530d paar praktisch vragen

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
geen2rechterhanden

530d paar praktisch vragen

Bericht door geen2rechterhanden » 29 apr 2012, 22:31

Heb net een 530d T '06 gekocht en er zitten een paar kleine storingen foutmeldingen die niet helemaal werken zoals het moet.

1. Achteruitrijlicht werkt aan een kant en moet ander kant lampje vervangen. Hoe werkt dat precies. Moet je de hele unit er uit trekken als ik het plaatje van real oem goed zie. Kan ik gewoon trekken of zitten er nog vergrendelings clips die je moet lossen.
Er zit nu nog een flink stuk schuim voor. Moet ik dat weghalen/ wegtrekken / insnijden

Afbeelding

2. Onderhoud geeft aan dat ik twee dingen binnenkort moet doen.
- Voorremmen. Als ik dat zelf doe reset de auto dat inmiddels zelf of moet ik net als bij de e39 die ik hiervoor had langs de dealer. Zag hier wel het filmpje over de rest maar is dat ook van het niet facelift model

- remvloeistof. Hoe vaak moet dat eigenlijk echt. (ga ik liever niet zelf doen. Wat kost zoiets?

3. Verder klein leed
a. op de bovenkant van de autom. versnellingspook is de blanke lak er een beetje aan het afbladderen. Kleur van de pook knop is dezelfde als van de idrive. i drive is een beetje getint zilverkleurig. Er onder zit een meer gewoon zilverkleurig Wat is verstandig om te doen. Volgens de vrienden van spagettiecoder http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/08/34/97is" onclick="window.open(this.href);return false; het allemaal appeltje eitje en gewoon trekken. Is het echt zo simpel??

b. er zitten ook wat krassen op de kunstof paneel rond de leren pookhoes. Dat oogt wat slordig. Er zijn vast betere exemplaren op de sloop te halen. Is dat ding eenvoudig los te krijgen / vervangen of kan ik het beter laten.
hier komt m'n online tis niet verder dan het vervangen van de pookhoes maar de selector zelf staat er niet bij?

4. Kreeg van een sleutel de melding in de display van een sleutel met een + er onder. Is het einde verhaal qua batterij en dus nieuwe sleutel of is die alleen maar leeg. Ook hierover niks in de manual

5. Heb een zilverkleurig grill in de nieren zitten. Was dat std. of een optie of heeft iemand gewoon wat 'aftermarket' spul er op gezet. Staat niet in de optielijst die ik van de importeur komt
Laatst gewijzigd door geen2rechterhanden op 30 apr 2012, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.

geen2rechterhanden

Re: 530d paar praktisch vragen

Bericht door geen2rechterhanden » 30 apr 2012, 15:40

o.k. ik wist niet van dat voorstellen.
is gedaan onder de kop 5 touring rijder

kos.be

Bericht door kos.be » 30 apr 2012, 22:16

geen2rechterhanden schreef: 1. Achteruitrijlicht werkt aan een kant en moet ander kant lampje vervangen. Hoe werkt dat precies. Moet je de hele unit er uit trekken als ik het plaatje van real oem goed zie. Kan ik gewoon trekken of zitten er nog vergrendelings clips die je moet lossen.
Er zit nu nog een flink stuk schuim voor. Moet ik dat weghalen/ wegtrekken / insnijden
Geen idee
geen2rechterhanden schreef: 2. Onderhoud geeft aan dat ik twee dingen binnenkort moet doen.
- Voorremmen. Als ik dat zelf doe reset de auto dat inmiddels zelf of moet ik net als bij de e39 die ik hiervoor had langs de dealer. Zag hier wel het filmpje over de rest maar is dat ook van het niet facelift model
Auto zal dat niet zelf doen, maar je hoeft er volgens mij niet voor langs de dealer. Daar kan je zeker een handleiding voor vinden om dat zelf te doen.
geen2rechterhanden schreef: - remvloeistof. Hoe vaak moet dat eigenlijk echt. (ga ik liever niet zelf doen. Wat kost zoiets?
Hoe dikwijls dit moet gebeuren, weet ik niet. Heb het onlangs laten doen. Had vooraf even gebeld om te informeren hoeveel me dat zou kosten. 51 euro hadden ze me aan de telefoon verteld. Heb uiteindelijk een factuur ontvangen van 123 euro. Bleek dat ze ook nog motorolie, ruitenwisservloeistof, bandendruk,... hadden gecontroleerd en aangevuld. Dit was vooraf niet gemeld of afgesproken en ik had het ook niet gevraagd. Na nog een telefoontje zijn we tot een overeenkomst gekomen en moest ik uiteindelijk nog 62 euro betalen.
geen2rechterhanden schreef: 3. Verder klein leed
a. op de bovenkant van de autom. versnellingspook is de blanke lak er een beetje aan het afbladderen. Kleur van de pook knop is dezelfde als van de idrive. i drive is een beetje getint zilverkleurig. Er onder zit een meer gewoon zilverkleurig Wat is verstandig om te doen. Volgens de vrienden van spagettiecoder http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/08/34/97is" onclick="window.open(this.href);return false; het allemaal appeltje eitje en gewoon trekken. Is het echt zo simpel??
Gewoon trekken... best met beide handen en let op dat je jezelf niet in je gezicht slaat! Het zit goed vast en je moet behoorlijk veel kracht zetten om 'm eraf te krijgen. Een nieuwe pook bij de (Belgische) dealer kost 85euro, de bijhorende hoes 70euro.
geen2rechterhanden schreef: b. er zitten ook wat krassen op de kunstof paneel rond de leren pookhoes. Dat oogt wat slordig. Er zijn vast betere exemplaren op de sloop te halen. Is dat ding eenvoudig los te krijgen / vervangen of kan ik het beter laten.
hier komt m'n online tis niet verder dan het vervangen van de pookhoes maar de selector zelf staat er niet bij?
Het paneel rond de pook kan je zelf verwijderen. De knop van de iDrive kan je naar boven toe los trekken. Het paneel zelf zit vastgeklikt. Met een plamuurmes kan je het wat naar boven liften tot je er met je vingers onder kan. Dan voorzichtig verder naar boven trekken.
geen2rechterhanden schreef: 4. Kreeg van een sleutel de melding in de display van een sleutel met een + er onder. Is het einde verhaal qua batterij en dus nieuwe sleutel of is die alleen maar leeg. Ook hierover niks in de manual
Geen idee... heb altijd vernomen dat de sleutel oplaadt wanneer hij in het contactslot zit.
geen2rechterhanden schreef: 5. Heb een zilverkleurig grill in de nieren zitten. Was dat std. of een optie of heeft iemand gewoon wat 'aftermarket' spul er op gezet. Staat niet in de optielijst die ik van de importeur komt
Bij mijn auto zijn de randen zilverkleurig en de ribben zwart.
BMW 520d Touring (2008) - Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi.

