Underdrive pulleys ::: BULK ORDER :::

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
AtlasTelamon

Underdrive pulleys

Bericht door AtlasTelamon » 16 aug 2011, 20:01

Hi,

Heeft iemand ervaring met onderstaande upgrade?

"The next quick power gain is a set of lightweight underdrive pulleys that replace the alternator, power steering and water pump pulleys. These liberate some lost horsepower from the parasitic drag of the factory units. Not only that, but the hard-plastic factory pulleys are known to crack over time and fail."

Het geeft niet veel winst in pk's maar als onderdeel van een aantal kleine upgrades en lager benzineverbruik ben ik wel benieuwd naar eventuele ervaringen. Laatste post waar alleen een opmerking wordt gemaakt over underdrive pulleys op dit forum stamt uit 2009.

Ik hoop dat iemand via via wat weet hierover en een ervaring kan delen. Algemene gedachten zijn ook welkom (en ik weet dat de pk winst niet je van het is).

Veel dank!
Laatst gewijzigd door AtlasTelamon op 13 mei 2012, 11:45, 2 keer totaal gewijzigd.

AtlasTelamon

Re: Underdrive pulleys

Bericht door AtlasTelamon » 06 sep 2011, 19:27

Eenmaal in de herkansing........

Verheeske

Bericht door Verheeske » 08 sep 2011, 19:15

Ik was even aan het kijken wat er nu precies bedoelt wordt met underdrive pulleys.
Maar ik neem aan dat het dus de poelies zijn van al het spul aangedreven door de multi-riem maar dan in lichtgewicht versie?

hier staat wel zo'n beetje het verhaal in van een voorstander:
http://www.businessweek.com/autos/conte ... 787575.htm

in theorie zal het wel wat schelen. maar in een groter geheel om brandstof te besparen zou je het kunnen doen. Alhoewel het toch wel een aantal liters moet besparen wil je het terug verdienen. (ondanks dat ik de prijs van die krengen nog nergens gezien heb)
-- Houdoe wanne --

AtlasTelamon

Bericht door AtlasTelamon » 08 sep 2011, 23:18

Thnx!! Hier kom ik wat verder mee. Ik heb een beetje doorgezocht en kwam uit op een set van Turner voor USD 249.

Ik moet nog wat dingen checken maar dan worden deze wel besteld!

Ik hou jullie op de hoogte.

Ramon 325 Vanos

Bericht door Ramon 325 Vanos » 15 sep 2011, 14:51

En heb je ze al underdrive pulleys al binnen?
Oh ik heb een vraag waar heb je ze besteld en wat is de prijs als ik vragen mag. :whistle:

nassje

Bericht door nassje » 15 sep 2011, 16:48

Wil dit ook graag weten, aangezien mijn poelies ook vervangen moeten worden..
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||

Hitz

Bericht door Hitz » 16 sep 2011, 12:24

http://www.turnermotorsport.com/p-1250- ... z3s52.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Alstublieft!
330d

AtlasTelamon

Bericht door AtlasTelamon » 16 sep 2011, 19:51

Daar was ik idd ook aan het kijken. Ik heb ze nog niet besteld of gechecked of ze leveren in Europa. En daarnaast is de pretpot een beetje leeg :whistle:

Zodra er weer ruimte is komt deze erbij.

Ben zeker benieuwd als een van jullie eerder is. Hou ons op de hoogte ;)

Hitz

Bericht door Hitz » 19 okt 2011, 13:42

Heb een goedkoper alternatief gevonden! Deze jongens hebben sowieso vaak goede prijzen!

$170,- oftewel ongeveer €123,-

http://www.koperformance.com/BMW/engine ... ulleys.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
330d

AtlasTelamon

Bericht door AtlasTelamon » 02 nov 2011, 10:23

Nice! Ik heb ze net een mail gestuurd met de vraag of ze ook naar Nederland versturen en een prijsopgave incl. alle kosten van shipping etc. Zodra ik antwoord heb post ik het hier. Het is dan wellicht handig om een collectieve order te plaatsen voor iedereen die interesse heeft.

AtlasTelamon

Re: Underdrive pulleys ::: BULK ORDER :::

Bericht door AtlasTelamon » 08 nov 2011, 20:43

Ok. Geen van de eerder genoemde bedrijven reageerde op mails of terugbel verzoeken. Ik heb nu direct iemand aan de lijn gehad bij UUC.

Website: http://www.uucmotorwerks.com/udp/udp_in ... iption.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

De prijs is USD 199 excl. shipping. Hij heeft ze nu niet op voorraad maar kan dit op verzoek binnen ong 2 weken regelen. Graag zou ik in 1 keer een bestelling plaatsen voor een ieder die wil meedoen. Ik laat dan het pakket bezorgen op mijn werk waar dus altijd iemand aanwezig is om het in ontvangst te nemen (goede ervaringen uit het verleden). Zo besparen we bezorgkosten.

Zeg het voort en reageer hier voor vragen en feedback.

Ik hoor het graag !

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Performance en tuning”