E36 M3 3.2l draait slecht stationair
E36 M3 3.2l draait slecht stationair
Hoi BMW rijders,
Ik heb een probleem met mijn BMW, als de motor stationair draait, draait hij niet goed stationair!
Na een tijdje voel je de auto hellemaal mee bewegen, het klinkt als een onrustige V6/V8 en het lijkt
wel dat hij niet op alle cilinders loopt! Als je rustig gas geeft in z'n neutraal voel/hoor je het minder als de toerental omhoog loopt. Na 20000 toeren is het weg!
Ik heb de auto geprobeerd uit te lezen met een uitlees apparaat van Snap On (Solus pro)
maar dat is jammer genoeg niet gelukt!
Ik heb alle bougies vervangen en 3 bobines vervangen 6,5 en 4 maar hij draait nog altijd even slecht.
Is er iemand die mij kan helpen met dit probleem?
Ik heb een probleem met mijn BMW, als de motor stationair draait, draait hij niet goed stationair!
Na een tijdje voel je de auto hellemaal mee bewegen, het klinkt als een onrustige V6/V8 en het lijkt
wel dat hij niet op alle cilinders loopt! Als je rustig gas geeft in z'n neutraal voel/hoor je het minder als de toerental omhoog loopt. Na 20000 toeren is het weg!
Ik heb de auto geprobeerd uit te lezen met een uitlees apparaat van Snap On (Solus pro)
maar dat is jammer genoeg niet gelukt!
Ik heb alle bougies vervangen en 3 bobines vervangen 6,5 en 4 maar hij draait nog altijd even slecht.
Is er iemand die mij kan helpen met dit probleem?
Re: E36 M3 3.2l draait slecht stationair
LMM gecontroleerd?
valse lucht e.d. gecheckt?
valse lucht e.d. gecheckt?
>>>>Showroom E36's<<<<
ik denk dat met 20000 toeren alles weg is..
begin inderdaad maar eens aan de valse lucht opsporing van het inlaattraject. Als je de stekker trekt van de LMM stationair, draait hij dan beter of slechter? Je hoeft daarbij geen gas te geven. Dat zal niks baten. Het gaat puur om stationair draaien.
begin inderdaad maar eens aan de valse lucht opsporing van het inlaattraject. Als je de stekker trekt van de LMM stationair, draait hij dan beter of slechter? Je hoeft daarbij geen gas te geven. Dat zal niks baten. Het gaat puur om stationair draaien.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 
Bedankt voor de tips, donderdag ga ik er na kijken
Hoi,
Afgelopen donderdag heb ik voor valse lucht gecheckt met een bus remreiniger, niks gevonden! Misschien dat ik het binnen kort nog eens ga na lopen. De LMM heb ik ook gecheckt als ik de kabeltje ervan los trek gebeurd er niks met
stationair draaien maar als ik die weer terug doe gaat heel eventjes het toerental omhoog en draait hij weer
op normale toeren maar nog steeds niet goed.
Nog meer ideeën?
Thnx
Afgelopen donderdag heb ik voor valse lucht gecheckt met een bus remreiniger, niks gevonden! Misschien dat ik het binnen kort nog eens ga na lopen. De LMM heb ik ook gecheckt als ik de kabeltje ervan los trek gebeurd er niks met
stationair draaien maar als ik die weer terug doe gaat heel eventjes het toerental omhoog en draait hij weer
op normale toeren maar nog steeds niet goed.
Nog meer ideeën?
Thnx
Nog een wilde gok van mijn kant, ontsteking?
>>>>Showroom E36's<<<<
Daar dacht ik dus ook all aan, ik heb all een paar keer geprobeerd om m'n auto uit lezen
maar het lukt niet! Ik heb vorige week de olie ververst van m'n auto en wou hierna de olie service (die op dashboard te zien is) renetten en zo een apparaatje dit was niet gelukt hierna heb ik geprobeerd met een paperclip (3 seconden massa maken met pin 7) dat lukte ook niet.
