even voorstellen, mijn 320D SE Touring Automatic

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
dennis3258

even voorstellen, mijn 320D SE Touring Automatic

Bericht door dennis3258 » 17 sep 2012, 15:54

Even voorstellen hier, ik ben Dennis, Nederlander maar wonend hier in Noord Ierland.
Heb hier een E46 320d SE aangeschaft met 125.000 mls op de teller, en natuurlijk volledig verkeerd.
Het stuur rechts.
De auto is wel geheel zoals afgeleverd, heeft wel alle ruitjes bedienbaar, zelf dimmende spiegel in het midden en een airco (Climate Controll).
Interieur zelf is standaard grijs stof, maar wel netjes te noemen, hoewel, doordat de sierlijst aan de bestuurderkant wel eens iets wil verschuiven, een watervlek op de bestuurdersstoel.
Ook, voor dat ik het stuur mocht gebruik is er nooit, neem ik aan, in gerookt, maar met mijn vriendin en mij samen was dat probleem zo opgelost.
Ik woon aan de grens met Ierland, Newry, en rij dagelijks naar Belfast naar mijn werk, met mijn E46 uiteraard.
Auto voelt prima aan, alleen, zoals met iedere auto op relatief gebruikte leeftijd, er zijn wat issues, en worden natuurlijk wel opgelost.
Ik heb pittig wat ervaringen met E28 in alle varianten, mijn liefhebbers auto.
Zijn hier helaas niet te vinden.

Wel heb ik enige vragen, wat is het gebruik bij 120 continue.
Ik rij ongeveer 40 mls (65 km's) heen en de zelfde afstand retour ok natuurlijk, de meter in mijn exemplaar is natuurlijk mpg, Miles per Gallon, en dat is dan de UK Gallon, gebruik is dan 39.5 per Gallon.
Omgerekend ongeveer 14.5 km per liter.

Ook loopt de auto niet helemaal naar mijn wens en heb het vermoeden, na zeer uitgebreid lezen van alles wat ik kan vinden, dat de krukas demper vervangen zal moeten worden.
Ben nog overwegend of ik dat zelf zal doen of overlaten aan een overmatig boven gemiddeld kostende dealer.
Soms is er ook een kleine temperatuur schommeling in het interieur, war ik de oorzaak nog niet van heb kunnen thuis brengen, maar het resultaat is dat zelfs de t shirtjes dan uitgaan, sauna gevoel.

Wel al enig onderhoud uitgevoerd, zoals het onluchting filter, kwam er gelijk achter dat de swirlflaps al gedemponteerd waren en er een nieuwe turbo in zit.
Wel soms een druppel olie lekkend op de uitlaat, herkomst nog steeds onbekend.
Maar eens in de week heb ik dan wel een relatief spontaan verschijnsel van een rookgordijn tussen de teller en het stuur.
Oplossing is ook aan boord, de airco....... blaas het zo weer weg, maar hoort natuurlijk niet.
Alle hulp in iedeen is welkom.

In ieder geval, hier de foto van de auto.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door dennis3258 op 18 sep 2012, 16:37, 2 keer totaal gewijzigd.

Quadrantz

Re: even voorstellen, mijn 320D SE Touring Automatic

Bericht door Quadrantz » 17 sep 2012, 16:04

Welkom Dennis! :driving:

Nette E46 touring heb je aangeschafd! Heb je nog meer pics? (ook van interieur), zijn we hier dol op ;).

Ik heb zelf ook E46 touring, 2l diesel :). Laatste tijd zit ik qua verbruik op 1 op 14. Ik heb een automaat + hij is gechipt. Wel veel snelweg kilometers. Als ik wat meer file heb en meer binnendoor rij dan zit ik rond de 1 op 13...

1 op 14,5 lijkt me prima! Als die handgeschakeld is? dan zou die nog wat zuiniger kunnen zijn volgens mij...

Veel plezier ermee! :gekdoen:

dennis3258

Bericht door dennis3258 » 17 sep 2012, 16:19

Helaas nog geen andere pics nog, wel van mijn E28's van des tijds.
Bij deze een enkele photo, toen ik nog in Nederland woonde dus.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en dit kom ik natuurlijk ook bijna dagelijks tegen, onderweg naar de grens met Ierland.

