Startonderbreker verwijderen?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
jeroen76

Startonderbreker verwijderen?

Bericht door jeroen76 » 13 jan 2013, 11:36

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het verwijderen van een startonderbreker?

Op dit moment heb ik nog geen problemen.Echter heb ik in m'n vorige auto,geen BMW,een heleboel problemen gehad met een startonderbreker,uitval van motor(zowel stationair als tijdens rijden),wel of niet meer aanslaan,en meer storingen....Deze is toen wel verwijderd,maar was anders aangesloten dan bij m'n huidige auto.

Het betreft de uitvoering zoals op de foto's.Een klein "oog",die doormiddel van een staafje wordt geactiveerd.Het lijkt er op dat de bedrading naar de computer gaat achter het dashboardkastje,maar het kan ook zijn dat hij daar alleen bij elkaar gehouden wordt om de schijn te wekken dat ie daar ergens is afgetapt c.q. aangesloten....?!

(Ook zo lekker...valt het staafje voor of na gebruik tussen de tunnelbak en de stoelrails..... -_- .....waar je zo lekker bij kan..)

Nogmaals,hij werkt gewoon,maar om evt. toekomstige storingen voor te zijn door veroudering,zou ik 'm liever kwijt zijn.

Mocht iemand ervaring hebben of een soort gelijke onderbreker hebben die deze wel heeft verwijderd,graag even een reactie!

Afbeelding

Afbeelding

BMWE39FREAK

Re: Startonderbreker verwijderen?

Bericht door BMWE39FREAK » 13 jan 2013, 21:42

Oh.. die onhandige start onderbreker ken ik wel en heb der zelf nog 1 liggen.

Afbeelding

Het verwijderen van deze vind ik zelf reuze mee vallen en is het eigenlijk gewoon logica ;)
BMW L.A.CarParts
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen

jeroen76

Bericht door jeroen76 » 14 jan 2013, 21:59

Kijk,das duidelijk...althans,ik ben zelf niet zo'n elektra man,ondanks de logica van demontage moet dit dus wel te doen zijn.... :) :roll:

Klopt het dat dat zwarte kastje bij de computer achter het dashboard zit?En dat de rest onder stuurkolom verborgen zit?Had wel al wat draden gevonden,maar raakte toen het spoor een beetje bijster....

Ik heb ooit in een Golf ook zo'n kreng gehad,die had m'n broer,die monteur is,er in 15 minuutjes uit...dit ziet er iets gecompliceerder uit,maar is dus wel te doen.

I.i.g. bedankt voor het verduidelijken!

MrJP

Bericht door MrJP » 03 okt 2016, 15:24

ik zie dat dit topic al lang geleden is, maar ik heb nu zelf ook zo'n zelfde startonderbreking. deze wil ik graag omzeilen omdat het gewoon een irritant rotding is. ga je effe een brief op de post doen, moet die sleutel weer van contact en op de startonderbreker omdat die weer op startonderbreking staat... de afbeelding van bmwe39freak kan ik niet zien. kan iemand me helpen hoe ik deze moet omzeilen?

mvg

Jay.335i

Bericht door Jay.335i » 09 jul 2019, 14:30

Ik zou het ook graag willen weten

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”