Vervangen inlaatspruitstuk & Injector 530d E60

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Gebruikersavatar
djvirus
Berichten: 282
Lid geworden op: 10 feb 2013, 16:24
Locatie: Uithoorn & Wateringen

Vervangen inlaatspruitstuk & Injector 530d E60

Bericht door djvirus » 03 apr 2013, 06:39

`Beste Forumleden,

Ik heb een E60 530d uit 2003. Nu heb ik een probleem dat mijn auto heel erg trilt bij het stationair draaien nadat ik het gaspedaal flink heb ingetrapt ( dus niet bij normaal rijgedrag ).

Heb het eea uitgelezen en zie de melding dat er een error is in cylinder 1 Glow plug ( dit geeft DIS aan ). Hiermee bedoelen ze als ik me niet vergis de gloeibougie in cylinder 1.

Verder heb ik me ook laten vertellen, dat het niet per se de gloeibougie hoeft te zijn, maar ook aan mijn injector kan liggen. Om het eea uit te sluiten ben ik van plan om de inlaatspruitstuk, gloeibougies en de injector van cylinder 1 te vervangen.

Nu is mijn vraag heeft iemand een soortgelijk probleem gehad of deze onderdelen vervangen? Zo ja, zou iemand mij daarbij willen/kunnen helpen?

Afbeelding
:///m: BMW UITLEZEN(E,F,G series), CODING, PROGRAMMING
FSC CODES VOOR RETROFITS CIC NBT NBT EVO
DVD VRIJSCHAKELEN OP NBT EVO id4,id5,id6
xHP Flash, Navigatieupdate CIC & NBT EVO, VIM, Apple Carplay :///m:

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Vervangen inlaatspruitstuk & Injector 530d E60

Bericht door tom_il » 03 apr 2013, 07:29

Gloeibougie gaat het zeker niet zijn, deze heeft alleen een functie bij het starten bij koud weer. Bij slechte gloeibougies gaat de motor slecht draaien direct na een koude start voordat je gas gegeven hebt. Na enkele seconden als de motor wat warmer is draait hij normaal.
525d E61 2007 pre-LCI

Lowkey
Berichten: 566
Lid geworden op: 24 mar 2012, 11:56
Locatie: Groningen

Re: Vervangen inlaatspruitstuk & Injector 530d E60

Bericht door Lowkey » 04 apr 2013, 00:42

Tja ik heb ook al een jaar lang gloeikaars errors van alle cilinders in DDE 5.1 module maar starten doet ie als de beste in de winter. Heb wel eerder een nieuw gloeikaars stuurmodule laten plaatsen. Motortemp is koud in de error dus ga er van uit dat dit inderdaad een gloeikaars error is.
F10 N57N

Gebruikersavatar
Mistafa
Berichten: 282
Lid geworden op: 26 mei 2008, 13:29

Re: Vervangen inlaatspruitstuk & Injector 530d E60

Bericht door Mistafa » 29 apr 2013, 10:42

Gloeistiften zijn het inderdaad niet, dit merk je enkel de eerste 5m daarna doen ze helemaal niets meer namelijk.
Als ik jou was zou ik de injectoren eruit halen en laten reinigen en testen.

Gebruikersavatar
gk5
Berichten: 516
Lid geworden op: 09 jun 2012, 22:18
Locatie: Schaijk Noord Brabant

Re: Vervangen inlaatspruitstuk & Injector 530d E60

Bericht door gk5 » 29 apr 2013, 13:40

djvirus schreef:`Beste Forumleden,

Ik heb een E60 530d uit 2003. Nu heb ik een probleem dat mijn auto heel erg trilt bij het stationair draaien nadat ik het gaspedaal flink heb ingetrapt ( dus niet bij normaal rijgedrag ).

Heb het eea uitgelezen en zie de melding dat er een error is in cylinder 1 Glow plug ( dit geeft DIS aan ). Hiermee bedoelen ze als ik me niet vergis de gloeibougie in cylinder 1.

Verder heb ik me ook laten vertellen, dat het niet per se de gloeibougie hoeft te zijn, maar ook aan mijn injector kan liggen. Om het eea uit te sluiten ben ik van plan om de inlaatspruitstuk, gloeibougies en de injector van cylinder 1 te vervangen.

Nu is mijn vraag heeft iemand een soortgelijk probleem gehad of deze onderdelen vervangen? Zo ja, zou iemand mij daarbij willen/ku
Afbeelding
Injector op eerste cylinder is dood.
Je moet hem so snel mogelijk vervangen.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.

superalio

Re: Vervangen inlaatspruitstuk & Injector 530d E60

Bericht door superalio » 29 apr 2013, 19:59

Wat gebruik je voor het testen van je injectoren? Dus welke programma en welk menu/optie?

