Trekhaak advies / montage

Voor alle technische vragen over de BMW 1 Serie
suikerstuutje

Trekhaak advies / montage

Bericht door suikerstuutje » 09 mei 2013, 10:56

Heb sinds kort een E87 118d en wil graag een trekhaak monteren of laten monteren, nu ben ik wat aan het zoeken naar de verschillende (en dat zijn er veel) types die er aangeboden worden.
Dat die afneembaar moet zijn ivm parkeersensoren zal best zijn, maar zijn er hier ervaringsdeskundigen die me tips kunnen geven?
Zie dat er op Ebay.de veel worden aangeboden incl. elektroset en voor best scherpe prijzen.
Westfalia en Oris lijken me de meest goeie, wat is jullie mening en advies en wellicht een adres voor montage.
Alvast bedankt. :duim:

Jeroen.

Re: Trekhaak advies / montage

Bericht door Jeroen. » 13 mei 2013, 12:18

Staan er gewichten vermeld op je kentekenbewijs bij het stukje trekhaak?
Soms staan er bij de 1 serie geen gewichten (een streepje) en mag er niet eens een trekhaak onder.

BMW (ivm de garantie) rekende voor mijn auto 1300 euro daar er meer moest gebeuren dan alleen een trekhaak :s

Succes.

suikerstuutje

Bericht door suikerstuutje » 15 mei 2013, 18:50

Waarom zou er geen trekhaak onder mogen? heb diverse 118d gezien met trekhaak...
Heb trouwens een adres in België gevonden die voor een scherp bedrag volgende week er 1 onder gaat zetten.

Jeroen.

Bericht door Jeroen. » 16 mei 2013, 20:10

Heb dit op een ander forum gelezen. Daar bleek dat er bij diverse 1 bezitters geen trekgewichten waren vermeld op het kentekenbewijs en deze ook niet kregen bij navraag.
Hier onder een voorbeeld waar dan bij sommige een streepje staat.
Afbeelding

Natuurlijk kun je domweg een trekhaak plaatsen, maar dan verspil je evt. je garantie en bij een mogelijke controle door onze vrienden ben je ook de pineut.

Vandaar de opmerking. Ik mag gelukkig gewoon 1200 kg trekken, maar misschien zijn er hier 1 bezitters die dit herkennen.

Succes.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Techniek”