E46 318ti Compact

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Mattheeuwse

E46 318ti Compact

Bericht door Mattheeuwse » 02 sep 2012, 19:46

Ben al langer lid op dit forum maar heb er weinig mee gedaan tot nu toe.

Ik was de bezitter van een e46 316 sedan en ben sinds kort bezitter van een E46 318TI COMPACT met half lederen sportinterieur en een zwarte hemel. Verder voozien van 17" LM

Om maar meteen met de deur in huis te vallen deze auto heeft een paar problemen!!

1. De buitentemperatuurmetergeeft -40 graden aan.
2. Hij geeft aan dat mijn rechterkoplamp stuk is maar deze werkt gewoon.
3. En Last maar zeker de vervelendste mijn beide afstandsbedieningen werken niet!
Ik krijg ze niet ingeleerd en reageren op geen enkele wijze. De centrale portier vergrendeling werkt wel gewoon als de sleutel in het slot van de deur zit en via het knopje in de auto?

Hopelijk kan iemand me helpen met deze problemen en met name de laatste

Mvg

Beens1

Re: E46 318ti Compact

Bericht door Beens1 » 02 sep 2012, 22:05

Heb je ook foto's van je wagen? Daar is het natuurlijk een showroom voor... :P

1. Je buitentemperatuursensor heeft het loodje gelegd, die moet je dan vervangen. Weet niet exact waar die zit bij de E46, maar vermoed 'gewoon' ergens in de buurt van de voorbumper.
2. Heb je xenon of hallogeen? Het zou kunnen zijn anders dat er een contactje niet helemaal zuiver meer is. Even schoonmaken?
3. Heb je de standaardsleutels van de E46-type? Dus de sleutels met de knop erin verwerkt. Deze batterijen laden op via het contactslot. Wellicht zijn die kapot en moeten die vervangen worden. Officieel kan het niet en moet je nieuwe sleutels bestellen. Er duur. Onofficieel kun je de batterijen vervangen, maar het is een zeer secuur klusje omdat je de sleutel moet opensnijden en weer dichtplakken.
Als je andere sleutels hebt (met losse kastjes) kan alsnog de batterij leeg zijn en moeten die vervangen worden. Inleren is een lastig klusje bij BMW.

Wellicht kun je de vragen ook nog stellen (afzonderlijk) in het techniek-gedeelte.

Veel succes met je wagen!

streamline

Re: E46 318ti Compact

Bericht door streamline » 03 sep 2012, 09:36

de sensor zit aan de bestuurderskant onderin bumper meen ik, daar zit een soort punt van een cm of 2 a 3 lang.
die kun je voelen als je met je hand langs de onderkant van de bumper gaat

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”