Welke accu? waar kopen?
Re: Welke accu? waar kopen?
Voor mijn vorige E46 diesel had ik een Bosch 74ah meegekregen van de automaterialenzaak terwijl er OEM 95ah in zat.
Via autogegevens opgezocht en gaf toen gewoon 74ah aan, bij brezan en rijsbergen. Dealer bevestigde ook dat 74ah voldoende was.. Verder had ik er geen last van. Winter/zomer/lang stilsaan/korte ritten altijd in 1 keer soepel starten.
ik merk ook dat accu's in onze bmw snel leeg zijn, heb sinds vorige week een nieuwe er in, gedaan door de garage onder garantie, maar met de nieuwe moet je nog opletten, was dit weekend bezig met het electrisch dakraam en toen merkte ik dat hij weer slecht wou starten.
Dus ik heb het idee dat op contact de accu snel leeg is.
Dus ik heb het idee dat op contact de accu snel leeg is.
ik heb een e36 van 92 (325)
welke ah heb ik nodig?
iemand die me kan pm en?
groeten
welke ah heb ik nodig?
iemand die me kan pm en?
groeten
Onlangs heb ik voor mijn 330ci ook een nieuwe accu gekocht.
Het vreemde was dat de BMW accu (80aH) goedkoper was dan een Varta accu en dat terwijl er op de BMW sticker gewoon Varta staat
Het vreemde was dat de BMW accu (80aH) goedkoper was dan een Varta accu en dat terwijl er op de BMW sticker gewoon Varta staat
Mijn wagen wil nu niet starten, allerlei knipperende rode en gele lichtjes.
Ik heb er een originele BMW accu in liggen en bovenop zit zo'n indicator, magic eye, die de status van de accu weergeeft.
Het zou een beetje knullig zijn als de accu is leeggelopen omdat ik wellicht het licht aan had gelaten en nu de (dure) hulp van de BMW-dealer daarvoor ga inroepen. De indicator van de accu geeft echter gewoon 'groen' aan. Weet iemand hoe betrouwbaar dat is?
Ik heb er een originele BMW accu in liggen en bovenop zit zo'n indicator, magic eye, die de status van de accu weergeeft.
Het zou een beetje knullig zijn als de accu is leeggelopen omdat ik wellicht het licht aan had gelaten en nu de (dure) hulp van de BMW-dealer daarvoor ga inroepen. De indicator van de accu geeft echter gewoon 'groen' aan. Weet iemand hoe betrouwbaar dat is?
ik weet niet, de mijne (oude) bmw accu staat in de garage met een zwart oogje, een keer schudden en hij is weer groen
Tja haha dat bevestigt de betrouwbaarheid van het oogje.
Na startkabels gebruikt te hebben, draait die van mij weer als een zonnetje!
En het oogje is nog steeds groen...
Oftewel, een lege accu kan ook nog best met groen oog!
Misschien zegt het meer over de levensduur van de accu ofzo..
Na startkabels gebruikt te hebben, draait die van mij weer als een zonnetje!
En het oogje is nog steeds groen...
Oftewel, een lege accu kan ook nog best met groen oog!
Misschien zegt het meer over de levensduur van de accu ofzo..
kan best zijn, maar een accu gaan we niet schudden.Nooit opgevallen dat iedereen die met accu's werkt, deze behandeld als een baby die net gepoept heeft? En jij gaat hem schudden? Als je dit bij de verkeerde batterij doet, zou het wel eens het laatste licht in je ogen kunnen zijn geweest. Letterlijk. Een volle sluiting is KABOEM. Een strijker is hiermee vergeleken nog een wattenstaafje bij.Reloader schreef: een keer schudden en hij is weer groen
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
- DJLeonardo
ff een oud draadje aanhalen. Ik heb vorige winter de accu vervangen voor een originele BMW accu, groot model, (schijnen 2 varianten de zijn) Sinds deze week heb ik weer een paar keer een platte accu gehad. Kachelweerstand is al vervangen (veel vookomend probleem, als hij stuk is trekt hij de accu leeg)
Als ik de accu helemaal vollaad met de lader dan start hij nog moeilijk, je hoort dat de startmotor minder hard draait dan met een volleaccu. Dat vertelt mij dat de accu gewoon weer stuk is.... Als hij dan een halve dag stilstaat is de accu leeg.
of heeft iemand een ander briljant inzicht?
Als ik de accu helemaal vollaad met de lader dan start hij nog moeilijk, je hoort dat de startmotor minder hard draait dan met een volleaccu. Dat vertelt mij dat de accu gewoon weer stuk is.... Als hij dan een halve dag stilstaat is de accu leeg.
of heeft iemand een ander briljant inzicht?
Als een accu niet mag schudden lijkt me een auto niet zo'n beste plaats.... Heel misschien dat zo'n auto accu toch wel tegen wat schudden kan?dw70 schreef: maar een accu gaan we niet schudden.......Een volle sluiting is KABOEM.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Wat een onzin, een accu kan door schudden echt niet uit elkaar klappen.dw70 schreef:kan best zijn, maar een accu gaan we niet schudden.Nooit opgevallen dat iedereen die met accu's werkt, deze behandeld als een baby die net gepoept heeft? En jij gaat hem schudden? Als je dit bij de verkeerde batterij doet, zou het wel eens het laatste licht in je ogen kunnen zijn geweest. Letterlijk. Een volle sluiting is KABOEM. Een strijker is hiermee vergeleken nog een wattenstaafje bij.Reloader schreef: een keer schudden en hij is weer groen
Je moet een accu met oogje juist iets schudden om hem de goeie kleur te laten zijn.
