[CODING] Dubbel knipperende waarschuwingslichten
Re: Dubbel knipperende waarschuwingslichten coderen
@cabrio328: ik verwijs in mijn post naar het topic 'Programming for dummies". Daar staat duidelijk vermeld wat je allemaal nodig hebt. Het leek me dus niet echt nodig om dit allemaal te herhalen.
Het is niet onmogelijk om dit zelf in te stellen. Mij is het toch gelukt en ik ben waarschijnlijk niet alleen.
De kabel die je nodig hebt kan je voor 35euro op eBay kopen. Als je geen laptop hebt, is het idd een beetje gek om alleen hiervoor een laptop aan te schaffen.
Je kan natuurlijk altijd een oproep doen hier op het forum met de vraag of er iemand in jouw omgeving is met de nodige hard- en software en dit voor jou wil doen.
Als je in de buurt van Herentals (België) moest komen, wil ik je hierbij gerust helpen.
Het is niet onmogelijk om dit zelf in te stellen. Mij is het toch gelukt en ik ben waarschijnlijk niet alleen.
De kabel die je nodig hebt kan je voor 35euro op eBay kopen. Als je geen laptop hebt, is het idd een beetje gek om alleen hiervoor een laptop aan te schaffen.
Je kan natuurlijk altijd een oproep doen hier op het forum met de vraag of er iemand in jouw omgeving is met de nodige hard- en software en dit voor jou wil doen.
Als je in de buurt van Herentals (België) moest komen, wil ik je hierbij gerust helpen.
BMW 520d Touring (2008) - Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi.
-
cabrio328
Hallo Kos. dankje voor jouw aanbod, ik heb de 530 van mij net uit belgie (Nijlen)gehaald en in nederland ingevoerd.ik heb al een aanbod meer gehad voor het programmeeren. een laptop heb ik overigens wel, hiermee kan ik jouw berichten en reacties lezen. ik heb alleen niet genoeg tijd om te gaan proberen met mijn laptop in de auto. overigens waarom wordt het vermogen van 234 naar 210 pk terug gezet in belgie?
234pk = 172kw = 4.957 euro BIV (Belasting op In Verkeerstelling)
210pk = 154kw = 2.478 euro BIV
Dus voor die paar pk's meer, had je destijds in België 2479 euro extra of net iets meer dan het dubbel moeten betalen om de wagen te laten inschrijven.
Mijn 520d heeft normaal ook 177pk, maar is teruggebracht naar 163pk owv diezelfde reden.
Voor de 177pk versie hadden ze destijds 2.478 euro voor moeten betalen, de 163pk versie "slechts" 1.239.
Naarmate de ouderdom zakte de BIV.
Begin dit jaar werd gans het systeem herzien en worden nu vooral milieu-onvriendelijke wagens zwaarder belast. Wagens met veel vermogen die toch aan de milieunormen voldoen, worden een pak interessanter!
Stel dat je de E60 530d nu, in 2012, nog nieuw zou kunnen kopen, dan zou je voor de 234pk versie nu slechts 782,58 euro BIV betalen. Dat is meer dan 6x minder!
by the way: Nijlen ligt slechts op 10 minuutjes rijden van Herentals
210pk = 154kw = 2.478 euro BIV
Dus voor die paar pk's meer, had je destijds in België 2479 euro extra of net iets meer dan het dubbel moeten betalen om de wagen te laten inschrijven.
Mijn 520d heeft normaal ook 177pk, maar is teruggebracht naar 163pk owv diezelfde reden.
Voor de 177pk versie hadden ze destijds 2.478 euro voor moeten betalen, de 163pk versie "slechts" 1.239.
Naarmate de ouderdom zakte de BIV.
Begin dit jaar werd gans het systeem herzien en worden nu vooral milieu-onvriendelijke wagens zwaarder belast. Wagens met veel vermogen die toch aan de milieunormen voldoen, worden een pak interessanter!
