Remvloeistof vervangen..
-
Bmw 525 Berline
Remvloeistof vervangen..
Jongens.. ik krijg melding voor men remvloeistof te vervangen volgende maand.. een garagist vertelde me dat de meeste mensen die hij kent dat gewoon niet vervangen en resetten.. wat denken jullie hierover?? Hebben jullie het laten vervangen??
Re: Remvloeistof vervangen..
Effe knippen en plakken van de website van de BMW-dealer:
Uw BMW dealer vervangt de oude remvloeistof door nieuwe vloeistof van BMW. Door zijn chemische samenstelling trekt remvloeistof vocht aan. Dit zorgt voor een lager kookpunt. Als de remvloeistof heet wordt, verliezen de remmen hun werking, doordat lucht comprimeerbaar is en vloeistof niet. Vocht zorgt tevens voor corrosie in het remsysteem.
De volgende werkzaamheden worden uitgevoerd:
- Aftappen en milieuvriendelijk afvoeren van de gebruikte remvloeistof
- Vakkundig afvullen van het remsysteem met nieuwe BMW remvloeistof
- Ontluchten en testen van het remsysteem
- Resetten van de indicator
€ 78 inclusief arbeidsloon en onderdelen.
Alle werkzaamheden worden uitgevoerd door goed opgeleide BMW monteurs en op alle Originele BMW Onderdelen zit 24 maanden garantie.
Voor dat geld (1 x per 2 jaar € 78,-) zou ik persoonlijk geen risico gaan lopen.
Overigens heb ik zelf 2 maanden terug mijn remvloeistof laten vervangen bij mijn zwager die een Bovag garage heeft en daar was ik er zelfs maar € 48,- voor kwijt.
Uw BMW dealer vervangt de oude remvloeistof door nieuwe vloeistof van BMW. Door zijn chemische samenstelling trekt remvloeistof vocht aan. Dit zorgt voor een lager kookpunt. Als de remvloeistof heet wordt, verliezen de remmen hun werking, doordat lucht comprimeerbaar is en vloeistof niet. Vocht zorgt tevens voor corrosie in het remsysteem.
De volgende werkzaamheden worden uitgevoerd:
- Aftappen en milieuvriendelijk afvoeren van de gebruikte remvloeistof
- Vakkundig afvullen van het remsysteem met nieuwe BMW remvloeistof
- Ontluchten en testen van het remsysteem
- Resetten van de indicator
€ 78 inclusief arbeidsloon en onderdelen.
Alle werkzaamheden worden uitgevoerd door goed opgeleide BMW monteurs en op alle Originele BMW Onderdelen zit 24 maanden garantie.
Voor dat geld (1 x per 2 jaar € 78,-) zou ik persoonlijk geen risico gaan lopen.
Overigens heb ik zelf 2 maanden terug mijn remvloeistof laten vervangen bij mijn zwager die een Bovag garage heeft en daar was ik er zelfs maar € 48,- voor kwijt.
Mijn wagen zegt dat ik begin volgend jaar remolie moet vervangen. ik ga hiervoor niet speciaal binnen en doe it samen met de oliewissel.
Met vorige wagen heb ik 16jaar gereden zonder remoliewissel. Dus enkele maanden wachten zal geen kwaad kunnen
.
Met vorige wagen heb ik 16jaar gereden zonder remoliewissel. Dus enkele maanden wachten zal geen kwaad kunnen
525d E61 2007 pre-LCI
Ik heb dat paar maanden geleden laten doen door BMW dealer, heeft me ca 55 euro gekost.
BMW 520d Touring (2008) - Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi.
-
Bmw 525 Berline
Jongens heb met men garagist gebeld en gevraagd of het echt nodig is om het te vervangen en hij zei dat ik dat zelf moest beslissen want toen ik zei van dat er veel mensen waren die dat gewoon resetten zei hij dat dat klopt want tegenwoordig is de remolie van zo'n goede kwaliteit dat het even goed als "long life" olie is... .
Het schijnt dat het vroeger ECHT noodzakelijk was om het te vervangen omdat de kwaliteit veel minder was.. .
Nu de vraag.. : ZOU IK HET VERVANGEN OF GEWOON RESETTEN????
Het schijnt dat het vroeger ECHT noodzakelijk was om het te vervangen omdat de kwaliteit veel minder was.. .
Nu de vraag.. : ZOU IK HET VERVANGEN OF GEWOON RESETTEN????
