0,5 seconden inhouden/stilvallen bij gas geven !!

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Mikkie

Re: 0,5 seconden inhouden/stilvallen bij gas geven !!

Bericht door Mikkie » 14 dec 2011, 20:22

Nou, OEM bij de dealer zit je daar niet eens aan. Dus ik zou zeggen: zo ongeveer overal.

E46Ramon

Bericht door E46Ramon » 14 dec 2011, 20:58

Klinkt als je vanos.
Je bouwt nu niet een geleidelijke druk op in je vanos systeem, dat verklaart dat je niet lekker door je toeren heen loopt.

VANOS werkt samen met de nokkenas van de inlaatkleppen, motortoerental en de stand van het gaspedaal. Bij lage toerentallen worden de kleppen later geopend om de motor rustiger te laten draaien. Bij hogere motortoerentallen worden de kleppen veel eerder geopend om meer koppel te krijgen. Bij nog hogere toerentallen worden de kleppen nog later geopend om het volledige vermogen te kunnen benutten. VANOS zorgt dus voor betere emissies, meer vermogen en koppel, de motor draait beter stationair en het brandstofverbruik is gunstiger

http://www.avvr.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; heeft ervaring met het vervangen van je vanos seals

minada

Bericht door minada » 14 dec 2011, 21:10

Vanos valt dat uit te lezen ?? motor heeft 135.000 km gelopen ??

Loopt wel vreselijk mooi hoor geen trilling merkbaar, bij de stoplicht vraag ik mezelf wel eens af "loop ie nog"

e46 touring.exe

Bericht door e46 touring.exe » 02 jan 2012, 23:31

E46Ramon creeerd een niet juist werkende Vanos ook misfire's? Ik vind jou uitleg bij dit probleem namelijk erg aannemelijk. Ik heb soort gelijke problemen als Minada alleen bij mij komen er soms misfire's voor bij het heftig indrukken van het gaspedaal

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”