Zit me eigenlijk te verbazen hoe snel de diesel eigenlijk start bij dit weer. Sleutel er in drukken en niks voorgloei melding op het dashbord en dat bij een temperatuur van -9 volgens het dashbord?
Bij de E39 duurde het wel even voordat het voorgloei lampje uit ging.
Iemand een idee hoe dat zit. Moet je een keer de startknop induwen zonder zeg maar standje 2 en even wachten of is het gewoon drukken en starten en is dat lange voorgloeien inmiddels iets uit de oude doos van < 2006
Tip van de dag met dit weer. Eerst je lampen + blower + achterruit ontdooier even aanzetten. Even wachten en alles uit en dan pas starten.
Gloeit een 520d Lci eigenlijk nog wel voor
Re: Gloeit een 520d Lci eigenlijk nog wel voor
Bij mijn 520d LCI komt er dezer dagen soms op het scherm: "voorgloeien, even wachten" of iets dergelijks en verschijnt het gele spiraalsymbool op het display tussen de twee wijzerplaten.
BMW 520d Touring (2008) - Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi.
Re: Gloeit een 520d Lci eigenlijk nog wel voor
Gewoon startknop induwen. Rest gebeurt automatisch. Je merkt idd het voorgloeien niet.
Als je als eens je gloeibougies stuk gehad zoals ik, merk je het verschil tussen voorgloeien of niet.
Als je als eens je gloeibougies stuk gehad zoals ik, merk je het verschil tussen voorgloeien of niet.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Gloeit een 520d Lci eigenlijk nog wel voor
Hehe wat is dat voor gein??geen2rechterhanden schreef:Tip van de dag met dit weer. Eerst je lampen + blower + achterruit ontdooier even aanzetten. Even wachten en alles uit en dan pas starten.
achterruit verwarming doe ik idd wel aan als ik moet krabben
F10 N57N
Re: Gloeit een 520d Lci eigenlijk nog wel voor
Word idd aangeraden voor een zwakke batterij, om ze wakker te maken als ze koud is.
Onze batterijen staan al wat warmer in de koffer en met die electronica is het allemaal niet zo eenvoudig meer.
Onze batterijen staan al wat warmer in de koffer en met die electronica is het allemaal niet zo eenvoudig meer.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Gloeit een 520d Lci eigenlijk nog wel voor
Accu moet bij koudstart wel zo´n 600 A kunnen leveren. Startmotor diesel is 2 kW. Trekt dus max 2000/11 = 180 A. Eitje dus!
F10 N57N

