Elektrisch probleem! Maar wat?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Stoes

Elektrisch probleem! Maar wat?

Bericht door Stoes » 26 feb 2012, 00:15

3 weken geleden heb ik wat ge*** gehad met me auto, stond namelijk stil met een lege accu. Heb toen me accu vervangen want die was verrot. Heb daarna ook nog de vsnaar vervangen want die oude was versleten en uitgespannen. Me dynamo gaf toen weer gewoon 13.8 v. Nu, drie weken hierna was ik vanavond op weg naar Groningen en begint me ABS lampje weer te branden, dus ik de snelweg af, begint me verlichting minder te branden en uiteindelijk valt de auto uit. Start niet meer en doet niks meer.... Maar tien minuten later start hij meteen weer. Na 2 minuten begint het weer met het ABS lampje en valt hij uiteindelijk weer uit. Toen maar me pa gebeld, die is gekomen met een andere accu, die erin gezet en gaf nog steeds maar 11,7 v aan, toch maar gaan rijden en na 100 meter geeft hij ineens weer 13,8 v aan. Rest van de weg geen last meer gehad.

Ik wil graag weten wat het ABS lampje ermee te maken heeft en waarom die gaat branden. Het acculampje op me dashboard gaat niet branden, vind ik vreemd!?!? Waarom gaat hij niet branden? En wat is der oorzaak van dit hele probleem? Een slecht contact? Of misschien versleten koolborstels in me dynamo? Of wellicht wat anders?

yltkdy

Re: Elektrisch probleem! Maar wat?

Bericht door yltkdy » 26 feb 2012, 01:31

Klik http://www.bimmerportal.nl/e39-techniek ... 24856.html

Het is wel de uitleg voor een 530 maar er staan wel een hoop tips waar je wat aan kan hebben. Verder staan er als je zoekt nog veel meerdere keren hetzelfde probleem beschreven. Gewoon dus even zoeken.

En wat is de staat van je accupolen en accuklemmen? Als deze gecorrodeerd of juist te vet zijn kan dit ook problemen veroorzaken

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”