vermogen verlichting trekhaak

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
cabrio328

vermogen verlichting trekhaak

Bericht door cabrio328 » 01 mei 2012, 21:35

op mijn 530 is een trekhaak bevestigd. alles is door de dealer geleverd, en ook volgens de optielijst van de auto. de stekkerdoos is Jager 13 polig aangesloten op de originele module onder het reservewiel.nu heb ik een paardentrailer. deze heeft 4 contour lampen, achter verlichting, 7 decoratie lampen (5 w) en interieur verlichting. als ik de trailer koppel en de sterkker er in steek en de auto start gaat de verlichting na 2 seconden uit. nu heb ik de 7 lampen er uitgehaald en de interieur lampen uit gezet en hoera de lampen blijven aan. ik heb wel ontdekt dat alle lampen op de rechtse verlichting aangesloten zijn. wie weet een oplossing, als ik links en rechts uit elkaar haal is het vermogen nog te veel. wie weet een oplossing?

lekkerwijf1

Re: vermogen verlichting trekhaak

Bericht door lekkerwijf1 » 01 mei 2012, 22:38

Inderdaad uit elkaar halen.
Je verlichting trekt teveel stroom en de lichtmodule blokkeerd.
Dit kun je maar een paar keer doen tot je lichtmodule er mee stopt.
Of je plaatst inm de decoratieverlichting leds van 1 watt

IQM

Bericht door IQM » 01 mei 2012, 23:34

Als het door de dealer geleverd is dan kun je ook gewoon teruggaan naar de dealer. Je verwacht van een dealer dat ze goed werk leveren. Laat ze het dan ook maar oplossen.

Gelukkig ben je al weer een stapje verder en weet je al een beetje waar het in zit. (vorige keer had je geen idee waar je het moest zoeken)

cabrio328

Bericht door cabrio328 » 02 mei 2012, 21:45

ik heb de auto gekocht in belgie, de dealer die de auto geleverd heeft in 2006 zal geen garantie meer geven. mijn dealer weet hier ook geen oplossing voor. ze hebben dit nog niet meegemaakt. hoe zit het met led lampen van 1 W? waar kan ik deze kopen, meestal staat er bij dat deze voor binnenverlichitng zijn. ik snap dat 5 x 1 watt gelijk is aan 5 watt. mijn dealer stelde voor de 7 lampen aan te sluiten op de geschakelde constante stroom aansluiting.

cabrio328

Bericht door cabrio328 » 11 mei 2012, 23:14

vandaag de aanhanger omgebouwd. de verlichting zit nu verdeeld over de beide achterlichten. deze zijn in de stekker en op de aanhanger gescheiden. nu zitten de 7 lampen op het linker achterlicht en de breedte lampen op het rechter achterlicht. probleem opgelost.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”