LJ's E46 318i Verkocht

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
lj328

LJ's E46 318i Verkocht

Bericht door lj328 » 13 jul 2012, 17:52

Hallo allemaal, na begin maart van dit jaar via dit forum van Roloo een nette E46 318i gekocht te hebben, is het mij na bijna 4 maanden gelukt om mijn 318iS coupe te verkopen. :whistle:
Sinds vorige week rij ik dan ik ook met veel plezier in de opvolger, een mooie E46 318i. En ik ben tot nu toe zeer tevreden over de E46 en de automaat, lekker cruisen zonder stress en als het nodig is is er ook nog de kick-down. :mrgreen:
Wat is inmiddesl al aan de BMW gedaan;
- Eibach pro-kit is geplaatst door de vorige eigenaar, naar mijn idee altijd goed :duim:
- Ik heb er een paar andere achterspeakers ingezet van het merk Hertz.
- Alpina breedset 17 inch gemonteerd, 225 voor 245 achter.

Km-stand is 156dkm maar alles ziet er uit en voelt aan als nieuw.... misschien zeggen de foto's in dit geval meer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik probeer nu nog de optielijst van BMW ergens op te snorren maar daar zit niet echt veel schot in. Verder dacht ik een setje sonniboys voor de achterruiten te kunnen kopen maar die zijn dan weer niet leverbaar voor dit model :nee:

Ik denk ook nog aan een;
- sportstuur
- passende schakelhandel
- witte knipperlampen

Tja en verder zien we wel hoe deze BMW bevalt, het is mijn eerste E46 :duimen:
Laatst gewijzigd door lj328 op 28 dec 2013, 15:31, 2 keer totaal gewijzigd.
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot

rick.bosch

Re: LJ's E46 318i

Bericht door rick.bosch » 13 jul 2012, 18:22

Nette sedan, over die sonnyboys, bij http://www.gomaxx.nl hebben ze ze ook maar dan van een ander merk! Verwacht dat die nog wel te leveren zijn voor dit model!
BMW 120d | 2007 | 163pk

thedutchone

Bericht door thedutchone » 13 jul 2012, 18:41

Knappe wagen :) Je bent er zeker op voor uit gegaan !
Wel rare kleuren combinatie van het interieur & apart pook mechanisme, precies hetzelfde als me pa zijn z3

Wees er zuinig op :duim:

lj328

Bericht door lj328 » 13 jul 2012, 19:09

rick.bosch schreef:Nette sedan, over die sonnyboys, bij http://www.gomaxx.nl hebben ze ze ook maar dan van een ander merk! Verwacht dat die nog wel te leveren zijn voor dit model!
Thnx voor het meedenken, echter ze leveren de privacy shades en die hebben voor de achterruit een scherm in 2 delen. Dat houdt in dat er midden over achterruit een zwarte streep gaat lopen en dat is nou net niet mijn bedoeling.

Als er nog iemand een suggestie heeft dan hoor ik het graag...

RoLoo

Bericht door RoLoo » 14 jul 2012, 14:22

:zwaai:
lj328 schreef:
witte knipperlampen
Zal ik je eens een tip geven Luuk Jan : gewoon de oranje knipper bolletjes even uit de houders wippen, met de fitting in een bierflesje zetten, en eventjes heel licht met een spuitbusje zilververf (mag zo goedkoop mogelijk busje verf zijn) langs de oranje bolletjes wapperen.

Net genoeg dat het oranje weg is.

5 minuten drogen, en je kunt de lampjes weer in hun fitting drukken.

Geeft exact hetzelfde effect als de dure SilverVisions, en ze knipperen keurig netjes oranje.

Tja..., en verder staan die velgen altijd goed onder de auto !

Oh..., en mbt die optielijst van de BudgetBimmer : die had ik al een keer gepost.
Ik heb 'm destijds ook opgevraagd.

Hier heb je de link naar de optielijst van de BudgetBimmer : KLIK-ker-de-klik

:zwaai:

't Beste Maar Weer !
Ron.

lj328

Re:

Bericht door lj328 » 14 jul 2012, 19:12

RoLoo schreef: Zal ik je eens een tip geven Luuk Jan : gewoon de oranje knipper bolletjes even uit de houders wippen, met de fitting in een bierflesje zetten, en eventjes heel licht met een spuitbusje zilververf (mag zo goedkoop mogelijk busje verf zijn) langs de oranje bolletjes wapperen.

