m3 onderstel op compact?
m3 onderstel op compact?
aangezien ik mn 323ti wat meer circuitwaardig wil maken, ben ik aan het kijken naar upgrades.
Qua veren/dempers wil ik evt een schroefset zoeken.
Daar is niet heel veel voor beschikbaar en de gerenommeerde merken (Intrax bijvoorbeeld) zijn erg duur.
Nu viel mijn oog op M3 sets. dan is natuurlijk de vraag:
- hoe stug / circuitwaardig zijn die?
- past een set van m3 op een 323ti?
Qua veren/dempers wil ik evt een schroefset zoeken.
Daar is niet heel veel voor beschikbaar en de gerenommeerde merken (Intrax bijvoorbeeld) zijn erg duur.
Nu viel mijn oog op M3 sets. dan is natuurlijk de vraag:
- hoe stug / circuitwaardig zijn die?
- past een set van m3 op een 323ti?
Re: m3 onderstel op compact?
volgens mij past dat niet, nou ben ik niet zo heel technisch hier in maar goed. ook zijn standaard M3 dempers etc niet heel circuit waardig. andere haden veel 325i rijders ze wel er onder geschroeft natuurlijk (stuk goedkoper)
For Speed Add Lightness
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
-
rpd
Aan de voorkant zou het misschien passen, maar de achteras van een compact is anders (die is van een E30 namelijk).
Wat ik op mijn 323ti heb:
Voor: schroefset van KW, variant 1 en de draagarmrubbers vervangen door m3 draagarmrubbers
Achter: verlagingsveren van apex, omdat de schroefset achter zo'n korte veer had dat de windingen in elkaar gingen en kw schokdempers
En een wiechers veerpootbrug
Ik wil binnenkort de stabilisatorstangen ook nog vervangen voor dikkere, maar ik vind dat mijn compact nu al als een blok op de weg ligt.
Wat ik op mijn 323ti heb:
Voor: schroefset van KW, variant 1 en de draagarmrubbers vervangen door m3 draagarmrubbers
Achter: verlagingsveren van apex, omdat de schroefset achter zo'n korte veer had dat de windingen in elkaar gingen en kw schokdempers
En een wiechers veerpootbrug
Ik wil binnenkort de stabilisatorstangen ook nog vervangen voor dikkere, maar ik vind dat mijn compact nu al als een blok op de weg ligt.
Volgens mij heeft hij een E46..
Achteras van een M roadster / Z3 M coupe kan je eronder doen, die past ook gewoon
.
Haha ohw

Interessant Geert!
Heb je inmiddels al een keuze gemaakt? Ben benieuwd wat je ervaringen zijn als je eenmaal wat gemonteerd heb.
Ik wil zelf ook graag als volgende project het onderstel aanpakken.
Groeten,
Niels
Heb je inmiddels al een keuze gemaakt? Ben benieuwd wat je ervaringen zijn als je eenmaal wat gemonteerd heb.
Ik wil zelf ook graag als volgende project het onderstel aanpakken.
Groeten,
Niels