Wielbouten winterbanden
-
Corpact
Wielbouten winterbanden
Korte vraag:
Is het mogelijk om met de huidige wielbouten waar lichtmetalen velgen zijn gemonteerd winterwielen te monteren, in dit geval dus stalen velgen?
Betreft E46 compact.
Bvd
Cor
Is het mogelijk om met de huidige wielbouten waar lichtmetalen velgen zijn gemonteerd winterwielen te monteren, in dit geval dus stalen velgen?
Betreft E46 compact.
Bvd
Cor
Re: Wielbouten winterbanden
Kan gewoon, geen probleem!
Dat kan, maar je kan de wielbouten niet meer gebruiken voor de LM velgen. Door de stalen velgen komt er een rand in het aanlegvlak waarna ze kunnen lostrillen. Zelf meegemaakt (en bij een ander).
Lostrillen?, volgens de bandengarage's en dealer moet dit allemaal gewoon kunnen?
BMW e91 LCI 320da Individual
-
Jorikdenkik
Lostrillen door een randje heb ik nog nooit van gehoord. Het kan gewoon, ik (en mn vader) gebruik altijd dezelfde wielbouten. Nooit een probleem gehad, gewoon een kwestie van de wielbouten op het juiste moment vastdraaien.
en na 100km bij een velgenwissel natrekken.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 
Ik gebruik 2 setjes wielbouten, de ene voor de LM-velgen (incl. slotbouten) en de andere voor de stalen wintervelgen. De originele wielbouten voor de stalen velgen zijn zwart die voor de LM-velgen zilverkleurig.
Daarnaast zet ik alles netjes vast met een momentsleutel. De vorm van een wielbout kan wel anders zijn te weten conisch of bolconisch dit is weer afhankelijk van de boutgaten in je velg. Je hebt dus of de ene of de andere vorm wielbout nodig. Wanneer de vorm van de wielgaten voor zowel je stalen wintervelg als voor je LM-velg hetzelfde is dan kun je gewoon dezelfde bouten gebruiken.
Daarnaast zet ik alles netjes vast met een momentsleutel. De vorm van een wielbout kan wel anders zijn te weten conisch of bolconisch dit is weer afhankelijk van de boutgaten in je velg. Je hebt dus of de ene of de andere vorm wielbout nodig. Wanneer de vorm van de wielgaten voor zowel je stalen wintervelg als voor je LM-velg hetzelfde is dan kun je gewoon dezelfde bouten gebruiken.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
Ik heb hier eerlijk gezegd nog nooit van gehoord?
Op onze vorige auto (ford mondeo) ook deze wissel gedaan, maar nergens geen last van? (hebben dan ook maar 1 winter wintervelgen gehad).
Maar als dit zo'n issue was, zou dit dan niet bekender moeten zijn? als je een auto zou kopen bij de dealer, en besteld er bijv. wintervelgen bij, adviseren die dan ook 2 setjes bouten??
Mij lijkt dat zolang allebij je type velgen OEM zijn, er weinig loos is?
Ik neem aan dat als alles netjes op moment vastgezet is (wat wij altijd doen), je weinig problemen hoef te hebben?
Op onze vorige auto (ford mondeo) ook deze wissel gedaan, maar nergens geen last van? (hebben dan ook maar 1 winter wintervelgen gehad).
Maar als dit zo'n issue was, zou dit dan niet bekender moeten zijn? als je een auto zou kopen bij de dealer, en besteld er bijv. wintervelgen bij, adviseren die dan ook 2 setjes bouten??
Mij lijkt dat zolang allebij je type velgen OEM zijn, er weinig loos is?
Ik neem aan dat als alles netjes op moment vastgezet is (wat wij altijd doen), je weinig problemen hoef te hebben?
>>>>Showroom E36's<<<<
Ik wissel bij mijn mijn bmw's al 12 jaar banden en heb hier nog nooit problemen mee gehad.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!