Net genoeg dat het oranje weg is.

5 minuten drogen, en je kunt de lampjes weer in hun fitting drukken.

Geeft exact hetzelfde effect als de dure SilverVisions, en ze knipperen keurig netjes oranje.

Hier heb je de link naar de optielijst van de BudgetBimmer : KLIK-ker-de-klik
Hallo Ron,

Bedankt voor de tip, ik heb gelijk een busje gehaald bij de Praxis vanmiddag en inderdaad het zelfde effect. Het staat ook gelijk een stuk beter. Van mijn touring heb ik ze alle 4 gedaan en van de E46 alleen de achterlichten.

Ook bedankt voor de link naar de optielijst, al is het dan niet veel wel leuk om te hebben. :amen:

Verder veel positieve reacties op de 318i, dus tot nu toe lijkt dit zeker een goede koop te zijn. Hoe bevalt je nieuwe E46?

Mvg,

Luuk Jan

RoLoo

Re: Re:

Bericht door RoLoo » 14 jul 2012, 20:21

lj328 schreef:
Hoe bevalt je nieuwe E46?

Mvg,
Luuk Jan
Op een niet te lokaliseren kraakje in de bestuurdersstoel na, goed.

Ik word echter helemaal stapeldol van dat geluidje in mijn stoel. En hoe dieper je de stoel zet, hoe erger het wordt. Heb die kunststof beschermtoestand langs de zijkant al losgehaald, dingen ingevet, her en der vilt tussen gemaakt, en dan is het een paar dagen weg, en zonder enige aanleiding is het er weer...

Vanochtend weer een uur met die pokkestoel aan het martelen geweest. Nadeel is alleen..., je hoort het alleen als je of links, of rechts een bocht door gaat. En die twee acties zijn nogal lastig na te bootsen als de auto stil op de oprit staat... ;)

Maar voor de rest : ben redelijk over de auto tevreden.

Vind 'm niet mooi lopen in de opwarmfase (alsof het ding dan veel te arm gaat lopen), het stuur staat een tandje scheef erin, de uitlijning klopt niet helemaal (trekt iets naar rechts), en de radiateur moet nog vervangen worden (is doorgezakt aan de onderkant ; dus dat gaat een keer lekken).

Heb de remschijven + blokken aan de voorkant vervangen (trilden).
Zit een nieuwe luchtmassameter in (oude was helaas niet lekker meer..., dus : kassa !)
Zit een nieuwe multiriem op (was uitgedroogd)
Nieuwe draagarmrubbers gemonteerd (waren uitgelubberd)
Inspectie 1 beurt is uitgevoerd (ik rijd te veel..., zie verder in het verhaal)
De kruisspaak velgen zitten eronder (staat goed !)
En heb die maffe verlichte pookknop vervangen door een 'shortshift' knop.

En heb nog een paar kleine optische dingetjes uitgevoerd ; en optisch in de zin van netter maken. Niet anders, maar netter.

En..., we zijn er onlangs mee 'even' op en neeer naar Noord-West Spanje mee geweest ; 4800 kilometers in 4 dagen.
En op zulke momenten kom je erachter dat je toch best een fijne auto rijdt. Mooi stil, behoorlijk comfortabel, en redelijk zuinig ook nog.

Maar..., vooral dus die bestuurdersstoel..., dat is mijn grootste ergernis aan die auto !
Enne..., de volgende wordt dus gewoon weer een automaat hè ; vind het maar nix, dat gepook en gedoe... :nee:

Afbeelding
2400 kilometer heen, en 2400 terug...

Afbeelding
geweldig bochtige snelweg ; de Spaanse A8, langs de noord kust

Afbeelding
de A8 dus ; op de terugweg en dan richting San Sebastian

Afbeelding
...boing..., en alweer voor 90 Euro aan brandstof...

Afbeelding
...en hier is geen woord Duits bij...

Afbeelding
...helemaal niet basic..., pffffffff...

(2x op het vergrootglaasje boven in de linkerhoek van de foto, en het plaatje wordt in stappen groter)
't Beste Maar Weer !
Ron.

lj328

Re: Re:

Bericht door lj328 » 15 jul 2012, 14:21

RoLoo schreef:

Maar..., vooral dus die bestuurdersstoel..., dat is mijn grootste ergernis aan die auto !
Enne..., de volgende wordt dus gewoon weer een automaat hè ; vind het maar nix, dat gepook en gedoe... :nee:

Klinkt als vervelend probleem met die stoel, heb ook al een keer zo iets met een touring gehad. Iedere keer na een bocht naar rechts een rammeltje ergens uit de auto. Blijkt na veel zoeken een metalen clipje van een pen onder het reservewiel liggen te trillen. Telkens na een bocht naar rechts glijdt ie van isolat op het metaal een gaat lekker rammelen. Volgens mij ligt het bij jouw stoel iets complexer, succes er mee in ieder geval!

