Ik heb zelf ook een ford. Dan weet je dat gewoon.
Remvloeistof vervangen..
Re: Remvloeistof vervangen..
dat dit je vorige auto was weet ik ook. Daar heb je dat mee gedaan. Dat blijft van hetzelfde. En ook bij ford vervangen ze de olie na 2 jaar. Misschien in België niet, maar hier wel.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 
Bij mijn oude Mondeo staat 3jaar vermeld en dit boekje is heus niet alleen voor belgie. Bij mijn vrouw hare Focus vind ik geen interval meer terug in het onderhoudsboekje.
Trouwens, doe een beetje normaal jij doet precies of hier een moord gepleegd heb. Ik heb gewoon vertrouwd op een offciele garage. Bij mijn volgend bezoek zal ik hier uitleg om vragen.
Trouwens, doe een beetje normaal jij doet precies of hier een moord gepleegd heb. Ik heb gewoon vertrouwd op een offciele garage. Bij mijn volgend bezoek zal ik hier uitleg om vragen.
525d E61 2007 pre-LCI
-
Bmw 525 Berline
Jongens.. maak geen ruzie!! Ik ga men remolie heus wel veranderen.. alleen spijtig dat ik pas mijn grote onderhoud heb laten doen dus kan het niet meer combineren. Maar ja,ik zal 1 van deze weken wel gaan hoor.. .

antwoord op de gestelde vraag; ja, vervangen. Niet alleen de remvloeistof veroudert en neemt vocht op, oudere remvloeistof tast ook rubbers en afdichtingen aan dus voor dat relatief kleine beetje geld niet twijfelen, maar vervangen. Je slaat je voor je hoofd als je in de bergen ineens zonder remmen staat of als je koppeling (handgeschakeld) ineens weigert; kost je zeker meer dan tussentijds verversen.
En 16 jaar met dezelfde remvloeistof? Met alle respect maar dat gaat erbij mij niet in..echt niet..
En 16 jaar met dezelfde remvloeistof? Met alle respect maar dat gaat erbij mij niet in..echt niet..
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
-
Bmw 525 Berline
Je hebt dik gelijk man!! Zeker!!
Ps: In de 'plaatselijke' garage vragen ze maar veertig euro'tjes...
Ps: In de 'plaatselijke' garage vragen ze maar veertig euro'tjes...
Laatst gewijzigd door Rene08 op 23 okt 2012, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd
Prima prijs toch, de dealer vraagt er trouwens niet extreem veel meer voor meen ik. Heb je er wel gratis een extra BMW stempel bij in je onderhoudsboekje. 
-
Bmw 525 Berline
Zeg ma denk je dat het iets uitmaakt dat BMW het doet of een plaatselijke garage die alle merken doet??
Neuh, in de basis niet... Heel veel verschil zit er niet in de kwaliteit van de remvloeistof, alleen in hoe lang ze die kwaliteit weten vast te houden. Ga ik er wel even vanuit dat het om een serieuze plaatselijke garage gaat, niet een die 't goedkoopste merk inkoopt. Dan zou ik t zelfs nog liever bij een grotere kwikfit/euromaster/wat dan ook laten doen.
Als je een frequent caravantrekker/bergenrijder bent zou ik onder geen voorwaarde twijfelen en voor de dealer gaan, simpelweg omdat je dan in ieder geval weet dat de gebruikte materialen de juiste specificatie hebben.
Als je een frequent caravantrekker/bergenrijder bent zou ik onder geen voorwaarde twijfelen en voor de dealer gaan, simpelweg omdat je dan in ieder geval weet dat de gebruikte materialen de juiste specificatie hebben.
Mijn remolie ook twee weken geleden laten vervangen. Is een klusje wat je zelf heel simpel kunt doen. Maar je moet wel alle wielen er af halen en weer op zetten. Ik was toch bij de garage dus heb het even laten doen.
Hoe moet je het doen?
http://www.youtube.com/watch?v=V5O_pbC8 ... re=related
of beter:
http://www.youtube.com/watch?v=m3SrZvHmEGw
Hoe moet je het doen?
http://www.youtube.com/watch?v=V5O_pbC8 ... re=related
of beter:
http://www.youtube.com/watch?v=m3SrZvHmEGw
De garage op de hoek waar ik altijd met de Golf van mijn vrouw kom heeft het vorig jaar voor € 35,- gedaan. Enige nadeel is wel dat ze de ABS kleppen niet in de 'bleed' mode kunnen zetten. Dus na verversen even flink in de ABS om ook dat even te spoelen. Volgend jaar laat ik het wel weer bij de dealer doen...