Afbeelding

bmwfoekie

Bericht door bmwfoekie » 20 sep 2012, 20:22

Ik vind de auto toch wel een stevige drinker moet ik zeggen.. Ik rij zelf een 330D touring automaat, en verbruik gemiddeld 6,6 liter per 100 km, wat uit komt op 1:15,15

Wel een mooie 320d trouwens!
Ik ben afgelopen weekend in engeland geweest... en ik zou toch willen dat ik in nederland betaalde wat de auto's in engeland kosten.. pff wat een verschil!
E46 330D touring Lifestyle Executive edition

matheeuwissen
Contacteer:

Bericht door matheeuwissen » 20 sep 2012, 20:34

320d van mijn ouders rijdt 1 op 20 ongeveer. Maar daar wordt wel veel snelweg mee gereden.

E10 lijkt veel op die van mij vader.

Afbeelding
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

Beens1

Bericht door Beens1 » 20 sep 2012, 20:56

Mooie wagen!

Over het verbruik, denk niet dat je dat echt kunt vergelijken met Nederland.
Ik ben afgelopen zomer in Engeland geweest, omgeving Bath, maar die bergachtige omgeving doet ook niet echt goed aan het verbruik. Dus ik vind het verbruik van je wagen redelijk te noemen.

dennis3258

Bericht door dennis3258 » 24 sep 2012, 12:25

Zeer bedankt voor de reacties, maar mag er wel even op wijzen dat, Engeland is een buur eiland, ik woon in Noord Ierland dus.
Her verschil is wel de prijs van de auto's in de eerste plaats, prijzen in Engeland zijn ook beduidend minder dan hier.
De Britse registratie geld hier niet, Noord Ierse registratie dus, ander kenteken.
Noord Ierland maakt wel deel uit van de United Kingdom, maar is dus geen Engeland.
Verzekering is hier iet wat pittiger dan in Engeland, wegenbelasting is een weelde, ik betaal voor mijn auto iets van 240 Pound Sterling per jaar.
Brandstof prijzen, hoe apart, diesel is hier duurder dan benzine, voor een liter diesel betaal ik in Noord Ierland 1.51,9 sterling, maar in Ierland zelf, het zuiden, 1,51 in Euro, wat in Sterling dan 1.20 is ongeveer, ik woon 6 miles van de grens, dus regelmatig even bij de zuid buurtjes te gast.
Dat geld trouwens ook voor de pubs en wat er bij hoort.
Wat de wegen betreft, lijkt op Belgie voor een jaar of 35 terug, dramatisch slecht hier en daar, en echte snelweg is hier eigenlijk ook onbekend.
Een paar stukjes hier en daar.
En dan ook nog dat je van een zijweg of een bewoner gelijk naast de weg mag verwachten dat deze zo ineens de weg oversteekt.
Het verbuik is dus ook niet zoals in Nederland, ben ik mij zeer van bewust, de biljart laken achtige snelwegen in Nederland, en zo vlak als een pannekoek is het hier echt niet.
In ieder geval, een verbuik van rond de 1 op 14,5/15,2 lijkt mij dan ook niet verkeerd, in ieder geval een stuk minder dan mijn vorige auto, een Mercedes GD300 van 1983, die had een verbruik van 1 op 6/7
Maar dat is ook niet zo belangrijk, ik ben niet geinteresseerd in 21 inch wielen met 2 mm rubber aan de wang, gewoon de standaard 16 inch geeft juist voldoende comfort.
Tijd staat hier relatief ook wat meer stil dan in Nederland, kom regelmatig antieke Singers, Austins en Hillmans tegen, met even antieke bestuurders en achterlichtjes, en die rijden ook savonds en snachts, en geen verlichting naast welke weg dan ook hier.
Vannacht terug gekomen van een weekend Atlantische kust, Donegal en omgeving, en met 60 m/ph zie je die kleine achterlichtjes dus ook echt niet, regelmatig even slikken als je plots een meter of 6 achter zo'n wagentje blijkt te zitten.
Voor de liefhebbers wil ik wel van de week een paar mooie plaatjes uploaden hier.
Was in ieder geval een waar genoegen de replay te lezen van de forum genoten.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”