Mooie beschrijving van dat tourtochtje naar Spanje! Ik neem aan dat het verbruik van een 325i gelijk is aan dat van een 318i automaat?

Ik had gedacht dat je een setje M-paralel (?) onder de 325i ging zetten, maar de kruisspaken staan ook goed.

En inderdaad als je een keer automaat rijdt vraag je je eigenlijk af waarom er auto's met een handbak worden verkocht..... ik vind deze automaat ideaal. Alleen een beetje lastig dat we nu en een automaat en een auto met handbak hebben..... :driving:

Overigens heb je misschien ook nog een tip van een adres voor het bijwerken van kleine plekjes (steenslag en beginnende roest achterklep) voor mijn E36 touring? Ik zoek een goed adresje hier ergens in de buurt Meppel/Zwolle.

Mvg,

Luuk Jan

RoLoo

Bericht door RoLoo » 15 jul 2012, 16:04

lj328 schreef:
1) Ik neem aan dat het verbruik van een 325i gelijk is aan dat van een 318i automaat?

2) Ik had gedacht dat je een setje M-paralel (?) onder de 325i ging zetten, maar de kruisspaken staan ook goed.

3) Overigens heb je misschien ook nog een tip van een adres voor het bijwerken van kleine plekjes (steenslag en beginnende roest achterklep) voor mijn E36 touring?

1) ik durf zelfs te beweren dat de 325 iets zuiniger loopt. Gemiddeld rijd ik met de auto 8,3 liter op 100 km. Had laatst cursus ergens in het land, en het was druk op de weg (ochtend- en avondspits). Dus op de cruise control met een gangetje van 110 op de teller (en dat ruim 100 km lang).
Dat verbruiksstokje onder in de teller komt dan amper boven de 3 streepjes. Zeg maar iets meer dan 6 ltr op 100 km.
Vind ik netjes.

2) toen ik de auto kocht zaten er M-velgen styling 68 onder. Een 'smal' set. Die set zit inmiddels onder een zwarte 325Ti, en zelf heb ik nog een breedset M-styling 68 in de schuur liggen ; maar..., die heb ik te koop gezet.
Vind de huidige styling 133 best een fraai wiel onder de zilvergrijze koets.

3) Je zou dit bedrijf ( www.gremmer.nl ) eens kunnen contacten. Die mensen doen o.a. herstel op locatie, en zijn niet al te prijzig. Ik ken ze al jaren ; wij op de zaak maken met regelmaat gebruik van hun vakmanschap.
Dit bedrijf heeft onlangs nog mijn kofferklep voor een deel gespoten, nadat bleek dat het M-bordje op de klep een klein roestplekje verhulde.
Vond het geen gezicht, dat M-bordje.
Dus ding eraf..., bleek dat er een beginnend roestpuntje onder zat.

Klep ziet er weer tip-top uit.

Marjon, die je in het bedrijfsfilmpje ziet, is de contactpersoon.

't Beste Maar Weer !
Ron.

lj328

Re:

Bericht door lj328 » 17 jul 2012, 17:56

RoLoo schreef:

1) ik durf zelfs te beweren dat de 325 iets zuiniger loopt. Gemiddeld rijd ik met de auto 8,3 liter op 100 km. Had laatst cursus ergens in het land, en het was druk op de weg (ochtend- en avondspits). Dus op de cruise control met een gangetje van 110 op de teller (en dat ruim 100 km lang).
Dat verbruiksstokje onder in de teller komt dan amper boven de 3 streepjes. Zeg maar iets meer dan 6 ltr op 100 km.
Vind ik netjes.

2) toen ik de auto kocht zaten er M-velgen styling 68 onder. Een 'smal' set. Die set zit inmiddels onder een zwarte 325Ti, en zelf heb ik nog een breedset M-styling 68 in de schuur liggen ; maar..., die heb ik te koop gezet.
Vind de huidige styling 133 best een fraai wiel onder de zilvergrijze koets.

