BMW e46 elektronische problemen
-
Kr.devries
BMW e46 elektronische problemen
Hallo BMW fanaten
Ik heb hier een BMW 318 e46 staan met verschillende elektronische problemen met waarschijnlijk
Dezelfde oorzaak.
De accu word zeer snel leeg getrokken binnen paar uur
Km teller werkt niet
Brandstof verbruiks meter werkt niet
Ruitensproeier bijvullen lamp brand
Check engine lamp brand
Stabiliteitscontrole lamp brand
ABS lamp brand
Uitroepteken brand
Cruisecontrol werkt niet door km teller waarschijnlijk
Verlichting interieur zie je licht knipperen met draaiende motor
Normale verlichting dimt soms licht tijdens rijden en is direct weer normaal
Laadstroom is 13,9 volt
Accu is in orde
Heb de plus strip achter de zekeringen opgeschuurd en alle verbindingen gecontroleerd
Alle zekering heb ik gecheckt
Heb een Extra massa kabel van accu na blok en na ijzer deel achter dashbord gelegd ook geen verschil
er word 10volt getrokken als niks aan staat maar zit wel alarm op
De spanning die uit de accu getrokken word is licht pulserend met de lamptest tussen massa en -pool
Accu word ook goed opgeladen
Ik ben nog druk zoekende maar hoop dat iemand van jullie mij wat sneller op de goede weg kan helpen
Alvast bedankt
Ik heb hier een BMW 318 e46 staan met verschillende elektronische problemen met waarschijnlijk
Dezelfde oorzaak.
De accu word zeer snel leeg getrokken binnen paar uur
Km teller werkt niet
Brandstof verbruiks meter werkt niet
Ruitensproeier bijvullen lamp brand
Check engine lamp brand
Stabiliteitscontrole lamp brand
ABS lamp brand
Uitroepteken brand
Cruisecontrol werkt niet door km teller waarschijnlijk
Verlichting interieur zie je licht knipperen met draaiende motor
Normale verlichting dimt soms licht tijdens rijden en is direct weer normaal
Laadstroom is 13,9 volt
Accu is in orde
Heb de plus strip achter de zekeringen opgeschuurd en alle verbindingen gecontroleerd
Alle zekering heb ik gecheckt
Heb een Extra massa kabel van accu na blok en na ijzer deel achter dashbord gelegd ook geen verschil
er word 10volt getrokken als niks aan staat maar zit wel alarm op
De spanning die uit de accu getrokken word is licht pulserend met de lamptest tussen massa en -pool
Accu word ook goed opgeladen
Ik ben nog druk zoekende maar hoop dat iemand van jullie mij wat sneller op de goede weg kan helpen
Alvast bedankt
Re: BMW e46 elektronische problemen
Heb je hem al aan de uitlees apperatuur gehangen.
Wat een lastig probleem zeg.
Wat een lastig probleem zeg.
- DJLeonardo
Misschien kan je je eerst even netjes voorstellen voordat je van wal steekt, dat is hier zo de gewoonte.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
-
Kr.devries
Sorry heb me voorgesteld op het forum was er even bij ingeschoten was op het forum terecht gekomen nadat ik wat informatie aan het zoeken was.
Ik heb poging gedaan de auto uit te lezen maar kom er niet in met mijn snap-on
Ik heb poging gedaan de auto uit te lezen maar kom er niet in met mijn snap-on
- DJLeonardo
Sinds wanneer heb je dit? Zo gekocht of heb je een aanrijding gehad?
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
-
Kr.devries
Ik heb de auto zo gekocht de accu zou leeg lopen alleen de storingen waren er niet bij vermeld de auto heeft geen schade gehad. Morgen ga ik verder met het doormeten van het systeem en hoop dat ondertussen nog iemand me sneller op de goede weg sturen of een idee heeft wat het zou kunnen zijn of iets vergelijkbaars heeft gehad
Mvg
Mvg
Ik zou inderdaad voorstellen om eerst uit te lezen (komt een berg uit waarschijnlijk) en dan het fijne klusje beetpakken om ruststroom te meten en elke keer 1 zekering los te halen om de groep van de dader(s) te vinden.
Tenzij de storing via het uitlezen al aan t licht komt; evt beginnen met een accu en dynamo waarvan je weet dat die 100 % goed zijn? Veel elektronische storingen in de E46 vinden in die combinatie hun oorzaak.
Tenzij de storing via het uitlezen al aan t licht komt; evt beginnen met een accu en dynamo waarvan je weet dat die 100 % goed zijn? Veel elektronische storingen in de E46 vinden in die combinatie hun oorzaak.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Ik zou zeggen,
Eerst kijken warom hij een lage voltage geeft, probeer hem te meten aan de accu.
Ik denk aan accu, dynamo, maar ik denk eerder de spanning regelaar.
Verder kan je hem proberen uit te lezen via de bmw scanner1.4
Veel foutmeldingen komen bij bmw door een te lage spanning.
Verder zijn alle zekeringen nog wel heel?
Evt stekkers schoonmaken van de sensoren.
Succes
Eerst kijken warom hij een lage voltage geeft, probeer hem te meten aan de accu.
Ik denk aan accu, dynamo, maar ik denk eerder de spanning regelaar.