Gewoon vervangen. Het wordt niet voor niets voorgeschreven. Zie eerdere reacties! De auto verdient toch gewoon het onderhoud waar hij om vraagt...? En het verhaal long-life olie is ook gewoon bullshit.
@ Berline: je motorolie is ook Longlife, maar die dien je toch ook elke 30dkm te vervangen of vervang je toch ook...
Ik zou geen risico met je remmen nemen en hoewel het allemaal prijzig is, zie ik op de BMW site dat bij de dealer idd euro 78 gerekend wordt. Dat lijkt me voor eens in de 2 jaar ook nog wel te doen.
Ik zou geen risico met je remmen nemen en hoewel het allemaal prijzig is, zie ik op de BMW site dat bij de dealer idd euro 78 gerekend wordt. Dat lijkt me voor eens in de 2 jaar ook nog wel te doen.
Huidige: F11 535d M-sport APEC chipped 355PK / 740Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm
Ik heb het onlangs ook laten doen, een maand te vroeg maar de auto was er toch voor de APK. Voor dat geld zou ik het zeker doen en ik merk wel dat de auto beter remt, meer bite zeg maar.
- mevlut0405
Ik zou het gewoon laten doen. Voor die paar tientjes zou ik het niet riskeren met mijn remmerij
BMW E90 320D 2006 AUTOMAAT
BMW E90 318i 2007 HANDSCHAKEL
BMW E90 318i 2007 HANDSCHAKEL
De fabrikant van een auto geeft zelf aan: eens per 2 jaar. Ga je nu op de expertise van de locale garagist af of wat de producent aangeeft? Wie heeft de auto nu ontworpen en gemaakt?tom_il schreef: Met vorige wagen heb ik 16jaar gereden zonder remoliewissel. Dus enkele maanden wachten zal geen kwaad kunnen.
Dat iemand besluit dit niet op te volgen mag altijd. Het risico wat men loopt kan verzekeringstechnisch niet zo gunstig uitpakken. Verzekeringen zijn meester in het uitsluiten. Technische inspectie biedt gewoon uitkomst. De hoeveelheid vocht in een remvloeistof kan men in een laboratorium zo bepalen. En dus ook hoe lang de olie in de leiding moet hebben gezeten.
En als je iemand hebt aangereden en (het zal je maar gebeuren) het blijkt dat, sla je jezelf voor je hoofd dat je de remolie niet ververst hebt.
Dat geld ook voor banden, remblokken, schijven, motor, etc.
Daar is de eigenaar voor verantwoordelijk. Of hij daar verstand van heeft of niet, doet niet terzake. Van ieder merk staat precies aangegeven wanneer en hoe vaak onderdelen vervangen of gewisseld moeten worden. Dat weten verzekeringsmaatschappijen ook hoe ze aan die informatie komen en tegen iemand gebruiken mochten ze dat willen.
Als iemand onder je auto komt moet je jezelf kunnen zeggen: aan de staat van mijn auto heeft het niet gelegen.
En als je remolie 16 jaar in de leiding zit praat er niemand met je. Dan zijn ze zo klaar.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 
Mijn vorige wagen was een ford en deze heeft altijd onderhoud gehad in een Ford garage 16jaar lang.
Mijn vrouw hare wagen ook een ford is ook altijd onderhouden door Ford.
In beide wagens is de remolie nog nooit vervangen.
Idem voor mijn vader en broer, allemaal ford en nog nooit de remolie vervangen.
Mijn vader heeft zelfs +300.000 km gereden op deze manier.
ik heb hier nog nooit een nadeel van ondervonden. Nadat ik de olie op mijn 16jaar oude ford vervangen had wegens het vervangen van de remleiding heb ik geen verschil ondervonden.
Nooit heeft die garage melding gemaakt van het feit dat de remolie diende vervangen te worden.
ik heb nooit gezegd van de olie niet te vervangen, voor 80 Euro zou dit zot zijn, ik zeg gewoon dat ik niet speciaal naar de garage voor remolie, ik doe dit samen met oliewissel.
Die termijn van 2jaar is een richtlijn, je wagen gaat echt niet zoveel slechter remmen dan zou mijne oude ford totaal niet meer remmen.
Vroeger had je al die electronica niet en werd je onderhoud gedaan op regelmatige intervallen en werd het onderhoud gecombineerd, wat is vekeerd om op deze manier verder te gaan ?
ik ga in elk geval niet voor elke melding apart naar de garage. Dit heb ik nooit gedaan en zal ik ook nooit doen.
Mijn vrouw hare wagen ook een ford is ook altijd onderhouden door Ford.
In beide wagens is de remolie nog nooit vervangen.
