fluitend geluid (turbo??)

Voor alle technische vragen over de BMW 1 Serie
frank120d

fluitend geluid (turbo??)

Bericht door frank120d » 15 okt 2011, 09:56

Mijn BMW 120d van 2004 met ongeveer 90.000 kilometer produceert sinds kort een fluitend geluid. Dit is ontstaan nadat ik stevig doorgereden had op de snelweg en nadat ik rustig door de stad heen reed merkte ik dit op.

Ik heb de auto naar de garage gebracht en daar ontdekten ze dat er een klem van de turboslang stuk was, er is daarom een hele nieuwe turboslang op gekomen. Hij maakt blijkbaar ook wat een blazend geluid. Ze hebben ook gekeken of de turbo nog goed was en er bleek totaal geen speling op te zitten. Ze hebben ook de rollen van de multiriem nagekeken en hier is ook niets mee aan de hand.

Het fluitende geluid is na deze reparatie alleen niet verdwenen, ik merk ook dat het 's ochtends als de motor nog koud is, het geluid harder is dan als ik op de plek van bestemming aangekomen ben.

Nu is mijn vraag, omdat de garage verder het niet weet, of iemand een idee heeft waar het aan kan liggen. Het geluid komt ongeveer bij 1500 rpm en het maakt niet uit of je vol gas geeft of gewoon rustig rijdt.

Aron

Re: fluitend geluid (turbo??)

Bericht door Aron » 15 okt 2011, 10:04

Welkom Frank!

Het is hier de gewoonte dat men zich even voorstelt..
Dat kun je hier dus ook doen.. :!

Wat betreft je probleem; gok ik op een scheurtje in je uitlaatspruitstuk,
dat veroorzaakt veelal een fluitend geluid wat klinkt als een fluitende turbo..
En aangezien die al nagekeken is....zou ik zeker dit eens onderzoeken..
Succes!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Techniek”