Kofferklep sluit niet goed / trekt niet aan
- stingree69
Kofferklep sluit niet goed / trekt niet aan
Hallo allen,
Het forum doorzocht maar er nog niets over kunnen vinden, dus bij deze een nieuw topic :
De/het kofferdeksel van mijn 2004 530D Touring sluit niet meer goed. Ik 'gooi' em dicht, en dan trekt normaal gesproken de kofferdeksel nog even aan. Dat gebeurt nu regelmatig niet, waardoor tijdens het rijden de binnenverlichting gaat branden/auto melding geeft van kofferdeksel open en tijdens parkeren het alarm afgaat. Heeft iemand een idee of ik hier zelf iets mee kan?
Ter nadere info; ik heb net het bekende Touring-met-panoramadak-probleem van water in de kofferbak gehad. Ik weet niet of het hier iets mee te maken heeft, probleem deed zich wel rond hetzelfde moment voor. Er zijn een module en wat stekkers vervangen.
Groet,
Rene
Het forum doorzocht maar er nog niets over kunnen vinden, dus bij deze een nieuw topic :
De/het kofferdeksel van mijn 2004 530D Touring sluit niet meer goed. Ik 'gooi' em dicht, en dan trekt normaal gesproken de kofferdeksel nog even aan. Dat gebeurt nu regelmatig niet, waardoor tijdens het rijden de binnenverlichting gaat branden/auto melding geeft van kofferdeksel open en tijdens parkeren het alarm afgaat. Heeft iemand een idee of ik hier zelf iets mee kan?
Ter nadere info; ik heb net het bekende Touring-met-panoramadak-probleem van water in de kofferbak gehad. Ik weet niet of het hier iets mee te maken heeft, probleem deed zich wel rond hetzelfde moment voor. Er zijn een module en wat stekkers vervangen.
Groet,
Rene
Groet, Rene
550d F11 2014
Re: Kofferklep sluit niet goed / trekt niet aan
Oops, ik vrees dat dit mogelijk duidt op kabelbreuk, ben je net genezen van het panoramadaknachtmerrie, komt de volgende eraan...Het is hoe dan ook een elektrisch probleem.
BMW E61 530i 2007 (LCI)
Hoi, weet bijna zeker dat het een kabelbreuk is, had bij mij het probleem, dat de koffer niet meer open wou, kijk maar naar je meest linkse kabelboom, ik heb er van de week 30 cm nieuwe kabel tussen gezet, 1 kabel was door, en 4 zaten nog aan een zijde draadje vast...Gelijk alle 12 vervangen...
Suc6 met de reparatie...
Edwin
Edwin
Life the life, drive a BMW F11
- stingree69
Vandaag kabelboom vervangen. Was deze wel aan toe, hoewel geen breuken. Maar het probleem is niet weg helaas. Begint toch wel erg vervelend te worden, alarm gaat nu steeds af, zet Em vaak al niet meer op slot, kan ook niet de bedoeling zijn... Iemand nog een geweldige tip?
Groet, Rene
550d F11 2014
Hoeveel kabelbomen heb je vervangen? Er zijn er in totaal 4 stuks, in elke schanier 2. Verder is er nog wat elektronica binnenin, aan de bovenzijde van de achterklep. Zoek maar eens op kabelbreuk, dan vind je dat vanzelf.
- stingree69
Nou, een maand verder maar het euvel is verholpen. Er zijn nu zoals Dannyk al aangeeft, een hele rits kabelbomen (deels) vervangen. Die hadden het er aan toe. De directe storing zat em uiteindelijk in het mechanisme van de ruit in de kofferdeksel. Maarja, voordat je daar achter bent 'moet' je dus al het een en ander langs zijn geweest. De rekening viel me met ca. € 350 nog mee, ik vreesde al veel erger.
Volgende projectje is een van de PDC sensoren achter vervangen en dan zijn we voorlopig weer 100%...
Volgende projectje is een van de PDC sensoren achter vervangen en dan zijn we voorlopig weer 100%...
Groet, Rene
550d F11 2014
-
KevinBMW530D
Goedemiddag,
Ik hoop dat jullie nog op het forum zitten. Bij bijn e61 heb ik het zelfde probleem met de achterklep. Waar zit dat mechanisme? En de kabelbomen?
Heb er nog niet heel veel kijk op. :-)
Ik hoop dat jullie nog op het forum zitten. Bij bijn e61 heb ik het zelfde probleem met de achterklep. Waar zit dat mechanisme? En de kabelbomen?
Heb er nog niet heel veel kijk op. :-)