geen2rechterhanden

Bericht door geen2rechterhanden » 30 apr 2012, 22:38

Dat zijn al een pak details. goeie text ook onderaan! Krijg al een idee over hoe en wat.

Remmen zelf vervangen.
Verse pook halen + rem waarschuwing laten resetten als ik de remvloestof laat vervangen bij de dealer of een van minder nerveuze ex eigenaar van de sloop. Brezan zit niet ver bij mij vandaan.

Alleen dat van die achteruit rij lampjes is nog even een uitzoekerij.

kos.be

Bericht door kos.be » 30 apr 2012, 23:14

Hier kan je de originele pook een 20 euro goedkoper krijgen.
BMW 520d Touring (2008) - Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi.

tom_il

Bericht door tom_il » 01 mei 2012, 12:28

geen2rechterhanden schreef: 1. Achteruitrijlicht werkt aan een kant en moet ander kant lampje vervangen. Hoe werkt dat precies. Moet je de hele unit er uit trekken als ik het plaatje van real oem goed zie. Kan ik gewoon trekken of zitten er nog vergrendelings clips die je moet lossen.

Afbeelding
Dat schuim kan je gewoon aan de kant duwen, daarna kan je de unit losklipsen.
Er is een vrij grote kans dat het niet het lampje is maar de kabelboom naar de klep zoals bij mij het geval was.
Controleer ook de achterruitverwarming, deze kabel was ook onderbroken bij mij.
525d E61 2007 pre-LCI

Dess

Bericht door Dess » 01 mei 2012, 20:40

Ik denk ook de kabelboom, maar soms zijn er wel mensen met geluk ;)
Afbeelding
After All It's Only A Weed That Turns To A Flower In Your Mind

geen2rechterhanden

Bericht door geen2rechterhanden » 01 mei 2012, 21:30

Achterruit verwarming werkt wel goed
Mistachterlicht rechts werkt ook goed en die delen de massa

Zag al wel eerder deze over de kabelboom staan. http://www.bimmerportal.nl/post259550.h ... 61#p259550" onclick="window.open(this.href);return false;

maar daar zijn we er nog niet helemaal mee. De vraag is ziit de achteruitrij lamp rechts ook aan de rechterkant - neem aan van wel.

Morgen met daglicht maar eens kijken en spul loshalen.

Pff ze wisten toch van die E39 met ook die aparte achterruit dat die kabelboom constructie van ze een drama is/was Sta er wel van te kijken dat ze dat zo kwetsbaar zijn blijven maken. T'zijn ook geen klussen van een half uur maar een avond met lamme armen op de kop achterin de auto liggen wurmen.

En de buurt maar lachen. Zooooh buurman nieuwe auto.

tom_il

Bericht door tom_il » 02 mei 2012, 14:10

This meestal de voeding die breekt. Rechts zit ind in de rechtse kabel kabelboom. De constructie is rommel, bij elke E61 breekt die vroeg of laat, tenzij je de koffer niet gebruikt, maar dan je had je better een sedan gekocht :) .
525d E61 2007 pre-LCI

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”