waar op letten bij aanschaf e39 m5
- lekkerwijf1
waar op letten bij aanschaf e39 m5
De titel zegt het al, ik ben mij een beetje aan het orienteren voor een bmw m5 facelift van eind 2000 deze wagen heeft 2 ton gelopen maar is wel compleet dealer onderhouden en verder netjes. De auto is compleet orgineel nog en heeft een mk4 navi plus een.schuifdak. wat is een eventueele richtprijs voor de betreffende auto en waar op te letten. Alvast bedankt
- Marcel RSD
Re: waar op letten bij aanschaf e39 m5
De facelift is vanf 03-2001 als ik het goed heb. Reken op blije gezichten bij de pomphouders (1op 7,3 gemiddeld).
Verzekering en wegenbelasting zijn ook een stuk hoger.
Op M5board kun je alle info vinden die beterkking hebben op de aanschaf.
Link naar de
die je op het oog hebt ?
Verzekering en wegenbelasting zijn ook een stuk hoger.
Op M5board kun je alle info vinden die beterkking hebben op de aanschaf.
Link naar de

Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Mods:
- Evolve IATS relocate
- lekkerwijf1
Beste marcel, de bmw is inderdaad toch van 2001 ik heb geen link helaas, ik kan deze via via kopen.
Ik zit niet op op m5 board.
Mischien een keer voor aanmelden. De pomphouders gelukkig maken is niet zon probleem, ik moet met auto rijden ook gelukkig worden. Maar wat ben jij al tegengekomen ? Ik zag dat je problemen had en dat dit opgelost was dmv nieuwe luchtmeters.
Verder de vraag is de km-stand te hoog oid ? En wat zal een waarde zijn van deze auto.
Is import mischien een optie ? Ik kan op mobile weinig soeps vinden of ze vragen bedragen vanaf 15000 ex invoer
Ik zit niet op op m5 board.
Mischien een keer voor aanmelden. De pomphouders gelukkig maken is niet zon probleem, ik moet met auto rijden ook gelukkig worden. Maar wat ben jij al tegengekomen ? Ik zag dat je problemen had en dat dit opgelost was dmv nieuwe luchtmeters.
Verder de vraag is de km-stand te hoog oid ? En wat zal een waarde zijn van deze auto.
Is import mischien een optie ? Ik kan op mobile weinig soeps vinden of ze vragen bedragen vanaf 15000 ex invoer
- Marcel RSD
Inderdaad last van een hikkende acceleratie gehad. Na vervangen van de MAF was dit verdwenen. Voor lezen op m5board hoef je geen lid te zijn. Km stand is zo afhankelijk van hoe er mee gereden is en wat het onderhoud is geweest, maar reken op olieverbruik, ik heb er met een 2001 ook last van. Olieverbruik is bij mij rond de 1 ltr/1200 km. De waarde is eigenlijk wat de gek ervoor geeft. maar ook weer afhankelijk van staat van onderhoud, originele onderdelen, staat van de lak, etc.
Een 2001 heeft nog MK3 (cd), maar kan geswapped zijn met een MK4 (DVD) logo).
Zonder plaatjes en historie kan ik je geen waardeoordeel geven. Importeren is geen echte optie meer ivm de CO2 heffing bij import door onze (r)overheid.
Een 2001 heeft nog MK3 (cd), maar kan geswapped zijn met een MK4 (DVD) logo).
Zonder plaatjes en historie kan ik je geen waardeoordeel geven. Importeren is geen echte optie meer ivm de CO2 heffing bij import door onze (r)overheid.
Showroom:
Mods:
- Evolve IATS relocate
Mods:
- Evolve IATS relocate
de eerste facelift modellen zijn dacht ik van september 2000.....
km-standen zijn deze auto's niet bang voor, ik heb zelfs eens een clip gezien van een exemplaar dat de 400.000km had gedraaid.
km-standen zijn deze auto's niet bang voor, ik heb zelfs eens een clip gezien van een exemplaar dat de 400.000km had gedraaid.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Klopt facelift modelen zijn vanaf september 2000!
@lekkerwijf1 heb je al eentje op het oog?
@lekkerwijf1 heb je al eentje op het oog?
Laatst gewijzigd door Rene08 op 15 okt 2012, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd
- lekkerwijf1
Beste mede forummers,,,
Ik heb wel iets op het oog op dit moment en ook wel een link....
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 3090000000
Alleeen de km-stand houdt mij tegen en de woorden van de verkoper...
En gezien ik helemaal niet echt ervaring heb met dit soort snelle autos weet ik niet waar op te letten.
Een vriend van mij rijdt een 2003 er m3 e46 en die loopt ook rauw en (in mijn ogen tikkert de motor)
Maar het schijnt dat dit hoor bij dat type motor waarvan ik dacht dat het niet goed was.
Vandaar mijn vragen en eventueele zwakke punten van e39 in het algemeen en de motor van de m5.....
Ik heb wel iets op het oog op dit moment en ook wel een link....
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 3090000000
Alleeen de km-stand houdt mij tegen en de woorden van de verkoper...
En gezien ik helemaal niet echt ervaring heb met dit soort snelle autos weet ik niet waar op te letten.
Een vriend van mij rijdt een 2003 er m3 e46 en die loopt ook rauw en (in mijn ogen tikkert de motor)
Maar het schijnt dat dit hoor bij dat type motor waarvan ik dacht dat het niet goed was.
Vandaar mijn vragen en eventueele zwakke punten van e39 in het algemeen en de motor van de m5.....
- Marcel RSD
Datum anvang tenaamstelling is 25-05-2012.
Of het is voor hem een miskoop geweest of te duur om te rijden. Maar wel weer erg snel in de verkoop
Een advies, koop deze niet alleen als je niet weet waar op te letten. Vraag zeker iemand mee die ervaring heeft met
techniek.
Kilometerstand is niet echt bijzonder, mits er gedegen onderhoud is geweest. Die van mij staat nu op 188xxx. Maar wat waren de woorden van de verkoper ?
Of het is voor hem een miskoop geweest of te duur om te rijden. Maar wel weer erg snel in de verkoop

