band had.. .
Ik ga terug naar de garagist(geen bmw dealer) en hij zei dat je de computer moest resetten maar hij wist ook niet hoe.. .
Ik bel naar paar plaatsen en iemand wist het en het was dus in de menu op "i" dan "instellingen voertuig" dan "pda" dan "bandenspanning instellen".. dan vraag het nog eens van of je zeker bent dat je de spanning wilt instellen en moet je op "ja" drukken maar wat ik gemerkt heb is dat het dan begint te "initialiseren" maar.. dat blijft maar gewoon duren en ik maar wachten.. .
Toen heb ik de auto maar gestart en verder gereden en de foutmelding was weg maar vraag me wel af waar het maar bleef initialiseren.. .
Weet iemand dit?
Heb vandaag 2 nieuwe banden laten zetten van voor en alles ging goed en wel tot ik vertrok.. toen kreeg ik opeens een foutmelding dat ik een lekke band had.. .
Ik ga terug naar de garagist(geen bmw dealer) en hij zei dat je de computer moest resetten maar hij wist ook niet hoe.. .
Ik bel naar paar plaatsen en iemand wist het en het was dus in de menu op "i" dan "instellingen voertuig" dan "pda" dan "bandenspanning instellen".. dan vraag het nog eens van of je zeker bent dat je de spanning wilt instellen en moet je op "ja" drukken maar wat ik gemerkt heb is dat het dan begint te "initialiseren" maar.. dat blijft maar gewoon duren en ik maar wachten.. .
Toen heb ik de auto maar gestart en verder gereden en de foutmelding was weg maar vraag me wel af waar het maar bleef initialiseren.. .
Weet iemand dit?
-
Cabrio freak
Re: Foutmelding na banden laten plaatsen..
Hallo,
Klopt,
Ik doe het volgens het handleidingsboek.
Menu i oproepen
Instellingen voertuig selecteren en controller indrukken
RPA selecteren t'rug controller indrukken
Motor starten "MAAR" NIET wegrijden
dan vraagt het systeem idd nog eens als je de rijdruk wilt instellen,dan druk je terug op de controller
Dan mag je pas wegrijden!!!
Dan als het goed is komt de melding instellingen loopt,
de initialisatie word tijdens het rijden afgesloten,en op je controle display verschijnt de melding "Status Aktief",
dus volgens mij had je gewoon meteen mogen wegrijden en was het allemaal wat vlotter gegaan
Mvg
Klopt,
Menu i oproepen
dan vraagt het systeem idd nog eens als je de rijdruk wilt instellen,dan druk je terug op de controller
de initialisatie word tijdens het rijden afgesloten,en op je controle display verschijnt de melding "Status Aktief",
dus volgens mij had je gewoon meteen mogen wegrijden en was het allemaal wat vlotter gegaan
Mvg
Laatst gewijzigd door Gast op 01 sep 2011, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: [mod=judaz]Citaat van voorgaand bericht verwijderd, zie [url=http://www.bimmerportal.nl/mededelingen-nieuws-f215/forum-regels-en-voorwaarden-t17043.html]forumregels[/url] m.b.t. citeren[/mod]
Reden: [mod=judaz]Citaat van voorgaand bericht verwijderd, zie [url=http://www.bimmerportal.nl/mededelingen-nieuws-f215/forum-regels-en-voorwaarden-t17043.html]forumregels[/url] m.b.t. citeren[/mod]
Vreemde verhalen lees ik hierboven ..
Volgens mij moet je nadat je iets met je banden hebt gedaan (bv. vervangen of opgepomt) gewoon het volgende doen:
- stil staan (met automaat in P stand)
- motor starten
- via Idrive naar "bandenpechwaarschuwing"
- daar kiezen voor "bandenspanning bevestigen"
- dan een seconde of 5 a 10 wachten (terwijl "activeringsfase" in beeld komt) totdat de melding "status actief" in beeld komt
- wegrijden
Zou bij jou ook zo moeten gaan aangezien je een E60 diesel automaat uit 2004 hebt. Tenzij je allerlei nieuwe software updates van je boardcomputer hebt gehad ofzo.
Volgens mij moet je nadat je iets met je banden hebt gedaan (bv. vervangen of opgepomt) gewoon het volgende doen:
- motor starten
- dan een seconde of 5 a 10 wachten (terwijl "activeringsfase" in beeld komt) totdat de melding "status actief" in beeld komt
- wegrijden
Zou bij jou ook zo moeten gaan aangezien je een E60 diesel automaat uit 2004 hebt. Tenzij je allerlei nieuwe software updates van je boardcomputer hebt gehad ofzo.
-
Cabrio freak
Is niks vreemds aan,
In het handleidingboekje op pag 80 staat letterlijk:
"Het afsluiten van de initialisatie gebeurt tijdens het rijden,de rit kan ten alle tijd worden onderbroken,
Tijdens een volgende rit word de initialisatie automatisch voortgezet.
Echter het systeem niet initialiseren als met sneeuwkettingen of met compacte reservewiel word gereden..
In het handleidingboekje op pag 80 staat letterlijk:
"Het afsluiten van de initialisatie gebeurt tijdens het rijden,de rit kan ten alle tijd worden onderbroken,
Tijdens een volgende rit word de initialisatie automatisch voortgezet.
Echter het systeem niet initialiseren als met sneeuwkettingen of met compacte reservewiel word gereden..
Laatst gewijzigd door Gast op 02 sep 2011, 07:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
-
Bmw 525 Berline
Ja ik wist niet dat het initialiseren werd afgesloten PAS als je begon te rijden.. dus ik stilstaand wachten tot het stopte maar het stopte niet.. toen heb ik maar contact terug uitgezet dan aan en dan beginnen te rijden maar ja.. denk dat het zo ook wel in orde is gekomen want foutmelding is toch weggegaan.. .Ps:mss dat ik het toch maar eens 'tegoei' ga doen hoor.. .Cabrio freak schreef:Hallo,
Klopt,
Menu i oproepen
dus volgens mij had je gewoon meteen mogen wegrijden en was het allemaal wat vlotter gegaan![]()
Mvg
Thx!
Je kunt kiezen wanneer je het doet.. : stilstaand,motor werkend(maar niet rijdend),.. .Mooggie schreef:Vreemde verhalen lees ik hierboven ..![]()
- motor starten
- wegrijden
Inderdaad, ik ben er ook achter gekomen dat mijn eigen boardcomputer waarschijnlijk wat vreemd is ...Cabrio freak schreef:Is niks vreemds aan,
In mijn menu kan ik in het geheel bijvoorbeeld geen "RPA" selecteren en ook de kreet "initialiseren" zie ik nergens voorbij komen als ik de bandenspanning ga instellen (terwijl het bij mij dus wel zo in de handleiding staat omschreven).
Ik zal zelf dus wel een verouderde/nieuwere softwareversie hebben o.i.d.
ik doe het ook zo als Mooggie zegt
Idd wat Mooggie zegt bandenspanning resetten en klaar.
(als het goed)
(als het goed)
Er zijn in de E60 inderdaad 2 versies software, bij de ene moet je het via 'RPA' doen en bij de andere via 'Bandenpechwaarschuwing'. Niks vreemds aan de hand dus