Hierbij wil ik mij graag voorstellen. Ik ben Niels en kom uit de buurt van Delft. Ik ben sinds ca. 4 jaar BMW rijder (na ervoor opvolgend een 1986 Golf; een 1999 A3 1.8T en een 2005 A4 2.0T gereden te hebben).
Mijn eerste BMW was een heerlijke 2006 Z4 Coupe E86 -indertijd had ie maar 22k op de klok staan, dus net niet splinternieuw:
Sinds vorig jaar heb ik ook een 2006 M5 E60 in bezit (deze had wel al 133k op de klok, maar zag er desondanks tiptop uit):

Aan beide auto's heb ik beperkte exterieur aanpassingen gedaan, in de vorm van een M-element voor iedere auto:
De Z4 had oorspronkelijk de normale motorkap, maar na een vogelpoep-lakschade-incident vorig jaar (waardoor de hele motorkap opnieuw gespoten moest worden) heb ik maar besloten om van een nood een deugd te maken en gelijk voor de M motorkap te gaan, aangezien de twee kreuklijnen zo perfect passen bij de "deuk" in het dak.
De aanpassing aan de M5 was de M-achterspoiler zoals te zien op de bovenste M5 foto - het ziet er net iets bruter uit, en geeft hopelijk ook nog echt wat extra downforce bij hogere snelheden. Ow ja, ik heb de begrenzer eerder dit jaar door ESS Tuning laten verwijderen - hij zou dus nu in theorie 330 km/u moeten kunnen. Denk niet dat ik die top snel zal opzoeken; maar aangezien je op de autobahn met deze auto erg snel op 270 km/u kan zitten (de fabrieks-af begrenslimiet van mijn versie), besloot ik dat het toch wel ietsje meer mocht.
Verder alleen kleine functionele aanpassingen zoals bv inbouw van een bekerhouder in de Z4 tot een ipod interface in de M5.
En nog wat kiekjes samen:
Als ik de twee met elkaar vergelijk dan is het speelse gemak waarmee je met de Z4 kan smijten helemaal top - hij heeft dan wel niet het vermogen van de M5, maar het roadster-karakter en goede gewicht/vermogen ratio maakt hem erg lichtvoetig.
Je kan/durft ook heel makkelijk hard een bocht in te duiken en/of heel vroeg in de bocht alweer op het gas te gaan. Dit is iets wat ik met de M5 door het gewicht en formaat (en angstaanjagende vermogen
Maar goed, leuk om hier kennis te maken en erg benieuwd hoe de BMW community op dit form is - het is 't eerste forum waar ik dan na jaren lurken eindelijk eens de moeite heb genomen om mij voor te stellen. Overigens las ik in de mail van de moderator vandaag van Bimmerfest in juni; dus daar ga ik zeker nog wat meer info over lezen om te zien of dit wat voor mij is.
groet
Niels