Gebruikersavatar
gk5
Berichten: 516
Lid geworden op: 09 jun 2012, 22:18
Locatie: Schaijk Noord Brabant

Re: Vervangen inlaatspruitstuk & Injector 530d E60

Bericht door gk5 » 29 apr 2013, 20:49

Inpa
E60-->engine-->f5-->f4
Dis
Function selection-->Complet vehicyle-->Drive-->diesel electronics-->smooth running controler-->>test schedule....
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.

Gebruikersavatar
Knakkel
Berichten: 565
Lid geworden op: 16 apr 2013, 21:10
Locatie: 0318

Re: Vervangen inlaatspruitstuk & Injector 530d E60

Bericht door Knakkel » 29 apr 2013, 21:18

Smooth running controller .... Hmmmm
Wat kun je hier testen dan als ik vragen mag ?
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d

Gebruikersavatar
gk5
Berichten: 516
Lid geworden op: 09 jun 2012, 22:18
Locatie: Schaijk Noord Brabant

Re: Vervangen inlaatspruitstuk & Injector 530d E60

Bericht door gk5 » 29 apr 2013, 21:20

Injectors.Probeer maar...
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.

Gebruikersavatar
Knakkel
Berichten: 565
Lid geworden op: 16 apr 2013, 21:10
Locatie: 0318

Re: Vervangen inlaatspruitstuk & Injector 530d E60

Bericht door Knakkel » 29 apr 2013, 21:46

Ja graag, maar zit op het (chinese)kabeltje te wachten....

Even voor de topicstarter: Een nieuwe injector moet wel geprogrammeerd worden in je DDE.
Anders doet ie het niet.
Bron: TIS.
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d

Gebruikersavatar
gk5
Berichten: 516
Lid geworden op: 09 jun 2012, 22:18
Locatie: Schaijk Noord Brabant

Re: Vervangen inlaatspruitstuk & Injector 530d E60

Bericht door gk5 » 29 apr 2013, 21:50

Precies, maar het is geen probleem.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.

Spasta
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 jun 2009, 16:10

Re: Vervangen inlaatspruitstuk & Injector 530d E60

Bericht door Spasta » 06 mei 2013, 10:39

Ik heb het zelf ook aan de hand gehad met mijn E39 525d (M57 motor).
Ik heb ook nog een lektest gedaan van de verstuivers als extra controle.
Gloeibougie zou ik gewoon direct mee vervangen, het spruitstuk is er dan toch af.

Let wel op dat je ze vooraf goed in spuit met wd40 of iets dergelijks en zorgen dat de motor warm is.
Ik heb er eentje gehad die afbrak... geen lachertje -_-

Gebruikersavatar
djvirus
Berichten: 282
Lid geworden op: 10 feb 2013, 16:24
Locatie: Uithoorn & Wateringen

Re: Vervangen inlaatspruitstuk & Injector 530d E60

Bericht door djvirus » 06 mei 2013, 14:48

Heb idd gehoord, dat die bougies erg gevoelig zijn en zo kunnen afbreken, als de motor niet warm genoeg is en je geen wd40 gebruikt.. Was ook van plan om mijn inlaat te vervangen, maar deze was eraf toen mijn brandstofpomp vervangen werd en zag tot mijn verbazing dat mijn swirlflaps niet aanwezig waren.. IS het dan nog steeds noddzakelijk om de inlaat te vervangen? Want heb gehoord dat de inlaat een kwaal is bij de 5 serie e60.
:///m: BMW UITLEZEN(E,F,G series), CODING, PROGRAMMING
FSC CODES VOOR RETROFITS CIC NBT NBT EVO
DVD VRIJSCHAKELEN OP NBT EVO id4,id5,id6
xHP Flash, Navigatieupdate CIC & NBT EVO, VIM, Apple Carplay :///m:

Gebruikersavatar
M.arco
Berichten: 517
Lid geworden op: 11 mar 2014, 12:24

Re: Vervangen inlaatspruitstuk & Injector 530d E60

Bericht door M.arco » 25 mei 2014, 17:45

Even inhaken.. Is het veel werk het INLAATspruitstuk te vervangen? M'n 530D rookt veel en blaast wanneer de turbo er in komt. Het blaast aan de bestuurderszijde, dus de inlaatlaatkant. De swirl kleppen zijn door de vorige eigenaar vervangen.
Groeten, Marco

INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.

Gebruikersavatar
gk5
Berichten: 516
Lid geworden op: 09 jun 2012, 22:18
Locatie: Schaijk Noord Brabant

Re: Vervangen inlaatspruitstuk & Injector 530d E60

Bericht door gk5 » 25 mei 2014, 20:16

Een of twee uurtjes en ben je klaar.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”