wat is het verbruik van een e39 m5 ??
-
wat is het verbruik van een e39 m5 ??
Wat is het verbruik van een e39 m5?
Is 1 op 10 haalbaar? Als je normaal tot Max 140km/u op de snelweg rijdt?
Alvast bedankt
Is 1 op 10 haalbaar? Als je normaal tot Max 140km/u op de snelweg rijdt?
Alvast bedankt
Re: wat is het verbruik van een e39 m5 ??
1 op 10 kan je wel vergeten mijn m5 doet 17l op 100 km dus reken maar uit,ben wel een vlotte rijder het gunstigste wat ik gehaald heb was 15,5l op 100 km.
1 op 10 haal ik met mijn 320i automaat niet eens. Een m5 in de stad zuipt als een tempelier. Denk dat 1 op 7 meer realistisch is.
Hier een review van een M5 eigenaar.
http://www.autoweek.nl/autoreview/24298/bmw-m5" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier een review van een M5 eigenaar.
http://www.autoweek.nl/autoreview/24298/bmw-m5" onclick="window.open(this.href);return false;
e46 320i touring M
- E36 M-Style
- Bouwer van BimmerPortal
Ja als dat al haalbaar is,maar ik ben van mening dat als je zo'n soort auto wilt gaan rijden je al bij voorbaat weet dat deze niet zuinig zijn. En de meeste maken zich hier dus ook niet zo druk om
///M-power
Nou ik zal je eerlijk vertellen, 1 op 7 als je rustig rijdt in de stad is echt wel haalbaar, misschien wel iets meer, gewoon kwestie van rustig schakelen en gasgeven.
op de snelweg 1 op 12 haal ik nog net als ik 100km per uur in zijn 6e versnelling rijd.
Maar met een m5 heel rustig rijden is echt moeilijk, want de verleiding is erg verslavend groot!
op de snelweg 1 op 12 haal ik nog net als ik 100km per uur in zijn 6e versnelling rijd.
Maar met een m5 heel rustig rijden is echt moeilijk, want de verleiding is erg verslavend groot!
Kijk....het laatste antwoord is de enige juiste.
Een M5 is gewoon een stuk klassespeelgoed voor de liefhebber. Daarbij hoor je je niet druk te maken om het verbruik.

Als je die M5 alleen kan rijden bij 1:10 moet je misschien maar een eenvoudiger model kopen? 

Hallo,
1:10 is zeker WEL haalbaar. Oke heel eerlijk ik heb 1 keer een zuinigheidsrit gedaan en ben op en neer gereden van Groningen naar Den Haag de cruisecontrol op 130km per uur gezet, behalve het laatste stukje naar Den Haag toe natuurlijk, verder heb ik bij Schiphol in een 7km lange file gestaan. Na weer aftanken in Groningen (BP Ultimate) kwam ik op een resultaat van 1:10,37.....
Is dat de wagen waard NEEN, als je een
5 koopt moet je niet kijken naar zaken als verbruik. Een
5 koop je om mee te spelen
, meestal zal ik ongeveer tussen de 1op5 of 1op 7 zitten, doordat ik hem gebruik waarvoor die gemaakt is. Als ik van mijn woonplaats naar mijn werk rijd moet ik via de A31 in Duitsland
Een E39
5 is gewoon
Groeten,
Eric
1:10 is zeker WEL haalbaar. Oke heel eerlijk ik heb 1 keer een zuinigheidsrit gedaan en ben op en neer gereden van Groningen naar Den Haag de cruisecontrol op 130km per uur gezet, behalve het laatste stukje naar Den Haag toe natuurlijk, verder heb ik bij Schiphol in een 7km lange file gestaan. Na weer aftanken in Groningen (BP Ultimate) kwam ik op een resultaat van 1:10,37.....
Is dat de wagen waard NEEN, als je een

Een E39

Groeten,
Eric
- Marcel RSD
En alle 8 de cilinders doen het ?
Ik heb die van mij nu 3 weken. Rij dagelijks over de A17 (wat toch een rustige weg is) en kom op zijn best op 12,7 / 100 uit. Het gemiddeld verbruik ligt rond de 13,3 /100 en daar zit heel weinig stadsverkeer tussen.
Wat een kracht, wat een lijn en wat een dorst
Off topic;
Er staan wel een heleboel M5 modellen te koop tegenwoordig. ik vermoed dat er nog maar weinig mensen zijn die iedere 400-500 km een € 140 kunnen aftikken voor de brandstof.
Ik heb die van mij nu 3 weken. Rij dagelijks over de A17 (wat toch een rustige weg is) en kom op zijn best op 12,7 / 100 uit. Het gemiddeld verbruik ligt rond de 13,3 /100 en daar zit heel weinig stadsverkeer tussen.
Wat een kracht, wat een lijn en wat een dorst

Off topic;
Er staan wel een heleboel M5 modellen te koop tegenwoordig. ik vermoed dat er nog maar weinig mensen zijn die iedere 400-500 km een € 140 kunnen aftikken voor de brandstof.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Mods:
- Evolve IATS relocate
Dat is gemiddeld 1 op 7, dat is normaal.
Enige nadeel is,. dat ultimate het enige is, wat je het beste erin kan mikken, derest zoals v power is geen ron 98
Enige nadeel is,. dat ultimate het enige is, wat je het beste erin kan mikken, derest zoals v power is geen ron 98
- Marcel RSD
Nee, weinig kans op BP. Ik duik de grens even over en tank daar de EUR98 voor € 1,74. Alleen als ik net te weinig heb doe ik er een paar liter EUR95 in. Ik vergis me wel eens dat 150 km op de BC zo weg is als je even wat gas bijgeeft
Verbruik nu ligt tussen de 1 op 7,5 tot 1 op 7,8. Moet je niet over zeuren als je
wilt rijden. 

Verbruik nu ligt tussen de 1 op 7,5 tot 1 op 7,8. Moet je niet over zeuren als je

Showroom:
Mods:
- Evolve IATS relocate
Mods:
- Evolve IATS relocate
Op autoweek staat het gemiddelde verbruik van 1 op 7,2 

http://www.bimmerportal.nl/showroom-f55 ... 26607.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Marcel RSD
Kan zomaar kloppen dan. Ik haal deze waarde met een minimum aan stads kilometers. Maar als je gewoon rijdt om te rijden waarvoor hij gemaakt is, dan rij je van pomp naar pomp. Gaat wel hard met de air-miles 

Showroom:
Mods:
- Evolve IATS relocate
Mods:
- Evolve IATS relocate
Je bedoeld freebees, airmiles is v power en v power is geen ron 98 in nederland 

Laatst gewijzigd door Gast op 24 mar 2012, 00:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren