Dension geluid kraakt en onzuiver

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Sergee

Dension geluid kraakt en onzuiver

Bericht door Sergee » 03 mar 2013, 19:36

Hoi,

Ik heb sinds kort een dension gateway bt voor mijn BMW. Ik heb de versie voor de 16:9 navi, aangezien ik deze ook heb.

Bluetooth en usb werken nu, echter heb ik enorm slecht geluid bij het hard zetten van muziek, en vooral bij lage tonen.

Geluid van de radio zelf is wel goed!

Hoe komt dit?

nickelineveerle

Re: Dension geluid kraakt en onzuiver

Bericht door nickelineveerle » 10 apr 2013, 13:13

Beste Sergee,

9 van de 10 keer ligt het in dit soort gevallen aan de BM54 Radio Module.
zou even kijken of je dit kan testen met een nieuwe om dan in ieder geval uit te sluiten of het dit wel of niet is.

bij mij was dit het in ieder geval wel geval.
Heb de Dension Gateway pro, muziek afspelen via BT ging prima, alleen telefoneren werkte niet dan wel heel slecht geluid.
bleek ook de BM54 te zijn.

succes.
gr. Nick

e46 touring.exe

Bericht door e46 touring.exe » 29 apr 2013, 21:21

Heeft iemand een foto van die module en waar vind ik deze?

MindWarp

Bericht door MindWarp » 29 apr 2013, 21:51

Zo te zien heb je een touring?

Dan vind je de BM54 tussen achterbank en reserve wiel onder de vloer, mits hij in jouw wagen nog origineel geplaatst is natuurlijk...

Afbeelding
Afbeelding
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer - Bruce Lee"

e46 touring.exe

Bericht door e46 touring.exe » 03 mei 2013, 23:24

Hey MindWarp dank je voor de foto, ik ga morgen even op onderzoek uit, maar kan me niet voor de geest halen dat ik deze ooit gezien heb. Tevens twijfel ik of ik een dension met BT koop of dat ik hem zonder BT koop en dan mijn vaste Bimmer foon (draadloos) ga ombouwen. Kan iemand me daar uit ervaring over adviseren? Persoonlijk hoop ik dat ik de Bimmer foon voor een paar centen kan aanpassen want dan hou ik volgens mij de originele stuurbediening intact en heb ik een betere ontvangst, maar graag wat reacties.

MindWarp

Bericht door MindWarp » 04 mei 2013, 12:11

Het kan natuurlijk zijn dat de module onder de rest van de apparaten verplaatst is moet je even naar kijken idd.

De draadloze Siemens BIT2 telefoon omzetten naar BT is mogelijk je zal dan de GSM module moeten vervangen door de BMW BT module welke uitwisselbaar is op dezelfde stekkertjes meen ik hier op het forum gezien te hebben. De BMW telefoon met draad en ook de kosten van zo'n BT module weet ik niet. Komt nog bij dat je in je middenconsole de telefoon zelf moet weg halen en een snap-in adapter met pairing knop kan plaatsen die natuurlijk ook weer op dezelfde stekkertjes past. De BT snap-in die ooit voor E46 beschikbaar is gemaakt beperkt zich wel tot telefoons die inmiddels in het museum thuis horen maar wie weet vind je een modernere ...

De Dension met BT schijnt ook op de stuurbediening te werken dus dat moet dan geen probleem zijn.

Succes!
Afbeelding
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer - Bruce Lee"

e46 touring.exe

Bericht door e46 touring.exe » 04 mei 2013, 15:42

Vandaag even gekeken tussen het reservewiel en de achterbank, maar ik heb geen BM54 module, wel een pdc (park distance controle) en een pfc trailer module (van Jaeger). Nu heb ik onlangs begrepen dat ik met mijn 4:3 scherm een radio+cassette+navipijl heb waarin dit geïntegreerd is. Ik denk dat mijn keuze zal vallen op de Dension BT (130 euro) aangezien het ombouwen van de originele foon toch prijziger schijnt te zijn.

MindWarp

Bericht door MindWarp » 04 mei 2013, 16:33

Ah een 4:3 .. ja dan hoef je niet verder te zoeken die info klopt idd ...

Je hebt dan geen aparte BM 24 / 54 module achterin.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”