(E46) Muffler delete

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
mikkev

(E46) Muffler delete

Bericht door mikkev » 10 apr 2012, 21:02

Ik kom op youtube heel veel filmpjes tegen waar mensen de einddemper verwijderen en er een holle pijp tot eind met mooie eindstukjes opmaken. Mijn vraag is mag dit wel hier in Nederland en is dit wel goed voor motor?

Sim0n

Re: (E46) Muffler delete

Bericht door Sim0n » 10 apr 2012, 21:17

Met je motor zal het niks te maken hebben, je zou eventueel zelfs één rechte pijp van voor tot achter kunnen maken als je dit zou willen.
Alleen zitten die dempers er allemaal tussen om het geluid te dempen en om te uitstoot nog een beetje omlaag te drukken.
Voor zover ik weet hebben die dempers verder geen invloed op je motor. (Slecht bedoel ik dan)
Want als je een rvs uitlaat neemt win je pk's (zeggen ze) omdat je het de uitlaatgassen makkelijker maakt te ontbranden zeg maar :!
Dus het hem wel invloed op je motor natuurlijk, maar ik bedoel meer dat het niet slecht zal zijn ofzo.
Lijkt mij? De dempers zijn meer en deels voor het geluid :whistle:
Bmw Coupe E36 328i Executive Aut5 '95 SOLD
Bmw Cabrio E46 330i Executive '02 NEW
Ik Stel Mezelf Even Voor
Mijn Showroom E36 Coupe SOLD
Mijn Showroom E46 Cabrio NEW

mikkev

Bericht door mikkev » 10 apr 2012, 21:22

Dus als ik de einddemper laat vervangen voor holle pijpen dan heb ik kans dat ik met de uitstoot niet door de APK kom?
Dan zou ik dus een flens moeten laten lassen op de orginele demper en de holle pijpen en deze met de APK telkens omwisselen?
Maar heb je dat dan ook niet met een op maat sportdemper? Deze zijn toch ook open?

Sim0n

Bericht door Sim0n » 10 apr 2012, 21:33

http://www.autoweetjes.com/Werking-uitl ... -auto.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Lees dit eerst maar ff kerel.
Dan word er vanzelf een hoop duidelijk denk ik!
Ik Stel Mezelf Even Voor

mikkev

Bericht door mikkev » 10 apr 2012, 21:34

Lets hope so! Ik ben eigenlijk wel van plan mijn einddemper te vervangen voor een holle pijp! Klinkt wel erg lekker in die filmpjes :)

Sim0n

Bericht door Sim0n » 10 apr 2012, 21:41

Is wel leuk zo'n holle pijp, maar ik denk niet dat he de apk door komt dan!
En dan heb ik het vooral erover dat je gewoon geen demper heb.
Dat bedoel je toch? Volgens mij word dit nooit goedgekeurd man :P!
Komt aardig geluidje vanaf. Plus met sportieve einddemper, word het geluid netter dan holle pijp.
Denk ik.....maar goed, dat is natuurlijk kwestie van mening he :h:!
Ik Stel Mezelf Even Voor

mikkev

Bericht door mikkev » 10 apr 2012, 21:47

Ik heb sowieso geen zin om met elke APK te liggen schroeven aan de auto. Dan laat ik er liever een sportdemper onder monteren.
Maar ik zocht ook eigenlijk mensen die hier ervaring mee hebben haha. De 2 kats en de middendemper blijven wel gewoon zitten. Ik denk dat de einddemper meer is voor het dempen dan voor de uitstoot.

Sim0n

Bericht door Sim0n » 10 apr 2012, 22:50

Haha jaa ik weet wel wat van uitlaten, maar ook niet het preciesze mann!
Helaas ben ik geen automonteur maar een simpele electricien :gek:
Als ik met der tijd iets met de uitlaat ga doen laat ik het bij http://www.nm-parts.nl" onclick="window.open(this.href);return false; doen.
Paar mensen die ik ken zijn hier geweest met hun auto en zeer tervreden!
Die kan alles schijnt. De looks kan hij creeren maar ook de sound.
Dit kan hij maken zoals jij wil. Vraag me niet precies hoe :P maar hij schijnt het te kunnen.
Voor de rest zullen hier op het forum ook vast en zeker wel mensen zitten die alles precies weten.
Maar dan moet je even geduld hebben op een reactie :whistle:
Ik Stel Mezelf Even Voor

BMW Clubsport

Bericht door BMW Clubsport » 11 apr 2012, 17:08

Het enige wat je hiermee verandert is het geluid van de auto.
Uitstoot wordt geregeld door de cats, welke je laat zitten dus hier heb je geen problemen mee op de APK.
Echter het geluid wordt erg luid naar mijn mening en ik weet niet hoe ze hier op de APK of in het verkeer (lees politie controle) tegen over staan.

Je krijgt bij BMW overzet stukken om je originele uitlaat weer te monteren eens je deze afgezaagd hebt. Je zou dus in principe zo van demper naar kale pijp kunnen gaan in een mum van tijd.

Reloader

Bericht door Reloader » 12 apr 2012, 15:25

klinkt wel erg nice!
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=573862" onclick="window.open(this.href);return false;

BMW Clubsport

Bericht door BMW Clubsport » 12 apr 2012, 18:16

Ja dit klinkt inderdaad niet verkeerd.
Maar zoals iemand op E46fanatics al aangaf is dit de uitlaat van een 328 en dus een andere uitlaat dan die ik er bv. op heb zitten.
Mijn auto heeft van voor tot achter 2 pijpen i.p.v. 1 en de cats in het spruitstuk zitten.
Dit geeft dus allemaal ook een ander geluid.

Maestroxl

Bericht door Maestroxl » 12 apr 2012, 20:20

Je geluid is het enige dat er veranderd.
Met je Co uitstoot heeft een demper niks te maken.
Wat betreft het volume, dat is geen apk punt.
Je uitlaat moet van voor tot achter gasdicht zijn.
De politie kan je wel een bekeuring geven als :

"Personenauto’s mogen in de nabijheid van de uitmonding van het uitlaatsysteem geen hoger geluidsniveau produceren dan de waarde die voor het voertuig is vermeld in het kentekenregister, vermeerderd met 2 dB(A). Het geluidsniveau van de uitlaat wordt vastgesteld op een door Onze Minister en Onze Minister van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer tezamen aangegeven wijze. Aan deze eis wordt niet getoetst tijdens de periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsrapport."

AlexS

Bericht door AlexS » 13 apr 2012, 08:59

klinkt wel briljant; had gedacht dat het veel scheller zou zijn.. wat me wel opvalt bij de eerste filmpjes is dat er vrij veel onverbrande benzine hoorbaar en zichtbaar is. Het is wel lastig zo te bepalen of de geluidsproductie niet teveel wordt, daarbij kan bij een coupe of sedan de kofferbak als klankkast gaan dienen voor irritant gedreun op lange stukken.

Toegegeven; een mooi resultaat voor een snelle verandering, maar vraag me af hoe geschikt het is voor dagelijks gebruik.. Heel suf maar ik vind zelf rust in de cabine tegenwoordig een zegen
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”