Open air filters
- roderiquez
Open air filters
Hallo, ik heb al redelijk wat research gedaan naar open air filters. En ik zit er nog steeds over te twijfelen.
Ik heb nu gewoon de standaard filter in mijn BMW 323i. Ik twijfel erover om een open air filter te nemen, bijvoorbeeld één van K&N. Nu vraag ik mij af wat nou eigenlijk de voordelen ervan zijn. De één zegt dat het geen extra vermogen (pks) opleverd, de ander zegt van wel. Dan zegt de één dat veel warme lucht slecht is, en dan zegt de ander dat warme lucht dunner is en beter voor de motor. En maakt het veel verschil voor het geluid? Mijn geluid is al redelijk zwaar en ik hoef hier niet persé verandering in te hebben. Wat zou nou dus wel een reden zijn om het aan te schaffen?
Graag hoor ik jullie visies.
Alvast bedankt!
Ik heb nu gewoon de standaard filter in mijn BMW 323i. Ik twijfel erover om een open air filter te nemen, bijvoorbeeld één van K&N. Nu vraag ik mij af wat nou eigenlijk de voordelen ervan zijn. De één zegt dat het geen extra vermogen (pks) opleverd, de ander zegt van wel. Dan zegt de één dat veel warme lucht slecht is, en dan zegt de ander dat warme lucht dunner is en beter voor de motor. En maakt het veel verschil voor het geluid? Mijn geluid is al redelijk zwaar en ik hoef hier niet persé verandering in te hebben. Wat zou nou dus wel een reden zijn om het aan te schaffen?
Graag hoor ik jullie visies.
Alvast bedankt!
Re: Open air filters
Het probleem van een open air filter is, dat vaak lucht op een plaats wordt aangezogen, waar hij warmer is, en zoals je zelf al aangeeft, dat is slechter.
Ook wordt je systeem rumoeriger. Ik heb wel eens een test gelezen, waarbij dat filter geen verbetering qua vermogen opleverde.
Je kunt ook een gesloten K&N filter nemen, dat hoef je nooit meer te vervangen, je kunt het zelf reinigen, het is echter duurder, je moet de auto dus erg lang blijven rijden, om die investering terug te verdienen, en een meetbare vermogenswinst heb je ook niet.
Ook wordt je systeem rumoeriger. Ik heb wel eens een test gelezen, waarbij dat filter geen verbetering qua vermogen opleverde.
Je kunt ook een gesloten K&N filter nemen, dat hoef je nooit meer te vervangen, je kunt het zelf reinigen, het is echter duurder, je moet de auto dus erg lang blijven rijden, om die investering terug te verdienen, en een meetbare vermogenswinst heb je ook niet.
6 cylinders horen in lijn te staan!
- roderiquez
Bedankt voor je reactie, wat bedoel je precies met een gesloten K&N filter? Ik las ook over een K&N inleg filter (vervangingsfilter), dit lijkt mij ook een optie? Wat maakt dit beter dan een originele filter vraag ik mij af?
wat je ook nog kan overwegen is een carbon air intake,
deze kun je met een slang naar voor toe leiden, dan zuigt hij de koude lucht van buiten af aan!
de zogenaamde BMC cda's
prijsklasse ligt wel net wat hoger als de K&N's
wat betreft de K&N, voor het vermogen hoef je het niet te doen, als je iets meer brom in je sound wil, dan kan hij helpen
deze kun je met een slang naar voor toe leiden, dan zuigt hij de koude lucht van buiten af aan!
de zogenaamde BMC cda's
prijsklasse ligt wel net wat hoger als de K&N's
wat betreft de K&N, voor het vermogen hoef je het niet te doen, als je iets meer brom in je sound wil, dan kan hij helpen
>>>>Showroom E36's<<<<
- roderiquez
oke, ja ik ben niet opzoek naar het grotere werk, maar het net wat betere voor de wagen, zodat die goede lucht aantrekt. Ik denk dat het sowieso wel iets beter kan dan de originele luchtfilters als ik me niet vergis, dus vandaar dat ik me af vraag over K&N in leg filters, of een K&N lucht filter
Een luchtfilter van K&N die je ipv je standaard originelefilter gebruikt kan geen kwaad en geeft net wat mooier geluid..
Like: http://www.autospectator.com/cars/files ... r-300c.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze zijn echter pauper:
http://www.newscootparts.nl/images/powerfilter.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Like: http://www.autospectator.com/cars/files ... r-300c.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze zijn echter pauper:
http://www.newscootparts.nl/images/powerfilter.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
- roderiquez
Ja precies, heb je enige idee waar ik deze K&N vervangings filter kan bestellen?
En waarom vind je de openlucht filter pauper eigenlijk?
En waarom vind je de openlucht filter pauper eigenlijk?