Stel dat je de E60 530d nu, in 2012, nog nieuw zou kunnen kopen, dan zou je voor de 234pk versie nu slechts 782,58 euro BIV betalen. Dat is meer dan 6x minder!
by the way: Nijlen ligt slechts op 10 minuutjes rijden van Herentals
Zo! Het is mij ook gelukt! Wel vet! Nog meer leuke opties?
Ah, eindelijk iemand die nog eens een on topic berichtje achterlaat 
Ben blij dat het gelukt is!
De dubbel knipperende pinkers en het naar de stoeprand kantelen van mijn rechterbuitenspiegel bij het achteruitrijden zijn de belangrijkste coderingen die ik aan mijn wagen kunnen doen heb. De andere dingen die sommigen gedaan hebben, waren bj mij al actief of konden niet geactiveerd worden owv het ontbreken van opties (zoals het piepen bij vergrendelen van je auto, daar is een alarm voor nodig en dat heeft mijn auto niet).
Ben blij dat het gelukt is!
De dubbel knipperende pinkers en het naar de stoeprand kantelen van mijn rechterbuitenspiegel bij het achteruitrijden zijn de belangrijkste coderingen die ik aan mijn wagen kunnen doen heb. De andere dingen die sommigen gedaan hebben, waren bj mij al actief of konden niet geactiveerd worden owv het ontbreken van opties (zoals het piepen bij vergrendelen van je auto, daar is een alarm voor nodig en dat heeft mijn auto niet).
Ik heb wel een alarm, weet je welke functie dit is? 
ja, in de module CAPPL moet je de functie "acoustic" op "aktiv" zetten
Dan krijg je in je iDrive bij de instellingen voor vergrendelen de mogelijkheden (of iets gelijkaardigs):
- toon bij vergrendelen
- toon bij ontgrendelen
Dan krijg je in je iDrive bij de instellingen voor vergrendelen de mogelijkheden (of iets gelijkaardigs):
- toon bij vergrendelen
- toon bij ontgrendelen
-
cabrio328
het kantelen van de spiegel en een pieptoon bij inschakenen van de vergrendeling zijn wel erg leuke opties. ik zal eens verder orienteren voor meer opties. overigens mijn auto heeft wel allarm. dit heb ik getest door de auto met de sleutel te ontgrendelen en dan de deur te openen, hij begint meteen een alarm signaal te geven.
Nou dan een PM voor je om te laten weten dat het mij ook gelukt iskos.be schreef:Pfff... denk ik elke keer wanneer ik van bimmerportal een mailtje krijg, dat er een reactie komt op mijn topic ivm dubbel knipperende waarschuwingslichten. Gaat het hier de laatste vijf berichten ondertussen over het acoustisch sluiten van de auto...
Alleen jammer dat het alleen voor de alarm lichten is en niet de richting aanwijzers.
Nogmaals dank!
Re: [CODING] Dubbel knipperende waarschuwingslichten
Ik had dit ook succesvol geprogrammeerd. Gisteren wat andere dingen geprobeerd zonder succes maar nu is de dubbelle knipper weg!? Zal het weer aan zetten maar wellicht na standaard programmeren worden sommige dingen toch terug gezet....
Als je iets gecodeerd hebt via nettodat en daarna in dezelfde module iets wijzigt op de "reguliere" wijze, dan wordt de nettodat-wijziging weer overschreven door de standaardwaarde. Coderen via nettodat is immers een beetje valsspelen. In dit geval is er maar 1 waarde mogelijk, via nettodat hebben we dat omzeild en bij coderen op de gewone manier, wordt die ene, toegelaten waarde weer op zijn plaats gezet.
(hopelijk is dit een beetje duidelijk... betere uitleg kan ik er niet aan geven
)
(hopelijk is dit een beetje duidelijk... betere uitleg kan ik er niet aan geven
Thx Kos, luid en duidelijk en goed om te onthouden.