3) Je zou dit bedrijf ( http://www.gremmer.nl ) eens kunnen contacten. Die mensen doen o.a. herstel op locatie, en zijn niet al te prijzig. Ik ken ze al jaren ; wij op de zaak maken met regelmaat gebruik van hun vakmanschap.
Dit bedrijf heeft onlangs nog mijn kofferklep voor een deel gespoten, nadat bleek dat het M-bordje op de klep een klein roestplekje verhulde.
Vond het geen gezicht, dat M-bordje.
Dus ding eraf..., bleek dat er een beginnend roestpuntje onder zat.

Klep ziet er weer tip-top uit.

Marjon, die je in het bedrijfsfilmpje ziet, is de contactpersoon.

Nou ik ben benieuwd want zeer binnenkort ga ik voor de eerste keer tanken. Ik moet wel zeggen dat ik met deze auto rustiger rijdt dan dat ik met de 318iS deed. Die zat rond de 120 km/h net in een gebied van het toerental dat de motor graag sneller wou gaan. Tevens maakte de 318iS een stuk meer motorgeluid terwijl het in deze 318i een oase van rust is. Door de automaat zal de 318i wel iets meer verbruiken we zullen wel zien, het is ook wel fijn als je lekker comfortabel van punt A naar B kunt reizen en dat kan met deze E46 zeker.

Zo'n breedset styling 68 vind ik wel erg gaaf onder een E46, je zult ze vast snel verkopen. Met bredere banden heb je wel minder rolweerstand en is het verbruik ook lager. Ik zou er nog eens goed over na denken.

Ik zal zeker eens contact met dat bedrijf opnemen, ziet er goed uit en ben wel benieuwd wat het bijwerken van de plekjes die mij storen zou moeten gaan kosten.

Voor nu ben ik nog even aan het kijken om eventueel de ramen achter te laten tinten (ivm de kids die achterin zitten) en een USB/MP3 aansluiting op de radio.

Mvg,

Luuk Jan

RoLoo

Bericht door RoLoo » 17 jul 2012, 19:33

Nog even over die Sonniboy-achtige dingen : http://www.zonneschermauto.nl/privacy-s ... -2005-6dlg
't Beste Maar Weer !
Ron.

lj328

Re:

Bericht door lj328 » 20 jul 2012, 19:11

RoLoo schreef:Nog even over die Sonniboy-achtige dingen : http://www.zonneschermauto.nl/privacy-s ... -2005-6dlg
Wat ik al uit je reactie op maak (dingen...) ik vind dat ook niet echt wat. Daarom ben ik ook op zoek naar een mooie folie voor op de ramen. Op dit moment ben ik het "styling hoe moet het dan wel" topic aan het door worstelen. Een van de leukste topic's op dit forum vind ik zelf, ik ben ook meer van het plaatjes kijken dan het lezen :whistle:

RoLoo

Bericht door RoLoo » 20 jul 2012, 19:47

Oké ; folie dus.

Heb ik ook wel weer een adres voor je... ;)

Vitro-Tint
Auto-reclame
Prinsenburg 39

8702 AN Bolsward
Tel: nul zes - 103 82 nul zes acht

De drijvende kracht achter deze zaak heet Jurgen. En Jurgen ken ik al jaren.
Hij deed (toen ik nog bij Pouw zat) al het ruiten-tintwerk voor de Audi's, bussen, en VW's voor ons.

Aardige gozer, en een enorm vakmanschap.

Niet al te duur, en keus uit verschillende tinten folie.

...enne..., ik noemde het 'dingen', omdat ik helemaal niet houd van die toestand op, en aan de ramen. Brrrr... :zwaai:

't Beste Maar Weer !
Ron.

bob de bouwer

Bericht door bob de bouwer » 20 jul 2012, 23:04

mooie foto,s van je bmw mooie wagen op de foto,s :duim: :duim:

lj328

Bericht door lj328 » 25 jul 2012, 20:04

@ Ron, bedankt voor de tip maar ik heb via een collega al een adres hier dicht bij, Rouveen om precies te zijn. Ik denk dat ik er binnenkort wel uit ga komen wat het gaat worden. Ik weet dat het niet orgineel is maar een nette folie is wel de beste manier om het zonlicht enigzins te verduisteren voor de mede-passagiers.

Uiteraard volgen de foto's als deze operatie is uitgevoerd.

@ Bob bedankt voor het compliment ben zelf ook content met deze nette E46.

Mvg,

Luuk Jan

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”