Katalysator vraagje? ?
Katalysator vraagje? ?
Ik heb een bmw e30 uit 1985,Auto is ingevoerd dus nieuwe kenteken. Dus daarom kan ik niet naar exacte gegevens van de auto komen. Was laatst naar de keuring en werd mij verteld dat het een auto met katalysator is. Dat zit er niet meer op maar een kabel die uit de auto naar beneden gaat, hebben ze op de een of ander manier wel aan de voorste pijp vastgezet. Dus werd mij gezegd, dat dit een auto met Kat.is. Maar hoe weet ik dat zeker.
Hoe is dit na te gaan. Wat ik weet is het een auto uit 1985 318 i Automaat.
Hoe is dit na te gaan. Wat ik weet is het een auto uit 1985 318 i Automaat.
Bmw 318i 2003 facelift Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat
Re: Katalysator vraagje? ?
chassisnummer invullen in de real OEM of de dealer bellen. Weet je het zo. Er zijn modellen met en zonder kat. De conclusie hoeft niet helemaal juist te zijn. De O2 sensor zit er hoe dan ook bij de 318i.
Je zou dus best een auto zonder kat kunnen hebben.
Je zou dus best een auto zonder kat kunnen hebben.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 

Heb net gekeken naar real Oem en na invullen van chassisnummer krijg je de volgend melding:
2 doors--- 318 i ----- 7-1985------ M-10 motor.
staat niet of het een auto is met of zonder katalysator. Als ik de eerste eigenaar zou zijn, zou het gemakkelijk zijn.
Maar ik kan nergens uitmaken of het een origineel met of zonder Kat moet zijn.
2 doors--- 318 i ----- 7-1985------ M-10 motor.
staat niet of het een auto is met of zonder katalysator. Als ik de eerste eigenaar zou zijn, zou het gemakkelijk zijn.
Maar ik kan nergens uitmaken of het een origineel met of zonder Kat moet zijn.
dan adviseer ik je contact op te nemen met een locale bmw dealer. Als dat bij de goedkeuring van je auto noodzakelijk is zeker. Nogmaals de keurmeester kan het ook fout hebben. De productiejaren met en zonder katalysator overlappen zich compleet.
Van '83-'86 zonder kat en met kat: van '84-'87.
Van '83-'86 zonder kat en met kat: van '84-'87.

Zoals ik net zei, ben erachter gekomen dat het een auto is met Kat. Trouwens bij de keuring hebben ze niet moeilijk gedaan, moest alleen achterdemper vervangen omdat deze lek is.
Kan ook zijn dat dit in het land van herkomst er zelf is ondergebouwd,
Neem aan dat hij uit Duitsland komt.
Omdat je in Duitsland niet in elke stad mag komen met een oude auto zijn er enkele eisen.
En daar valt de kat dus ook onder,
En veel duitsers laten dus een kat onder het oldtimer zetten om toch in een bepaalde stad of dorp te mogen komen.
Neem aan dat hij uit Duitsland komt.
Omdat je in Duitsland niet in elke stad mag komen met een oude auto zijn er enkele eisen.
En daar valt de kat dus ook onder,
En veel duitsers laten dus een kat onder het oldtimer zetten om toch in een bepaalde stad of dorp te mogen komen.
530d E61 titan silber 2005 daily,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,
Mag wel een slotje op.jomeo schreef:Zoals ik net zei, ben erachter gekomen dat het een auto is met Kat.

Maar wel een andere ontdekking: gisteren de uitlaat compleet vervangen met een andere goede gebruikte. Nu kom ik erachter dat er geen katalysator op zat, wat ik dus wist, maar lambdasonde. Dus dit heb ik gewoon erop laten zitten en de rest vervangen. Dus mijn vraag ik wat is het verschil tussen lambdasonde en katalysator?
-
- Contacteer:
Lambdasonde meet je uitlaatgaswaarden en regelt hier de inspuiting op af. Een katalysator filtert je uitlaatgas.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
hoe weet jij nou of jouw 318i af fabriek een kat heeft of niet? Hoe ben jij hier nu achter gekomen?

Ten eerste heb ik gekeken op Real Oem, maar daar kon ik niet wijzer worden. Toen heb ik Bmw Kalfsbeek gebeld in Schiedam. Hun vroegen mij de chassisnummer en toen zei die man dat het auto is katalysator af fabriek.
en omdat mijn uitlaat van voren aan een is gelast, had ik gedacht dat ze bij de voorpijp iets geconstrueerd hadden waar ze de stekker van de ""Katalysator" in hadden gedaan.
Maar gisteren bleek dat het voorpijpje naar spruitstuk gewoon origineel is waar aan een stekker van Lambdasonde zit.
Dus nu mijn conclusie: Het is helemaal geen auto geweest met fabriek af Katalysator. Het is een auto met een Lambdasonde. Of heb ik het mis?
en omdat mijn uitlaat van voren aan een is gelast, had ik gedacht dat ze bij de voorpijp iets geconstrueerd hadden waar ze de stekker van de ""Katalysator" in hadden gedaan.
Maar gisteren bleek dat het voorpijpje naar spruitstuk gewoon origineel is waar aan een stekker van Lambdasonde zit.
Dus nu mijn conclusie: Het is helemaal geen auto geweest met fabriek af Katalysator. Het is een auto met een Lambdasonde. Of heb ik het mis?
-
- Contacteer:
kat en lambdasonde zijn 2 totaal verschillende dingen. Een auto met en zonder kat kan een lambdasonde hebben. Het is niet of/of
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Conclusie: je auto is af-fabriek uitgerust met een katalysator bij navraag aan de dealer.
Die lambda sonde zit er bij jouw 318i altijd in. Of je nu een kat hebt of niet. Je computer zal toch informatie moeten krijgen om het mengsel bij te regelen.
Die lambda sonde zit er bij jouw 318i altijd in. Of je nu een kat hebt of niet. Je computer zal toch informatie moeten krijgen om het mengsel bij te regelen.

Oke dat weten we dan ook en zal deze natuurlijk bijhouden over mijn type auto. Ik heb nu een normale uitlaat onder gedaan. Hij gaat morgen voor de herkeuring, want de achterdemper was kapot.
Maar in de zomer wil wel een originele uitlaat met Kat eronder doen.
Maar in de zomer wil wel een originele uitlaat met Kat eronder doen.