Ik heb 3 bobines vervangen 6,5 en 4 maar loopt nog steeds nog niet goed stationair, ik weet trouwens niet welke bobine niet goed is. Misschien nog 3 andere bobines erbij kopen? Zonde van het geld als dat het probleem niet oplost.
maar het lukt niet! Ik heb vorige week de olie ververst van m'n auto en wou hierna de olie service (die op dashboard te zien is) renetten en zo een apparaatje dit was niet gelukt hierna heb ik geprobeerd met een paperclip (3 seconden massa maken met pin 7) dat lukte ook niet.
Ik heb 3 bobines vervangen 6,5 en 4 maar loopt nog steeds nog niet goed stationair, ik weet trouwens niet welke bobine niet goed is. Misschien nog 3 andere bobines erbij kopen? Zonde van het geld als dat het probleem niet oplost.
het is niet verstandig dat met een paperclip te doen. Doe het dan met een geïsoleerd stuk draad wat je vasthoud met opengestripte eindes eraan, maar nooit met een blanke paperclip. Jouw lichaamsweerstand wordt zo doorgegeven aan de boordcomputer bij een poging tot kortsluiten. Dan heb je geen kortsluiting meer, maar maak je een heel fout circuit wat je computer kapot kan maken.
Als hij niet al kapot was. Hij communiceert niet meer. Of je hebt een marter in de buurt die zijn tanden in je kabelboom aan het zetten is, of je computerstekker hangt er niet goed in (dat is hier ook al eens gepasseerd, hoe het kan vraag het niet, maar het kan weldegelijk...). Of je computer staat onderwater in de waterbak van de e36.
Openen en checken die DME ruimte en alles eraanvast. Maar apparatuur wat niet communiceert is geen goed teken voor kabelboom en DME.
Als hij niet al kapot was. Hij communiceert niet meer. Of je hebt een marter in de buurt die zijn tanden in je kabelboom aan het zetten is, of je computerstekker hangt er niet goed in (dat is hier ook al eens gepasseerd, hoe het kan vraag het niet, maar het kan weldegelijk...). Of je computer staat onderwater in de waterbak van de e36.
Openen en checken die DME ruimte en alles eraanvast. Maar apparatuur wat niet communiceert is geen goed teken voor kabelboom en DME.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 
Ik heb vandaag eventjes gauw gekeken de DME ruimte is kurk droog en zo te zien
tot nu toe nog niet nat geweest...
tot nu toe nog niet nat geweest...
Als ik dit zo lees, gok ik idd dat er toch ergens een storing zit in je elektronica, kan ook meteen de reden zijn van je motorische problemen, hij stuurt misschien daarom ook bepaalde sensoren niet meer aan, waardoor je onregelmatig gaat lopen!
Ik durf zo nu niet te zeggen waar het hem in zit, succes met de zoektocht!!
Ik durf zo nu niet te zeggen waar het hem in zit, succes met de zoektocht!!
>>>>Showroom E36's<<<<
Storing was na een tijdje zomaar verdwenen, maar is na een lange tijd weer terug gekomen! Het lijkt wel dat het elke keer terug komt zodra het weer wat warmer word. Deze keer heb ik er een filmpje van gemaakt.
http://youtu.be/rFmLjA4igUM
Antwoorden zijn welkom
http://youtu.be/rFmLjA4igUM
Antwoorden zijn welkom
Vanos revisie?
- BMWf20 2.0d
Wow, dat lijkt wel een diesel.......... 
Krukas positie sensor, nokkenas positie sensor of je gasklep positie sensor.
Zou iemand zoeken die wel kan uitlezen anders moet je dingen vervangen om het op te sporen
Als je in omgeving Rotterdam woont kan ik uitlezen
Zou iemand zoeken die wel kan uitlezen anders moet je dingen vervangen om het op te sporen
Als je in omgeving Rotterdam woont kan ik uitlezen
hn500001 schreef:Vanos revisie?
Heeft hij 2 jaar geleden gehad, voor de vanos revisie deed hij het ook al af en toe
en daarna ook. Ik rij alleen als ik vrij ben met de bmw dus niet veel km's