Steekwaarde E60
Steekwaarde E60
Dag dames en heren,
is de ET waarde van de bmw E60 (bwjr 2004) belangrijk? Wat is dit precies en is hier speling in. Voor zover ik weet heeft de E60 een ET waarde van 20. Past hier (gezien op internet) een ET waarde op van 37?? De naafgat en steek waren volgens mij hetzelfde.
Groeten,
Sjaak
is de ET waarde van de bmw E60 (bwjr 2004) belangrijk? Wat is dit precies en is hier speling in. Voor zover ik weet heeft de E60 een ET waarde van 20. Past hier (gezien op internet) een ET waarde op van 37?? De naafgat en steek waren volgens mij hetzelfde.
Groeten,
Sjaak
Re: Steekwaarde E60
Naafgat en steek zegt iets over of de velg op de naaf past. De et waarde zegt iets over hoe ver de velg naar binnen of naar buiten valt. Et wordt uitgedrukt in milimeter. Van 20 naar 37 wil dus zeggen 17 milimeter verschil. Hoe lager de et waarde hoe verder het wiel naar buiten komt te staan. In dit geval hoger dus je wiel valt 17mm naar binnen. Kan net het verschil zijn tussen wel en niet aanlopen in de wleilkasten.
G31 540ix & E89 28i & i4 35
Super bedankt voor de uitgebreide info!!
Gr,
Sjaak
Gr,
Sjaak
En ook al loopt een smalle band En velg misschien niet aan, een 34 mm smallere spoorbreedte is geen verbetering van de wegligging en het ziet niet mooi uit.
6 cylinders horen in lijn te staan!
en met spoorverbreders van 14mm ertussen kun je het weer compenseren
Hoe vallen de et waardes van 46. ( voor) en 51 (achter)
Is dit heel uitzonderlijk?
Het zijn orginele bmw velgen. Met idd juiste steek en naaf waardes. Het betreft de volgende bandenmaat :
275/30/19 en 245/35/19.
Gaan deze aaanlopen?
Of moet dat geen probleem zijn en past dat zonder probleem.
Dank
E.
Is dit heel uitzonderlijk?
Het zijn orginele bmw velgen. Met idd juiste steek en naaf waardes. Het betreft de volgende bandenmaat :
275/30/19 en 245/35/19.
Gaan deze aaanlopen?
Of moet dat geen probleem zijn en past dat zonder probleem.
Dank
E.
-
Aron
Bandenmaten kloppen wel...ET niet, dat is meer voor 3 serie..
Op de 5 moet je denken aan ong.. 20 voor en 24 achter..
Aanlopen verwacht ik niet, maar ze zullen veel te ver naar binnen steken..
Op de 5 moet je denken aan ong.. 20 voor en 24 achter..
Aanlopen verwacht ik niet, maar ze zullen veel te ver naar binnen steken..
Kan ik iets met spoorverbreders?
Of is dat een houwtje-touwtje oplossing?
E
Of is dat een houwtje-touwtje oplossing?
E
-
Aron
Is niet aan te raden, want dan zou je echt hele dikke spoorverbreders moeten zetten..
Niet teveel gekke dingen doen met velgen/banden, gewoon aan de standaard naaf, et waardes houden met minimale marges.
Steek: 5x120
Naaf: 72.5 (velgen iets groter dan ringen, marge 0,5)
ET: 20 (uiterlijk 30 met 9J en niet lager dan et 15)
Safety First
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||
Jullie hebben gelijk!
Ik heb de koop gecanceled. De verkoper gaf nog te kennen dat hij spoorverbreders en bouten had en deze voor een zacht prijsje kon meegeven.
Het zou absoluut geen probleem zijn.
Maar na het grapje met mijn winterbanden... Heb ik hier geen zin meer in.
Dank allemaal!
E.
Ik heb de koop gecanceled. De verkoper gaf nog te kennen dat hij spoorverbreders en bouten had en deze voor een zacht prijsje kon meegeven.
Het zou absoluut geen probleem zijn.
Maar na het grapje met mijn winterbanden... Heb ik hier geen zin meer in.
Dank allemaal!
E.
http://www.steekmaat.nl/steekmaat.php?m ... e%20E61%20(2004%20-%20" onclick="window.open(this.href);return false; 
1990 Audi 90 2.3 20V > 1993 Toyota Corolla 1.6 16V > 1995 VW Golf 2 1.6D >1998 Audi 80 Avant 1.9 Tdi > 2002 Audi A6 Avant 1.9 Tdi > 2007 Audi A4 Avant 1.9Tdi >2011 BMW 520D E61 >2022 BMW F11 520D
Ik heb achter et14 velgen met 12mm spoorverbreders dus feitelijk et2. Rijdt prima en staat lekker gevuld
Ik zou niet te ver naast de aanbevolen waarde gaan zitten. In principe zijn de wiellagers ook berekend op de juiste ET waarde. Als je afwijkt gaat de belasting op de lagers omhoog, wat de levensduur verkort.
Dan gaan er gewoon nieuwe lagers in