Remblokken vervangen of niet???
Re: Remblokken vervangen of niet???
Dan heb je ofwel de reset niet goed gedaan ofwel de slijtagesensor constateert een dusdanige slijtage dat de bc de reset niet meer accepteert en meteen weer met een melding van vervangen komt.
Zoals hierboven gezegd: het lijkt erop dat de blokken dus echt vervangen moeten worden.
Zoals hierboven gezegd: het lijkt erop dat de blokken dus echt vervangen moeten worden.
Huidige: F11 535d M-sport APEC chipped 355PK / 740Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm
-
Bmw 525 Berline
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 12 aug 2011, 10:56
Re: Remblokken vervangen of niet???
Ja jongens.. ga ze vanavond laten vervangen.. men garagist heeft voor mij een "noodafspraak" gemaakt nu met die melding.. .
Och ja.. ze moesten toch vervangen worden is het vandaag niet is het morgen..
Ps: hoe kun je 'verkeerd resetten' dan???
Och ja.. ze moesten toch vervangen worden is het vandaag niet is het morgen..
Ps: hoe kun je 'verkeerd resetten' dan???
Re: Remblokken vervangen of niet???
Wel, normaal resetten is na het vervangen.Bmw 525 Berline schreef:Ps: hoe kun je 'verkeerd resetten' dan???
525d E61 2007 pre-LCI
-
Bmw 525 Berline
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 12 aug 2011, 10:56
Re: Remblokken vervangen of niet???
Jongens ben net terug en de remblokken zijn vervangen.. . De garagist zei dat ik er nog gerust ZEKER 5000Km mee had kunnen doen als ik het niet 'verkeerd gereset' had.. . De boordcomputer klopte dus nog als een bus want die zei nog 6000Km. De boodschap is dus.. : AFBLIJVEN MET RESETTEN ALS JE IETS NIET VERVANGT(buiten de roetfilter want van dat zei die gewoon resetten als de tijd rijp is..).
Ik moet wel zeggen dat de dealers ECHTE PURE STEALERS ZIJN en daarmee bedoel ik niet mijn garagist maar de service waar men auto 3 weken heeft gestaan.. want die zeiden dat ik mijn remblokken ZO DRINGEND MOEST vervangen terwijl het eig niet zo was.. . Hier een foto van de remblokken die er nog op zaten.. :

Gelijk of niet???
Ik moet wel zeggen dat de dealers ECHTE PURE STEALERS ZIJN en daarmee bedoel ik niet mijn garagist maar de service waar men auto 3 weken heeft gestaan.. want die zeiden dat ik mijn remblokken ZO DRINGEND MOEST vervangen terwijl het eig niet zo was.. . Hier een foto van de remblokken die er nog op zaten.. :

Gelijk of niet???
Re: Remblokken vervangen of niet???
Waarom je niet de binnenkant even gechekt ? Als deze er nog uitzag zoals de buitenkant op je foto (wat dus duidelijk blijkt of bovenstaande foto) had ik in jouw plaats zeker nog niet laten vervangen. Of de computer nu zegt te vervangen of niet, zelfs na het resetten had je nog gewoon kunnen doorrijden, gewoon de blokken in de gaten houden.
Ik ga in elk geval nooit alleen verder op wat de service indicator zegt, dit is alles wel mooi maar nooit perfect.
Ik ga in elk geval nooit alleen verder op wat de service indicator zegt, dit is alles wel mooi maar nooit perfect.
525d E61 2007 pre-LCI
-
Bmw 525 Berline
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 12 aug 2011, 10:56
Re: Remblokken vervangen of niet???
Dat is binnen- en buitenkant op beide foto's.. ene foto is binnen/buitenkant van de linkse wiel en de andere van de rechtse.. .
Trouwens er waren 2 redenen waarom ik het toch heb laten vervangen.. :
1. na dat ik 'verkeerd gereset' heb zat ik aan -15000Km en de rode lamp op men dashboard en melding op de boordcomputer DAT ONMOGELIJK WEG TE HALEN IS ZONDER HET TE LATEN VERVANGEN!!!! Dat zei de garagist!! Hij zei als ik er van had afgebleven toen het nog 6000Km liet zien(wat ook perfect klopte)dan had ik die 6000 lekker kunnen uitrijden maar éénmaal die -15000Km alarm tevoorschijn is gekomen was het te laat!!
