Bmw start niet als hij warm heeft
Bmw start niet als hij warm heeft
Hulp gezocht
Ik heb een BMW 320d E46 van 2004
Sints dit weekend wil hij niet meer starten bij warme motor.
Bij koude motor geen probleem
Ik denk dat het een sensor is maar welke ??
Kan iemand mij helpen
THX
Ik heb een BMW 320d E46 van 2004
Sints dit weekend wil hij niet meer starten bij warme motor.
Bij koude motor geen probleem
Ik denk dat het een sensor is maar welke ??
Kan iemand mij helpen
THX
Re: Bmw start niet als hij warm heeft
ik heb ook een bmw 320d van 2004. vorig jaar had ik hetzelfde probleem. warme motor- niet willen starten , bij koude moter geen probleem.
het probleem lag bij de startmoter (borstels waren versleten). ik heb deze laten reviseren. Om het snel te weten kan iemand een tik geven op de startmoter terwijl je start. Start hij dan is het je startmoter, start hij niet dan is het iets anders....
het probleem lag bij de startmoter (borstels waren versleten). ik heb deze laten reviseren. Om het snel te weten kan iemand een tik geven op de startmoter terwijl je start. Start hij dan is het je startmoter, start hij niet dan is het iets anders....
Ik heb vandaag de luchtmassameter gekuist en blijkbaar start hij nu wel weer.
Zijn er nog sensoren die ik beter vervang wagen heeft 170000 km
Zijn er nog sensoren die ik beter vervang wagen heeft 170000 km
Heb geen antwoord op je vraag over extra sensoren.
Wel een aanvulling voor mensen met hetzelfde probleem maar zonder kapotte lmm.
Die van mij (320d fl) starte ook slecht tot soms niet wanneer hij warm was en achteraf was het bij mij op het ergste punt motorruil en 4 nieuwe dieselverstuivers.
Maar soms kan een lmm vervangen al wonderen doen...
Wel een aanvulling voor mensen met hetzelfde probleem maar zonder kapotte lmm.
Die van mij (320d fl) starte ook slecht tot soms niet wanneer hij warm was en achteraf was het bij mij op het ergste punt motorruil en 4 nieuwe dieselverstuivers.
Maar soms kan een lmm vervangen al wonderen doen...
Ik heb dus weer een probleem verleden keer zijn injectoren vervangen ,nu heeft de wagen gen vermogen meer.
Ik heb hem uitgelezen en ik kreeg art n 6905668 volgens mij is dit de EWS module iemand ervaring mee ??
Ik heb hem uitgelezen en ik kreeg art n 6905668 volgens mij is dit de EWS module iemand ervaring mee ??
-
mechanic01
het zou je koelvloeistof sensor kunnen zijn , als de motor warm is en de sensor een verkeerde waarde doorgeeft zal de ecu niet de juist hoeveelheid brandstof inspuiten.
Stel de motor is warm, en de sensor zegt dat de motor nog koud is, dan spuit de ecu teveel brandstof in.
Stel de motor is warm, en de sensor zegt dat de motor nog koud is, dan spuit de ecu teveel brandstof in.
-
eleulu
het gaat niet door je luchtmassameter zijn, het kan de injectoren zijn of de druksensor
-
BMWE39FREAK
EWS heeft niets met t vermogen te maken ,maar alleen voor het starten van de wagen..unic schreef:Ik heb dus weer een probleem verleden keer zijn injectoren vervangen ,nu heeft de wagen gen vermogen meer.
Bij warm start ie niet en bij kou wel, dus sluit ik t probleem van de ews uit ,aangezien hij anders ook niet bij kou zou starten..
zoek eerder het probleem bij het inlaat traject
BMW L.A.CarParts
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen
-
rluijten
Ik neem even aan dat de startmotor gewoon ronddraaid en het daar dus niet aan ligt.
Ik weet niet hoeveel km je auto heeft gelopen, maar slechte verstuivers veroorzaken startproblemen met een warme motor. Koud willen ze nog goed starten, maar warm wordt het steeds moeilijker. Dit slechte starten gaat dan ook geleidelijk.
De verneveling van de diesel is niet meer optimaal en de verstuiver kan gaan druppelen. Wellicht dat je iets in je vermogen merkt, maar bij mijn 330d was er in het vermogen eigenlijk niks noemenswaardig te merken toentertijd.
Ik weet niet hoeveel km je auto heeft gelopen, maar slechte verstuivers veroorzaken startproblemen met een warme motor. Koud willen ze nog goed starten, maar warm wordt het steeds moeilijker. Dit slechte starten gaat dan ook geleidelijk.
De verneveling van de diesel is niet meer optimaal en de verstuiver kan gaan druppelen. Wellicht dat je iets in je vermogen merkt, maar bij mijn 330d was er in het vermogen eigenlijk niks noemenswaardig te merken toentertijd.
Ik heb dit ook bij mn Scorpio V6 benzine gehad.
De verstuivers waren vervuild en bleven daardoor nadruppelen, na afzetten van de motor.
Als je dan na niet al te lange tijd wilde starten (nog warm dus)ging dit niet of maar net.
Een dag later starten was geen probleem, dan was het ten dele verdampt en bij koude start heb je ook voordeel bij rijk mengsel.
Ultrasoon reinigen van de verstuivers (injectoren) deed wonderen (incl uitdraai van vernevelingstest).
Hoop dat je wat hebt aan deze info.
De verstuivers waren vervuild en bleven daardoor nadruppelen, na afzetten van de motor.
Als je dan na niet al te lange tijd wilde starten (nog warm dus)ging dit niet of maar net.
Een dag later starten was geen probleem, dan was het ten dele verdampt en bij koude start heb je ook voordeel bij rijk mengsel.
Ultrasoon reinigen van de verstuivers (injectoren) deed wonderen (incl uitdraai van vernevelingstest).
Hoop dat je wat hebt aan deze info.
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)