Idem voor mijn vader en broer, allemaal ford en nog nooit de remolie vervangen.
Mijn vader heeft zelfs +300.000 km gereden op deze manier.
ik heb hier nog nooit een nadeel van ondervonden. Nadat ik de olie op mijn 16jaar oude ford vervangen had wegens het vervangen van de remleiding heb ik geen verschil ondervonden.
Nooit heeft die garage melding gemaakt van het feit dat de remolie diende vervangen te worden.
ik heb nooit gezegd van de olie niet te vervangen, voor 80 Euro zou dit zot zijn, ik zeg gewoon dat ik niet speciaal naar de garage voor remolie, ik doe dit samen met oliewissel.
Die termijn van 2jaar is een richtlijn, je wagen gaat echt niet zoveel slechter remmen dan zou mijne oude ford totaal niet meer remmen.
Vroeger had je al die electronica niet en werd je onderhoud gedaan op regelmatige intervallen en werd het onderhoud gecombineerd, wat is vekeerd om op deze manier verder te gaan ?
ik ga in elk geval niet voor elke melding apart naar de garage. Dit heb ik nooit gedaan en zal ik ook nooit doen.
525d E61 2007 pre-LCI
Nou, je doet alsof alle Ford garages dit zouden doen. Dat kun je wel vergeten. Dat zegt veel over je Ford garage. Als ik na 3 jaar onderhoud nog steeds geen remvloeistof op mijn rekening zou zien, zou ik toch even informeren hoe dit zit. En na 3 jaar rigoreus vervangen die zooi.
Bij alle merken die service en onderhoud plegen volgens het boekje komt remvloeistof of na zoveel Km of na 2 jaar indien het aantal kilometers niet wordt gehaald. Afhankelijk van de fabrikant. Bij sommige mercedessen zelfs na 1 jaar. Dat kan en heeft met het ontwerp en gebruikte materialen van de remmen te maken. Dus zegt BMW voor hun automobielen: 2 jaar. Daarom komt ook de melding naar voren in de auto. BMW geeft je hiermee aan: ik heb mijn plicht gedaan. Ik heb je gewaarschuwd. Schuif je de BMW voor service bij hun naar binnen wordt remvloeistof volgens schema vervangen.
Ga jij zelf onderhoud plegen dien je hetzelfde te doen om te waarborgen dat je reminstallatie perfect kan blijven functioneren. Sla je dit gewoon in de wind zullen daar juridische consequenties aan verbonden zijn mocht er een aanleiding zijn (ongeval met dodelijk afloop of zwaar lichamelijk letsel bijvoorbeeld, waarbij blijkt dat jij diegene bent die bij een reconstructie van het ongeval niet zijn remvertraging heeft gehaald zoals dat zou moeten zijn. Te hoge snelheid of technisch defect bijvoorbeeld). Die keren je auto binnenste buiten en zullen tot een oorzaak komen. Een leek zou de Ford garage dan verantwoordelijk stellen die geen vloeistof op tijd ververst. Hoever je daarmee komt is koffiedik kijken.
Jouw oude ford zal zeker niet meer de remvertraging hebben gehad als jij flink in de ankers zou moeten. Je vloeistof (remvloeistof kun je het niet meer noemen) zal met 16 jaar gewoon direkt gaan koken als je remmen écht flink aan de bak moeten. Daarmee haal je de remweg nooit en te nimmer. En hoe wil jij nu het verschil weten als je 16 jaar met dezelfde vloeistof rondgereden hebt?
Jij hoeft dat ook niet te doen als jij dat niet wilt of daar de noodzaak niet van inziet. Iedereen is zelf verantwoordelijk. Ook voor eventuele gevolgen.
Bij alle merken die service en onderhoud plegen volgens het boekje komt remvloeistof of na zoveel Km of na 2 jaar indien het aantal kilometers niet wordt gehaald. Afhankelijk van de fabrikant. Bij sommige mercedessen zelfs na 1 jaar. Dat kan en heeft met het ontwerp en gebruikte materialen van de remmen te maken. Dus zegt BMW voor hun automobielen: 2 jaar. Daarom komt ook de melding naar voren in de auto. BMW geeft je hiermee aan: ik heb mijn plicht gedaan. Ik heb je gewaarschuwd. Schuif je de BMW voor service bij hun naar binnen wordt remvloeistof volgens schema vervangen.
