Standkachel inbouwen
Standkachel inbouwen
Ik dacht dus dat mijn e60 een standkachel had maar het blijkt dat hij de standfunctie heeft wat niet meer is dan lucht circuleren???
Het nut daarvan mag Joost weten maar dat ter zijde.
Nu lijkt me een standkachel echt heerlijk als je sochtends in je ijskoude Bimmer stapt en zou het dus wel willen inbouwen als dit mogelijk is.
Weet iemand hier wat van en vooral natuurlijk wat het zou gaan kosten?
Ik kan vrij veel zelf dus ben ook van plan om dit zelf te gaan doen (if possible) en er een DIY van te maken.
Het nut daarvan mag Joost weten maar dat ter zijde.
Nu lijkt me een standkachel echt heerlijk als je sochtends in je ijskoude Bimmer stapt en zou het dus wel willen inbouwen als dit mogelijk is.
Weet iemand hier wat van en vooral natuurlijk wat het zou gaan kosten?
Ik kan vrij veel zelf dus ben ook van plan om dit zelf te gaan doen (if possible) en er een DIY van te maken.
Re: Standkachel inbouwen
Is gewoon een inbouwhandleiding voor te krijgen ...
Inbouwtijd is 12-13 uur en auto's na 09/05 13-14 uur en moet daarna ook nog geprogrammerd worden.
Tis een hele flinke klus dat kan ik je wel vertellen, heb het ooit een keer gedaan..
Inbouwtijd is 12-13 uur en auto's na 09/05 13-14 uur en moet daarna ook nog geprogrammerd worden.
Tis een hele flinke klus dat kan ik je wel vertellen, heb het ooit een keer gedaan..
Die standfunctie is handig voor bv de zomer, je kunt de ventilatie instellen op gewenste tijd zodat je bij volle zon op de auto tijdens instappen wat lekkerder is ipv zo heet.
De ventilator blaast lucht door de auto heen waardoor het wat lekkerder aanvoelt als je instapt meer niet
De ventilator blaast lucht door de auto heen waardoor het wat lekkerder aanvoelt als je instapt meer niet
oke dat word dus een gigantisch dure klus voor dat kleine beetje extra comfort.
ja ga maar uit van 2000 euro als je het bij webasto wil laten doen.. ik wou het ook inbouwen maar zag er snel vanaf toen ik de prijs hoorde..
never drive faster than your angel can fly
Ja 2000 is idd wel erg veel.
Voor dat geld kan je hem heel wat ochtenden starten om lekker warm te draaien.
Voor dat geld kan je hem heel wat ochtenden starten om lekker warm te draaien.
Is een stand kachel er ook niet voor om de motor op de goede bedrijfstemperatuur te krijgen. Minder slijtage bij koude start? Of zit ik er naast?
Grtz edwin
Grtz edwin
ja dat klopt gedeeltelijk want de kachel zal alleen je 'koelwater verwarmen'' de olie blijft dus koud. maar.... met koelwater op temperatuur zal de olie natuurlijk sneller warm zijn. ook is het nog zo: dat met de motor aan, het koelwater een nog hogere temperatuur krijgt. dus om te zeggen dat de motor op goede bedrijfstemperatuur is klopt niet helemaal. minder slijtage is wel zo dit komt dan natuurlijk omdat veel sneller de bedrijfstemperatuur word gehaald.
never drive faster than your angel can fly