2. de garagist had al een superdringende 'noodzaak' afspraak gegeven en mij toch maar in zen overvolle agenda ergens ingelast WAT HIJ EIG NIET KON dus daarmee kon ik ook niet zeggen van 'ooooh ze gaan nog wel even mee hoor dus zet ze er maar lekker terug op'.. ,tja.. dat is ook maar niks hé!!?? Ps: moet ook een stukje rijden naar daar dus ja.. nu ben ik er in 1x vanaf!! VOOR 40000KM!!
Trouwens er waren 2 redenen waarom ik het toch heb laten vervangen.. :
1. na dat ik 'verkeerd gereset' heb zat ik aan -15000Km en de rode lamp op men dashboard en melding op de boordcomputer DAT ONMOGELIJK WEG TE HALEN IS ZONDER HET TE LATEN VERVANGEN!!!! Dat zei de garagist!! Hij zei als ik er van had afgebleven toen het nog 6000Km liet zien(wat ook perfect klopte)dan had ik die 6000 lekker kunnen uitrijden maar éénmaal die -15000Km alarm tevoorschijn is gekomen was het te laat!!
2. de garagist had al een superdringende 'noodzaak' afspraak gegeven en mij toch maar in zen overvolle agenda ergens ingelast WAT HIJ EIG NIET KON dus daarmee kon ik ook niet zeggen van 'ooooh ze gaan nog wel even mee hoor dus zet ze er maar lekker terug op'.. ,tja.. dat is ook maar niks hé!!?? Ps: moet ook een stukje rijden naar daar dus ja.. nu ben ik er in 1x vanaf!! VOOR 40000KM!!
Re: Remblokken vervangen of niet???
Ik bedoel je blokken checken voordat je een afspraak gemaakt had.
Melding of niet ik had gewoon doorgereden na de blokken gecheckt te hebben.
Melding of niet ik had gewoon doorgereden na de blokken gecheckt te hebben.
525d E61 2007 pre-LCI
-
Bmw 525 Berline
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 12 aug 2011, 10:56
Re: Remblokken vervangen of niet???
Blokken checken??? van de buitenkant had ik al foto gemaakt he maar van de binnenkant kon ik niet zien dus.. .
Ps: ik kan/wil niet doorrijden met een blijvende melding!!! Dat irriteert me enorm en zeker als je KONSTANT een rode remsymbool op je dashboard hebt en nog een uitroepteken met een driehoek EN ook nog eens op de boordcomputer telkens als je in- en uitstapt.. sorry... dat wil/kan ik niet..
Ps: ik kan/wil niet doorrijden met een blijvende melding!!! Dat irriteert me enorm en zeker als je KONSTANT een rode remsymbool op je dashboard hebt en nog een uitroepteken met een driehoek EN ook nog eens op de boordcomputer telkens als je in- en uitstapt.. sorry... dat wil/kan ik niet..
Re: Remblokken vervangen of niet???
Natuurlijk kon je er nog 5000km mee doorrijden, alleen moet je je remmen dan niet gebruiken!!
Nee geintje, de boordcomputer geeft niets voor niets voor 5000km aan. Daarmee zegt hij eigenlijk : de blokken ZOUDEN nog 5000km mee kunnen, doe maar rustig aan, maak een afspraak bij je dealer en laat ze maar vervangen!
Geen spoed, alleen zou ik geen 5000km wachten. Remblokken kunnen wel eens af gaan brokkelen, en dan wordt het ijzer op ijzer, en dat kost je nieuwe schijven =)
Nee geintje, de boordcomputer geeft niets voor niets voor 5000km aan. Daarmee zegt hij eigenlijk : de blokken ZOUDEN nog 5000km mee kunnen, doe maar rustig aan, maak een afspraak bij je dealer en laat ze maar vervangen!
Geen spoed, alleen zou ik geen 5000km wachten. Remblokken kunnen wel eens af gaan brokkelen, en dan wordt het ijzer op ijzer, en dat kost je nieuwe schijven =)
Re: Remblokken vervangen of niet???
Is al een wat oudere thread maar ik wil toch ff reageren op : DAT ONMOGELIJK WEG TE HALEN IS ZONDER HET TE LATEN VERVANGEN!!!!Bmw 525 Berline schreef:Dat is binnen- en buitenkant op beide foto's.. ene foto is binnen/buitenkant van de linkse wiel en de andere van de rechtse.. .
