Auto stopt ermee

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
AlexS

Re: Auto stopt ermee

Bericht door AlexS » 18 dec 2012, 20:24

Misschien een idee om te kijken hoeveel brandstof er nu ingaat. Is de aanwijzing onjuist of wordt er een deel niet aangezogen? Als ik t goed zeg zit er nog een tweede pomp in de tank, als die niet goed is blijft er een deel in de tank achter dat niet wordt aangevoerd.

Is volgens mij ook ergens op dit forum te vinden..
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan

bmwpeter

Bericht door bmwpeter » 18 dec 2012, 20:41

KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER

BMW316TI

Bericht door BMW316TI » 18 dec 2012, 20:49

Ja dat had ik een tijd terug al gelezen, maar hieruit blijkt dat er geen 2e pomp is die de brandstof van de ene kant van de tank naar de andere pompt. Zitten er toevallig 2 vlotters in de tank? want als ik de achterbank eruit haal zit aan de passagierskant de brandstofpomp en aan de bestuurders kant zit ook zo`n zelfde afdekplaat.

edit: gevonden, aan de andere kant zit ook een vlotter :whistle: zal hier morgen eens naar kijken.

:)
Geld moet rollen, en wat rolt er nu beter dan een BMW?

BMW316TI

Bericht door BMW316TI » 19 dec 2012, 16:36

Nou ik heb vandaag eens goed gezocht en in tegenstelling wat sommige zeggen zit er blijkbaar wel een 2e pomp in de tank...

Door de vorm van de tank bestaat deze uit 2 "kamers", aan de passagierskant zit een vlotter met opvoerpomp om de benzine naar de motor te leiden en aan de bestuurderskant zit een vlotter met pomp om de benzine naar de andere kamer van de tank te pompen (zogeheten sucking jet pomp). Waarschijnlijk is dus ook deze suckingjet pomp kapot.

Ik bliijf het vreemd vinden dat beide pompen in de tank kapot gaan, ik ga deze doormeten om te kijken of deze misschien kapot gaan doordat ze een te lage spanning ontvangen van de accu. Ik houdt jullie op de hoogte, mocht iemand nog een andere reden weten waarom deze pompen kapot gaan, dan roept u maar!

Alvast bedankt voor alle reacties ik heb hier zeer veel aan gehad! :duimen:

Verheeske

Bericht door Verheeske » 19 dec 2012, 16:43

Lijk mij eerder door spanningspieken dan door te lage spanning
Ver leeg rijden van te tank. Vorige eigenaar?
-- Houdoe wanne --

AlexS

Bericht door AlexS » 20 dec 2012, 20:39

Te regelmatig met een laag brandstof niveau rijden, waardoor de pompen te warm worden is een vaker voorkomende oorzaak (bij meerdere merken). Spanningspieken kunnen inderdaad ook een oorzaak zijn, maar dan moeten ze wel vaak en lang voorkomen lijkt me. Lang stilstaan wil ook nog wel eens defecten veroorzaken, maar dan meestal kort na het weer in gebruik nemen.

BMW316TI

Bericht door BMW316TI » 20 dec 2012, 20:44

Ik ga dit weekend de brandstofpompen doormeten tijdens stationair draaien wellicht te lage accu spanning of brandstofpomprelais dat slecht is. Mocht dit niet het geval zijn dat plaats ik 2 nieuwe pompen (brandstofpomp en "suckingjetpump")en hoop ik dat t probleem uitblijft. De auto heeft niet lang stilgestaan, wel moet ik bekennen dat het wel eens voorkomt dat ik de tank ver leeg rijdt... deze les heb ik nu wel geleerd... is knap vervelend als je auto uitvalt!

Houdt jullie op de hoogte!

AlexS

Bericht door AlexS » 20 dec 2012, 20:55

Je had er al 1 vervangen toch? Zou ik beginnen met de tweede, volgens mij had iemand hier er nog 1 liggen..

BMW316TI

Bericht door BMW316TI » 20 dec 2012, 21:37

Nou ik heb op dit moment de benzinepom erin waarmee ik de auto kocht (deze is ver versleten omdat het kreunen echt constant voorkomt nu) De pomp die ik 2e hands heb gekocht doet dit kreunen enkel bij het op contact zetten (dus deze begint ook kapot te gaan) en de suckingjetpomp is afgelopen week waarschijnlijk kapot gegaan dus zal sowieso vervangen worden door een nieuwe.

Een 2e hands pomp begin ik liever niet meer aan AlexS, op het "andere" forum wordt dit namelijk afgeraden.

Dit weekend eerst even alles doormeten en dan nieuwe pompen bestellen!

AlexS

Bericht door AlexS » 21 dec 2012, 11:43

Ik snap dat van die gebruikte pomp afraden wel, als je het geld missen kan voor twee nieuwe is dat zeker de mooiste oplossing. Als je gebruikte kan vinden waarvan je kan uitgaan dat ze goed zijn, helpt dat misschien qua kosten en qua vaststellen van t probleem.

Hopelijk los je meteen alle problemen in 1x ermee op; vervang uit voorzorg je brandstoffilter ook, omdat dat volgens mij meteen de drukregeling is.

Quadrantz

Bericht door Quadrantz » 21 dec 2012, 11:57

Check anders even http://www.dparts.com/ voor 2e handse pompen...ik heb er zeer goeie ervaring mee mbt ABS pomp (+ ECU) en andere onderdelen...

BMW316TI

Bericht door BMW316TI » 21 dec 2012, 12:10

De brandstofpomp die ik laatst bij een demontagebedrijf heb gehaald geeft nu ook al tekenen van slijtage dus denk dat ik beter nieuwe kan kopen met garantie, dan zit ik zowiezo eerste jaar goed. Ik wil best wat geld besparen door dingen 2e hands te kopen maar zonder benzine komen te staan is ook best gevaarlijk dus bespaar hier liever niet op. Maar bedankt voor de tips, die site heb ik ook al ontdekt via dit forum, erg handig en overzichtelijk plus mooie prijzen.

Holographic91

Bericht door Holographic91 » 21 dec 2012, 13:50

Is dat kreunen niet gewoon normaal :s Ik heb dit vaker als ik hem uitzet (al sinds ik hem heb 2,5 jaar). Ik heb altijd gedacht dat dit een veiligheid is dat de brandstof terug in de tank gaat. Heb dit ook bij meerdere auto's gehoord.

BMW316TI

Bericht door BMW316TI » 21 dec 2012, 13:53

Ik heb momenteel mn oude defecte brandstofpomp er in zitten hierdoor kreunt de brandstofleiding continu, ik zal er eens een filmpje van proberen te maken. Geloof me dat hoort niet ;)

BMW316TI

Bericht door BMW316TI » 21 dec 2012, 18:22

http://s1311.beta.photobucket.com/user/ ... C.mp4.html

Dit is het filmpje waarin, als je heeeel goed luistert, het kreunen hoort... het is moeilijk vast te leggen op camera maar de goede luisteraar zal het horen. Het gaat om een soort kreunend geluid dat niet constant is! Het geluid duurt telkens 3-5 seconden. Af en toe geef ik gas omdat het na het gas geven beter te horen is.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”