uitlijnen met activefront steering
uitlijnen met activefront steering
Ik heb een vraag: mijn stuur staat niet helemaal recht bij rechtuit rijden. Auto heeft active front steering.
Kan ik voor uitlijnen naar een bandenboer., of moet je naar de dealer hiervoor?
Bedankt.
Kan ik voor uitlijnen naar een bandenboer., of moet je naar de dealer hiervoor?
Bedankt.
Re: uitlijnen met activefront steering
Ben ik ook wel benieuwd naar.
- Kingfisher
- Contacteer:
Werkt je AFS wel gewoon dan? Het lijkt alsof hij niet goed gekalibreerd is.
Je zou dit opnieuw kunnen doen door even de accu een tiental seconden te ontkoppelen. Daarna accu weer aansluiten, en auto starten.
De auto komt nu waarschijnlijk met een 'pling' storing AFS of iets van die strekking. Nu moet je het stuur eerst naar uiterst links, dan naar uiterst rechts en dan weer terug naar het midden sturen. Zet de auto uit, en start 'm daarna opnieuw. Als het goed is is de AFS nu weer goed gekalibreerd. Werkt dit niet, probeer dan eens eerst uiterst rechts en dan uiterst links, ik vergeet altijd de volgorde.
Als dit niet heeft geholpen, dan vrees ik dat je naar de dealer moet, volgens mij heeft het dan niks met uitlijning te maken maar met de stuurhoeksensor die de elektromotor van de AFS (verkeerd) aanstuurt.
Je zou dit opnieuw kunnen doen door even de accu een tiental seconden te ontkoppelen. Daarna accu weer aansluiten, en auto starten.
De auto komt nu waarschijnlijk met een 'pling' storing AFS of iets van die strekking. Nu moet je het stuur eerst naar uiterst links, dan naar uiterst rechts en dan weer terug naar het midden sturen. Zet de auto uit, en start 'm daarna opnieuw. Als het goed is is de AFS nu weer goed gekalibreerd. Werkt dit niet, probeer dan eens eerst uiterst rechts en dan uiterst links, ik vergeet altijd de volgorde.
Als dit niet heeft geholpen, dan vrees ik dat je naar de dealer moet, volgens mij heeft het dan niks met uitlijning te maken maar met de stuurhoeksensor die de elektromotor van de AFS (verkeerd) aanstuurt.
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
ok bedankt voor de tip. ga het vanavond proberen.
Verschil is maar marginaal. Maar viel me wel op.
PS ik heb nu geen fout medling van AFS.
Verschil is maar marginaal. Maar viel me wel op.
PS ik heb nu geen fout medling van AFS.
Ik ga die straks gelijk even proberen.
Begrijp ik goed dat je het stuur helemaal naar links en rechts moet draaien terwijl de auto stilstaat?
Normaal zou je zeggen dat dit niet echt goed voor de stuurbekrachtiging is.
Begrijp ik goed dat je het stuur helemaal naar links en rechts moet draaien terwijl de auto stilstaat?
Normaal zou je zeggen dat dit niet echt goed voor de stuurbekrachtiging is.
Eerder slecht voor je banden dan voor de stuurbekrachtiging. Kan voor een keertje geen kwaad.
G31 540ix & E89 28i & i4 35
ik heb ook active steering en heb hem vorige week ook laten uitlijnen bij een bandenboer en is nou weer kaarsrecht.
- Kingfisher
- Contacteer:
@E60pro: ik heb het ook niet zelf bedacht, het staat gewoon in het instructieboekje. 
Ik kan me wel voorstellen dat het minder slecht is op een gladde werkplaatsvloer dan op de straatklinkers. Maar voor die ene keer dat dit gebeurt....het zal wel loslopen denk ik.
Ik kan me wel voorstellen dat het minder slecht is op een gladde werkplaatsvloer dan op de straatklinkers. Maar voor die ene keer dat dit gebeurt....het zal wel loslopen denk ik.
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Ik heb het geprobeerd maar kreeg geen melding of wat dan ook en er is verder ook niks veranderd.
Zal hem inderdaad dinsdag bij de APK gelijk maar even laten uitlijnen.
Zal hem inderdaad dinsdag bij de APK gelijk maar even laten uitlijnen.
-
e61 535d
Heb hetzelfde probleem gehad. Gewoon laten uitlijnen bij de bandenboer.
Hi Hn500001,
Het antwoord op je vraag, of je met een auto die active front steering gewoon naar een bandenboer kunt die kan uitlijnen, is gewoon JA!
Ik heb ook active front steering op mijn auto en hem in februari van dit jaar nog laten uitlijnen omdat ie iets naar rechts trok.
Of bij jouw het probleem met uitlijnen zal zijn opgelost is een andere vraag omdat een stuur dat niet recht staat bij het rechtuit rijden iets anders is dan naar links of rechts weg trekken van een auto terwijl het stuur recht staat.
Rijdt de auto netjes rechtuit (met een scheef staand stuur) als je het stuur los laat of moet je het stuur geforceerd iets scheeft draaien om rechtuit te rijden??
Graag gedaan en een prettige avond, Rex
Het antwoord op je vraag, of je met een auto die active front steering gewoon naar een bandenboer kunt die kan uitlijnen, is gewoon JA!
Ik heb ook active front steering op mijn auto en hem in februari van dit jaar nog laten uitlijnen omdat ie iets naar rechts trok.
Of bij jouw het probleem met uitlijnen zal zijn opgelost is een andere vraag omdat een stuur dat niet recht staat bij het rechtuit rijden iets anders is dan naar links of rechts weg trekken van een auto terwijl het stuur recht staat.
Rijdt de auto netjes rechtuit (met een scheef staand stuur) als je het stuur los laat of moet je het stuur geforceerd iets scheeft draaien om rechtuit te rijden??
Graag gedaan en een prettige avond, Rex
Als ik Mercedes wil rijden,dan bestel ik wel een Taxi!
REX-666 auto rijd wel recht. echter de stuur staat een paar gaden naar links. Is echt minimaal. Maar ik zie het wel.
Als ik iemand anders een stukje laat rijden merkt die het niet eens.
Ik dach zelf stuur los te halen en een tand naar rechts weer vast te zetten. Weet alleen niet hoe dat moet. En ben ook bang voor de airbag.
ga van de week de auto toch laten uitlijnen en specifiek dat aangeven.
Als ik iemand anders een stukje laat rijden merkt die het niet eens.
Ik dach zelf stuur los te halen en een tand naar rechts weer vast te zetten. Weet alleen niet hoe dat moet. En ben ook bang voor de airbag.
ga van de week de auto toch laten uitlijnen en specifiek dat aangeven.
Hi Hn500001,
Uitlijnen op z'n tijd kan nooit geen kwaad en baat het niet, schaden doet het zeker niet.
Denk echter wel, omdat jouw auto gewoon netjes rechtdoor rijdt als je het stuur los laat, dat het niet de oplossing is voor je probleem.
Je bent iig niet de enige die bang is voor een airbag............
Uitlijnen op z'n tijd kan nooit geen kwaad en baat het niet, schaden doet het zeker niet.
Denk echter wel, omdat jouw auto gewoon netjes rechtdoor rijdt als je het stuur los laat, dat het niet de oplossing is voor je probleem.
Je bent iig niet de enige die bang is voor een airbag............
Als ik Mercedes wil rijden,dan bestel ik wel een Taxi!