Trouwens er waren 2 redenen waarom ik het toch heb laten vervangen.. :
1. na dat ik 'verkeerd gereset' heb zat ik aan -15000Km en de rode lamp op men dashboard en melding op de boordcomputer DAT ONMOGELIJK WEG TE HALEN IS ZONDER HET TE LATEN VERVANGEN!!!! Dat zei de garagist!! Hij zei als ik er van had afgebleven toen het nog 6000Km liet zien(wat ook perfect klopte)dan had ik die 6000 lekker kunnen uitrijden maar éénmaal die -15000Km alarm tevoorschijn is gekomen was het te laat!!
Dit is bullshit
Vroeger bestonden deze slijtage contacten niet en was er in sommige gevallen een koper of metalen stiftje/veertje dat door de wrijving begon te tsirpen bij slijtage en in contact kwam met de remschijf. Nu als ik mijn remblokken vervang is het contact het eerste wat eruit vliegt, tuurlijk is dit alles makkelijk maar voor een leek betekent dit meestal naar de stealer en geld ophoesten. Wil je ook het contact verwijderen, gewoon doorknippen die draadjes, aan elkaar solderen, beetje aftapen
grts
Re: Remblokken vervangen of niet???
Hallo beste Berline,
Natuurlijk zit er dikte verschil in de remvoering tussen de binnenste remblok en de buitenste remblok, dat kan voorkomen, hoeft niet persé, maar kan wel.
Dat komt omdat de binnenste remblok eerder aangrijpt met het remmen dan de buitenste remblok.
Wat belangrijk is!
Als de remvoering bij de 5 mm komt, dan gaat deze er bij regelrecht er af, en word er direct vernieuwd.
Echt dunner word de remvoering van de remblokken bij mij niet, want dan kan het wel eens geld gaan kosten.
Als ik dit doe, dan bekijk ik ook de staat van de schijven, ja, en wel bij alle 4 de wielen.
Ik bekijk ook alle delen die te maken hebben met de remmen, ik neem geen enkel risico.
Ik weet dus niet hoe dik de remvoering bij uw BMW aan de binnezijde en aan de buitenzijde is, maar dat had u kunnen bekijken, als u de wielen had verwijderd.
Het is dus wel erg crusiaal, dat u de remmen van uw BMW wel zou kunnen vertrouwen, en er op kan rekenen dat deze altijd hun werk uitmuntend zouden kunnen doen.
Ik zelf controleer dit altijd visueel, en vertrouw dus niet op de electronica, deze kan het ook wel eens behoorlijk mis hebben, zoals men nu al heeft gezien.
Nu is het bij toeval misschien de remvoering nog goed genoeg, maar stel dat het nu eens anders om was!!
Het is maar net wat u zelf als eis stelt, en wat u om veiligheid geeft van u zelf, en de eventuele passagiers, deze veiligheid dient wel gewaarborgd te zijn.
Ik zelf neem geen enkel risico met de veiligheid van mij zelf en de passagiers en de mede weggebruikers.
Met vriendelijke groet,
Ad
Natuurlijk zit er dikte verschil in de remvoering tussen de binnenste remblok en de buitenste remblok, dat kan voorkomen, hoeft niet persé, maar kan wel.
Dat komt omdat de binnenste remblok eerder aangrijpt met het remmen dan de buitenste remblok.
Wat belangrijk is!
Als de remvoering bij de 5 mm komt, dan gaat deze er bij regelrecht er af, en word er direct vernieuwd.
Echt dunner word de remvoering van de remblokken bij mij niet, want dan kan het wel eens geld gaan kosten.
Als ik dit doe, dan bekijk ik ook de staat van de schijven, ja, en wel bij alle 4 de wielen.
Ik bekijk ook alle delen die te maken hebben met de remmen, ik neem geen enkel risico.
Ik weet dus niet hoe dik de remvoering bij uw BMW aan de binnezijde en aan de buitenzijde is, maar dat had u kunnen bekijken, als u de wielen had verwijderd.
Het is dus wel erg crusiaal, dat u de remmen van uw BMW wel zou kunnen vertrouwen, en er op kan rekenen dat deze altijd hun werk uitmuntend zouden kunnen doen.
Ik zelf controleer dit altijd visueel, en vertrouw dus niet op de electronica, deze kan het ook wel eens behoorlijk mis hebben, zoals men nu al heeft gezien.
Nu is het bij toeval misschien de remvoering nog goed genoeg, maar stel dat het nu eens anders om was!!
Het is maar net wat u zelf als eis stelt, en wat u om veiligheid geeft van u zelf, en de eventuele passagiers, deze veiligheid dient wel gewaarborgd te zijn.
Ik zelf neem geen enkel risico met de veiligheid van mij zelf en de passagiers en de mede weggebruikers.
Met vriendelijke groet,
Ad