Een advies, koop deze niet alleen als je niet weet waar op te letten. Vraag zeker iemand mee die ervaring heeft met

Kilometerstand is niet echt bijzonder, mits er gedegen onderhoud is geweest. Die van mij staat nu op 188xxx. Maar wat waren de woorden van de verkoper ?
Showroom:
Mods:
- Evolve IATS relocate
Mods:
- Evolve IATS relocate
- lekkerwijf1
Beste marcel,
Kort samengevat (ik kreeg nml a4 tjes vol)
Dat de wagen nooit boven de 4500 toeren is geweest (hij kon dit op zijn manier aantonen) lijkt mij sterk maargoed ik ben geen m5 kenner...... en dat het hem toch te duur was om te onderhouden en ik niet vooraf ene proefrit kan maken.
Verder ziet de wagen er in mijn optiek netjes uit
Kort samengevat (ik kreeg nml a4 tjes vol)
Dat de wagen nooit boven de 4500 toeren is geweest (hij kon dit op zijn manier aantonen) lijkt mij sterk maargoed ik ben geen m5 kenner...... en dat het hem toch te duur was om te onderhouden en ik niet vooraf ene proefrit kan maken.
Verder ziet de wagen er in mijn optiek netjes uit
- Marcel RSD
Een
die nooit eens lekker is doorgetrokken moet je zeker laten staan. Het blok is niet gemaakt om lui mee te rijden (ook al is het best mogelijk). Auto ziet er inderdaad netjes uit, maar dit zegt niets over de motorische staat en onderstel.
Er zijn hier genoeg
rijders die je van advies kunnen zijn en wellicht ook kunnen assisteren bij een eventuele aankoop. Maar mijn gevoel over deze is toch niet geheel fris. Maar dat heeft nog niet eens met de auto te maken als wel met je verhaal en verkoop < 5 maanden.

Er zijn hier genoeg

Showroom:
Mods:
- Evolve IATS relocate
Mods:
- Evolve IATS relocate
zonder proefrit van te voren zou ik nooit een auto kopen.lekkerwijf1 schreef:ik niet vooraf ene proefrit kan maken.
e38 735i sedan, in bezit
e39 528i touring, gedemonteerd
e34 520i touring, gedemonteerd
e36 320i coupe, verkocht
e36 316i coupe, verkocht
e39 528i touring, gedemonteerd
e34 520i touring, gedemonteerd
e36 320i coupe, verkocht
e36 316i coupe, verkocht
- Maikybmw318is
Hmmmm was de M5 niet het enige model dat juist geen chrome lijsten boven de deuren had vind dit ook nergens terug bij google afbeeldingen.. en had dit nog eens ergens gelezen op het forum.
En verder moet je de kenteken gegevens eens bij de RDW invoeren want de prijs is nogal aan de hoge kant ik staat dat de bmw uit 2001 nu ergens tussen de 3795 en 6950 kost met een gemiddelde van 5221 dus een beetje boven de prijs lijkt me..
En verder moet je de kenteken gegevens eens bij de RDW invoeren want de prijs is nogal aan de hoge kant ik staat dat de bmw uit 2001 nu ergens tussen de 3795 en 6950 kost met een gemiddelde van 5221 dus een beetje boven de prijs lijkt me..
[b]>>Showroom!<<[/b] http://www.bimmerportal.nl/showroom-f75 ... 26414.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Maikybmw318is

hier kun je het zelf zien

[b]>>Showroom!<<[/b] http://www.bimmerportal.nl/showroom-f75 ... 26414.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Marcel RSD
Voor die prijs en in deze staat, doe me er maar 5. Dan reken we direct af.
Ik denk dat je de onzin van deze site niet moet geloven voor een
Die prijzen gelden wel zo'n beetje voor de normale benzine/diesel versies.

Ik denk dat je de onzin van deze site niet moet geloven voor een

Die prijzen gelden wel zo'n beetje voor de normale benzine/diesel versies.
Showroom:
Mods:
- Evolve IATS relocate
Mods:
- Evolve IATS relocate
Ik check altijd bij zomoto.nl
http://www.zomoto.nl/SearchMyCar.aspx?lp=21gpdf »»€11750,-
9 van de 10 x kloppen de prijzen wel, wat ik zo bij mp heb vergeleken(non-partikulier)
http://www.zomoto.nl/SearchMyCar.aspx?lp=21gpdf »»€11750,-
9 van de 10 x kloppen de prijzen wel, wat ik zo bij mp heb vergeleken(non-partikulier)