Olie verversen op boordcomputer klopt niet
-
Ries550
Olie verversen op boordcomputer klopt niet
Inmiddels geniet ik al een week of 6 van mijn 550i touring. Toen ik de auto kocht kon ik nog ca. 25.000km rijden voordat er nieuwe motorolie in moet. Nu heb ik ca. 3.000km gereden en nu kondigd de boordcomputer aan dat ik over 8.000 km al olie moet laten verversen. Per dag gaat er nu bijna 1.000km af op de boordcomputer?!? De andere waardes remmen e.d. blijven wel goed lopen.
Ben al terug geweest naar de dealer en die heeft aangegeven dat de kwaliteit van de motorolie nog goed was en ook het oliepeil is nog prima. Ze hebben aangegeven dat ik het even moet afkijken.
Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
Ben al terug geweest naar de dealer en die heeft aangegeven dat de kwaliteit van de motorolie nog goed was en ook het oliepeil is nog prima. Ze hebben aangegeven dat ik het even moet afkijken.
Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
-
Ries550
Re: Olie verversen op boordcomputer klopt niet
Nou, af en toe moet een V8 natuurlijk lekker brullen. Vorige week nog toen een Alfa met 8 uitlaten een stoplichtsprintje wilde doen. Die kwam bedrogen uit
Maar ik ben eigenlijk wel een rustige rijder. Heb daarbij ook nog vrij veel snelweg kilometers gemaakt.
Maar ik ben eigenlijk wel een rustige rijder. Heb daarbij ook nog vrij veel snelweg kilometers gemaakt.
Alleen mag dat brullen wel wat luider, de standaard uitlaat is vrij beschaafd wat dat betreft, vind je niet? Maar ik moet zeggen, ik heb de mijne nu bijna 3 maanden en de sprint vanuit stilstand blijft me verbazen 
Maar je probleem;
je kan beter dat hebben dan andersom. Toen ik 'm pas had ging er iedere 2.500km een liter olie doorheen (terwijl de idrive 25k aan bleef geven). bleek dat het nodige vervangen moest worden in het carterventilatiesysteem. Een redelijk bekende kwaal bij de v8-en. Redelijk goedkoop en snel het probleem opgelost. verbruik ligt nu 1 op 10.000km.
Hierbij de link, mocht je er ooit last van krijgen: checkthisout
Maar je probleem;
je kan beter dat hebben dan andersom. Toen ik 'm pas had ging er iedere 2.500km een liter olie doorheen (terwijl de idrive 25k aan bleef geven). bleek dat het nodige vervangen moest worden in het carterventilatiesysteem. Een redelijk bekende kwaal bij de v8-en. Redelijk goedkoop en snel het probleem opgelost. verbruik ligt nu 1 op 10.000km.
Hierbij de link, mocht je er ooit last van krijgen: checkthisout
-
Ries550
Helemaal mee eens. Brullen met die spullen! Het geluid is net te beschaafd. Ik kan wel iedere dag genieten van de koude start. Ben toch wel van plan er toch net wat weer sound uit te krijgen. Wordt vervolgt en ik houd je op de hoogte.
En bedankt voor de tip. Mocht het nodig zijn ligt te oplossing al bijna klaar.
En bedankt voor de tip. Mocht het nodig zijn ligt te oplossing al bijna klaar.
Laatst gewijzigd door Gast op 02 sep 2011, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Ik heb hier evt. nog wat anders gevonden, dit is in ieder geval de sensor die dus blijkbaar ook de olie conditie in de gaten houdt. Lees het maar even.

After All It's Only A Weed That Turns To A Flower In Your Mind
-
Ries550
Dank je! Dit zou idd heel goed het probleem kunnen zijn. Ik houd het even in de gaten wat hij verder gaat doen.
Goed zeg Dess. Zou die sensor de reden kunnen zijn dat bij het olie meten via de Idrive niet werkt? Hij geeft namelijk altijd aan; olie meten nu niet mogelijk (of zoiets). Dit geeft hij aan wanneer ik stilsta/rijd/motor aan/uit/contact aan/uit, altijd dus
@Ries550; qua uitlaten ben ik me al een tijdje aan het orienteren:
- eisenmann is leuk maar duur (circa 1250 euro)
- Verder via youtube veschillende systemen gezien en gehoord, veelal ex USA: Magnaflow, Billy boat (B&B), RPI. Klinkt allemaal wel goed. Vooral de B&B (circa Eur 700)
- Daarnaast een paar custom made bedrijven in NL; oa PMPerformance (circa 350 euro)
Ik ben er nog niet helemaal uit wat wijsheid is....
@Ries550; qua uitlaten ben ik me al een tijdje aan het orienteren:
- eisenmann is leuk maar duur (circa 1250 euro)
- Verder via youtube veschillende systemen gezien en gehoord, veelal ex USA: Magnaflow, Billy boat (B&B), RPI. Klinkt allemaal wel goed. Vooral de B&B (circa Eur 700)
- Daarnaast een paar custom made bedrijven in NL; oa PMPerformance (circa 350 euro)
Ik ben er nog niet helemaal uit wat wijsheid is....