Alleen zijn die oogjes niet echt betrouwbaar helaas.
Werk vaak genoeg met accu's van ongeveer 200 tot 250Ah en die behandel ik vol of leeg echt niet als een baby met een poepbroek.
Een volle sluiting geeft idd een enorme klap, maar die kun je niet maken door ermee te schudden.
En een auto accu is een normale accu, gewoon een lood of nikkel/cadmium.
De meeste accu's zijn voor mobiele apparaten en die bewegen meestal
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶
- DJLeonardo
Nou, mijn probleem is ook opgelost. Het bleek dat de 11 maanden oude BMW accu gewoon overleden was Er zit 12 maanden garantie op dus ik heb deze keer geluk gehad en kreeg een nieuwe accu.
Overigens even nagevraagd aan de heren monteurs, die keken ook raar op van het verhaal dat accu's niet mogen schudden en begonnen er om te lachen....
Overigens even nagevraagd aan de heren monteurs, die keken ook raar op van het verhaal dat accu's niet mogen schudden en begonnen er om te lachen....
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Yuasa normale conventionele accu of een Hoppecke. Mijn capri draait al 11 jaar op de hoppecke (vanwege recreatief gebruik)!
Het klopt wat fabian zegt. Onder welke omstandigheden/belastingen/binnen-buiten staan. Gelukkig heb ik ook een (verwarmde) garage heeft. Daarmee verleng je de levensduur enorm.
Tip voor diegene die zijn karretje buiten heeft staan: koop een warme hoes voor de accu. Een inpakdeken speciaal voor accu's. Is deze niet meer zo steenkoud. Ook al zit deze achterin, achterin is het steenkoud in die hoek.
Het klopt wat fabian zegt. Onder welke omstandigheden/belastingen/binnen-buiten staan. Gelukkig heb ik ook een (verwarmde) garage heeft. Daarmee verleng je de levensduur enorm.
Tip voor diegene die zijn karretje buiten heeft staan: koop een warme hoes voor de accu. Een inpakdeken speciaal voor accu's. Is deze niet meer zo steenkoud. Ook al zit deze achterin, achterin is het steenkoud in die hoek.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
en als jullie het schudden onzin vinden. Ik heb iemand het licht uit de ogen zien gaan. Die ziet nu niks meer. Het gas wat tijdens electrolyse gevormd wordt is hoog explosief. En met schudden wordt dit proces versneld. Het door elkaar schudden van lading in een gesloten ruimte, daarmee sol je niet. De ene helft is positief en de andere negatief. En die worden flink door elkaar geschud. Gezonde situatie (NOT).
De batterij klapt niet tijdens het schudden naast de auto, maar realiseer je dat deze de auto weer ingaat na al dat geschud.
Een vonkje wat al van een steeksleutel kan afkomen die niet van chroom vanadium gemaakt is. Chroom vanadium gereedschap vonkt niet. Vraag maar na bij een gasleidingmonteur. Zijn zaagblad is al van chroom vanadium gemaakt.
Laat staan een peuk aanmaken of batterij aankoppelen (dat vonkt altijd).
En met alle respect maar automonteurs zijn geen electrotechnici.
Trouwens: waar op de batterij staat dat je eerst moet schudden om het oogje betrouwbaar te laten zijn? Waar staat dat? Nergens.
De batterij klapt niet tijdens het schudden naast de auto, maar realiseer je dat deze de auto weer ingaat na al dat geschud.
Een vonkje wat al van een steeksleutel kan afkomen die niet van chroom vanadium gemaakt is. Chroom vanadium gereedschap vonkt niet. Vraag maar na bij een gasleidingmonteur. Zijn zaagblad is al van chroom vanadium gemaakt.
Laat staan een peuk aanmaken of batterij aankoppelen (dat vonkt altijd).
En met alle respect maar automonteurs zijn geen electrotechnici.
Trouwens: waar op de batterij staat dat je eerst moet schudden om het oogje betrouwbaar te laten zijn? Waar staat dat? Nergens.
Ik kan je verhaal niet bevestigen, ik heb diverse Gastec papieren en heb van heel je gereedschapverhaal nog nooit gehoord.
En een zaagblad van chroom vanadium bestaat niet, materiaal is totaal niet geschikt om mee te verspanen.
Het goedkoopste stukje Gedore gereedschap is bedekt met een laagje chrome vanadium, puur alleen tegen het roesten.
Verder niets.
Maare.....
En een zaagblad van chroom vanadium bestaat niet, materiaal is totaal niet geschikt om mee te verspanen.
Het goedkoopste stukje Gedore gereedschap is bedekt met een laagje chrome vanadium, puur alleen tegen het roesten.
Verder niets.
Maare.....
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