Ga jij zelf onderhoud plegen dien je hetzelfde te doen om te waarborgen dat je reminstallatie perfect kan blijven functioneren. Sla je dit gewoon in de wind zullen daar juridische consequenties aan verbonden zijn mocht er een aanleiding zijn (ongeval met dodelijk afloop of zwaar lichamelijk letsel bijvoorbeeld, waarbij blijkt dat jij diegene bent die bij een reconstructie van het ongeval niet zijn remvertraging heeft gehaald zoals dat zou moeten zijn. Te hoge snelheid of technisch defect bijvoorbeeld). Die keren je auto binnenste buiten en zullen tot een oorzaak komen. Een leek zou de Ford garage dan verantwoordelijk stellen die geen vloeistof op tijd ververst. Hoever je daarmee komt is koffiedik kijken.
Jouw oude ford zal zeker niet meer de remvertraging hebben gehad als jij flink in de ankers zou moeten. Je vloeistof (remvloeistof kun je het niet meer noemen) zal met 16 jaar gewoon direkt gaan koken als je remmen écht flink aan de bak moeten. Daarmee haal je de remweg nooit en te nimmer. En hoe wil jij nu het verschil weten als je 16 jaar met dezelfde vloeistof rondgereden hebt?
Jij hoeft dat ook niet te doen als jij dat niet wilt of daar de noodzaak niet van inziet. Iedereen is zelf verantwoordelijk. Ook voor eventuele gevolgen.
ik heb nooit gezegd dat die ford garage correct was. ik haal hier gewoon mijn ervaring aan.
Zoals ik vermelde had ik de olie verwisseld na 16jaar en ik merkte geen verschil in dag dagelijks gebruik en ook niet tijdens een test waar ik vol in de ankers ging.
Als ik jou moet geloven dan kan de olie maar exact 2jaar mee en geen maand langer. Sorry maar dit is bullshit.
Al wat ik wou zeggen is dat enkele maanden wachten om de remolie wissel samen met het normale onderhoud te laten gebeuren geen verschil gaat maken.
Als je de service meldingen van de wagen moet geloven kan je elke paar maanden voor onderhoud in de garage staan als je pech hebt. Sorry maar dit doe ik niet, dit mag goed zijn voor de inkomsten van BMW maar is dat niet voor mijn portemonee. Ik combineer het onderhoud.
Voorbeeld ik zou nu de pollenfilter moeten vervangen, begin volgend jaar de Remolie en enkele maanden later de oliewissel. Ik ben echt niet van plan zo dikwijls te gaan en combineer alles samen met de Oliewissel.
Zoals ik vermelde had ik de olie verwisseld na 16jaar en ik merkte geen verschil in dag dagelijks gebruik en ook niet tijdens een test waar ik vol in de ankers ging.
Als ik jou moet geloven dan kan de olie maar exact 2jaar mee en geen maand langer. Sorry maar dit is bullshit.
Al wat ik wou zeggen is dat enkele maanden wachten om de remolie wissel samen met het normale onderhoud te laten gebeuren geen verschil gaat maken.
Als je de service meldingen van de wagen moet geloven kan je elke paar maanden voor onderhoud in de garage staan als je pech hebt. Sorry maar dit doe ik niet, dit mag goed zijn voor de inkomsten van BMW maar is dat niet voor mijn portemonee. Ik combineer het onderhoud.
Voorbeeld ik zou nu de pollenfilter moeten vervangen, begin volgend jaar de Remolie en enkele maanden later de oliewissel. Ik ben echt niet van plan zo dikwijls te gaan en combineer alles samen met de Oliewissel.
525d E61 2007 pre-LCI
dat zeg ik niet, dat schrijven fabrikanten voor.
Je hebt alleen weinig respect voor de veiligheid van medeweggebruikers als je met 16 jaar oude remolie in je remsysteem blijft rijden.
Een willekeurige.
http://www.louwman-nieuwsbrief.nl/content/137
Je doet maar wat je niet laten kunt.
Je hebt alleen weinig respect voor de veiligheid van medeweggebruikers als je met 16 jaar oude remolie in je remsysteem blijft rijden.
Een willekeurige.
http://www.louwman-nieuwsbrief.nl/content/137
Je doet maar wat je niet laten kunt.
Ik denk dat je eens moet leren lezen. Dit was mijn vorige wagen, door een officiele garage onderhouden. Begrijp niet waarom je mij nu persoonlijk aanvalt.
Trouwens Ford spreek over 3jaar
, waarom een offciele dealer zich hier niet aan houd weet ik niet. Zij zullen we hun reden hebben.
Trouwens Ford spreek over 3jaar
525d E61 2007 pre-LCI