Verder kan je hem proberen uit te lezen via de bmw scanner1.4
Veel foutmeldingen komen bij bmw door een te lage spanning.
Verder zijn alle zekeringen nog wel heel?
Evt stekkers schoonmaken van de sensoren.
Succes
-
Kr.devries
Hoi bedankt tot zover voor de reacties
De spanning op de accu is in orde tijdens laden 13,9 volt zekeringen heb ik allemaal gecontroleerd
De dynamo levert wel met volle accu en lichten aan 29amp direct achter dynamo gemeten zal het ook nog even controleren met bijna lege accu.
De accu is ook in orde en ook belast gecontroleerd elke verbinding die ik tot nu toe in mijn zoektocht
Ben tegen gekomen heb ik gecheckt. Ook de plus strip achter de zekeringen heb ik los gehad en elke verbinding
Gereinigd voor een goed contact.
Net weer opnieuw aan het zekeringen trekken geweest met een gevoeligere meter ipv ampère tang en kwam ik zekering 52 tegen die 2 amp stond te trekken het is een 30amp zekering.
Als ik de zekeringen kaart lees staat er bel. Innen-/gepackraum, handschuhfachleuchte, innenlicht, scheibenwaschanlage, zentralverriegelung heckklappe. De verlichting heb ik natuurlijk gecheckt.
Het is jammer dat mijn snapon uitleescomputer er niet in kan komen deze werkt normaal tot alle modellen
Tot 2009
Ik zal kijken of ik een BMW scanner kan gebruiken ergens in de buurt en zal de overige resultaten van de metingen die ik vandaag ga doen hier plaatsen.
Gr
De spanning op de accu is in orde tijdens laden 13,9 volt zekeringen heb ik allemaal gecontroleerd
De dynamo levert wel met volle accu en lichten aan 29amp direct achter dynamo gemeten zal het ook nog even controleren met bijna lege accu.
De accu is ook in orde en ook belast gecontroleerd elke verbinding die ik tot nu toe in mijn zoektocht
Ben tegen gekomen heb ik gecheckt. Ook de plus strip achter de zekeringen heb ik los gehad en elke verbinding
Gereinigd voor een goed contact.
Net weer opnieuw aan het zekeringen trekken geweest met een gevoeligere meter ipv ampère tang en kwam ik zekering 52 tegen die 2 amp stond te trekken het is een 30amp zekering.
Als ik de zekeringen kaart lees staat er bel. Innen-/gepackraum, handschuhfachleuchte, innenlicht, scheibenwaschanlage, zentralverriegelung heckklappe. De verlichting heb ik natuurlijk gecheckt.
Het is jammer dat mijn snapon uitleescomputer er niet in kan komen deze werkt normaal tot alle modellen
Tot 2009
Ik zal kijken of ik een BMW scanner kan gebruiken ergens in de buurt en zal de overige resultaten van de metingen die ik vandaag ga doen hier plaatsen.
Gr
13.9 V tijdens laden is aardig maar niet ideaal natuurlijk. Bij lopende motor zou de spanningsregelaar toch al gauw 14.1-14.4 V moeten leveren. Kan een indicatie zijn dat de spanningsregelaar ofje accu niet meer zo ideaal is.. Als je de toeren verhoogt (1500 rpm + ), komt de laadspanning dan wel op die waarde?
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
In verband met vaker voorkomende storingen met de draadboomverbinding van carrosserie naar achterklep, zou ik eens de bedrading daar nakijken op breuken/beschadigingen. Zou eventueel kunnen zijn dat de draden onderling sluiting maken, wel even daarvoor het omhulsel lossnijden, want die draden zijn goed ingepakt.
Ik denk hieraan omdat je die 2amp lekstroom meet op de zekering die met de achterklepsluiting te maken heeft.
Ik denk hieraan omdat je die 2amp lekstroom meet op de zekering die met de achterklepsluiting te maken heeft.
-
Kr.devries
Ok even een kleine reactie over de status van de reparatie laatste 2 dagen te druk gehad om verder te gaan maar vandaag kwam door wat Googlen een stukje tegen over de ABS sensor links achter die wel eens stuk gaan of waar de kabel van breekt met de zelfde storingslampjes als die van mij. Even snel onder de auto gekeken en deze kabel bleek inderdaad gebroken en vaker gerepareerd probleem schijnt veel vaker te gebeuren. Ik zal zodra ik tijd heb en kabel vervangen of nieuw stuk er tussen solderen en hou jullie op de hoogte
Gr
Gr
-
Kr.devries
Ik heb de kabel eerst even met een busje aan elkaar gezet en na een stukje rijden gingen de lampjes uit en km teller en verbruiks meter werken weer nou alleen nog de motorstoring en accu probleem
Dat zo'n ABS-sensor voor zoveel brandende lampjes kan zorgen, gelukkig is dit probleem opgelost.
Nu het andere nog.
Nu het andere nog.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
check ind de kabelboom in kofferbak even.
dynamo losgooien en de dan lekstoom meten, kan inwendig sluiting hebben waardoor hij 10 volt weg trekt.
geen versterkers of radio zooi ingebouwd geweest???
dynamo losgooien en de dan lekstoom meten, kan inwendig sluiting hebben waardoor hij 10 volt weg trekt.
geen versterkers of radio zooi ingebouwd geweest???