530 slaat heel soms af bij wegrijden
- d&mvanroij
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 12 jun 2013, 19:12
530 slaat heel soms af bij wegrijden
Onze 530 automaat is nu 3 keer afgeslagen bij het aan rijden.
Nu geven wij heel weinig gas met de auto, tenminste we trappen hem niet op zijn staart.
Zou het kunnen dat hij daardoor afslaat omdat hij te laag in zijn toeren komt?
Tijdens het rijden is er niks aan de hand.
Heb de auto pas 5 dagen en ben geen automaat gewend.
Er staan pas 102000 km op de teller dus daar zou het m.i niet aan kunnen liggen.
Nu geven wij heel weinig gas met de auto, tenminste we trappen hem niet op zijn staart.
Zou het kunnen dat hij daardoor afslaat omdat hij te laag in zijn toeren komt?
Tijdens het rijden is er niks aan de hand.
Heb de auto pas 5 dagen en ben geen automaat gewend.
Er staan pas 102000 km op de teller dus daar zou het m.i niet aan kunnen liggen.
Re: 530 slaat heel soms af bij wegrijden
Je zou eens kunnen kijken naar het gasklephuis of die nog mooi schoon is.
Verder kan er een slang ofzo gescheurd zijn waardoor hij valse lucht aanzuigt.
Opzich hoef je helemaal geen gas te geven,
Als je de rem loslaat hoort hij uit zichzelf al een stukje te gaan rijden.
Km-stand zegt niks,
Onderhoud(boekjes) zegt veel!
Verder kan er een slang ofzo gescheurd zijn waardoor hij valse lucht aanzuigt.
Opzich hoef je helemaal geen gas te geven,
Als je de rem loslaat hoort hij uit zichzelf al een stukje te gaan rijden.
Km-stand zegt niks,
Onderhoud(boekjes) zegt veel!
Laatst gewijzigd door e28-520i op 18 jun 2013, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
530d E61 titan silber 2005 daily,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,
-
streamline
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: 530 slaat heel soms af bij wegrijden
Een automaat zal ook nooit te laag in zijn toeren kunnen komen dat hij afslaat!
- d&mvanroij
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 12 jun 2013, 19:12
Re: 530 slaat heel soms af bij wegrijden
bedankt voor de info
ik ga het gasklephuis en de slangen er van na laten kijken door de garage.
de onderhoud boekjes zijn compleet ingevuld.
groetjes
ik ga het gasklephuis en de slangen er van na laten kijken door de garage.
de onderhoud boekjes zijn compleet ingevuld.
groetjes
Re: 530 slaat heel soms af bij wegrijden
Dat is altijd mooi dat de boekjes erbij zitten zegt veel over een auto!
Laat je nog wel even weten wat het probleem is/was is altijd fijn om te horen.
Wat je zelf ook nog even zou kunnen proberen is je stekker loshalen van je luchtmassa meter een rond ding met een stekker eraan en als je die stekker eraf haalt en hij begint dan beroert te lopen dan is dat het niet,
Maar mocht de motor nou onveranderd blijven lopen dan is je luchtmassa meter kapot/vervuilt
Laat je nog wel even weten wat het probleem is/was is altijd fijn om te horen.
Wat je zelf ook nog even zou kunnen proberen is je stekker loshalen van je luchtmassa meter een rond ding met een stekker eraan en als je die stekker eraf haalt en hij begint dan beroert te lopen dan is dat het niet,
Maar mocht de motor nou onveranderd blijven lopen dan is je luchtmassa meter kapot/vervuilt
530d E61 titan silber 2005 daily,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,
- d&mvanroij
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 12 jun 2013, 19:12
Re: 530 slaat heel soms af bij wegrijden
Ik laat zeker iets weten.
Hij doet het alleen als ik stil sta of bijna stil sta.
Vandaag heeft hij alles goed gedaan.
Zou het kunnen zijn dat hij gewoon wat km moet gaan maken?
Heeft de laatste 4 jaar maar 9000km gereden.
Hopelijk weet ik vrijdag meer krijg dan 4 nieuwe banden van de garage.
En vraag dan meteen of hij dit probleem bekijkt.
Nu weet ik dus wat ik tegen hem kan zeggen.
Groeten
Hij doet het alleen als ik stil sta of bijna stil sta.
Vandaag heeft hij alles goed gedaan.
Zou het kunnen zijn dat hij gewoon wat km moet gaan maken?
Heeft de laatste 4 jaar maar 9000km gereden.
Hopelijk weet ik vrijdag meer krijg dan 4 nieuwe banden van de garage.
En vraag dan meteen of hij dit probleem bekijkt.
Nu weet ik dus wat ik tegen hem kan zeggen.
Groeten
-
streamline
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: 530 slaat heel soms af bij wegrijden
Heeft de auto wel een beurt gehad? het wil meestal ook wel helpen om alle filters en olie te vervangen samen met de bougies.
Vooral het laatste heeft er ook nog wel eens invloed op.
Vooral het laatste heeft er ook nog wel eens invloed op.
- d&mvanroij
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 12 jun 2013, 19:12
Re: 530 slaat heel soms af bij wegrijden
6000km geleden beurt gehad.
Maar dat is wel 19 maanden geleden.
Omdat hij dus erg weinig heeft gelopen de laatste tijd.
Gr.
Maar dat is wel 19 maanden geleden.
Omdat hij dus erg weinig heeft gelopen de laatste tijd.
Gr.
Re: 530 slaat heel soms af bij wegrijden
Dat zou er opzich niks mee te maken hebben,
Heb een paar weken geleden een auto gehad die sinds 2009 bij de domeinen stil stond,
Ding was starten en lopen.
Ik heb hier momenteel ook een auto die precies dezelfde problemen als tp heeft.
Het is starten/lopen.
Rijdt ook maar zo gauw je hem in de D zet en je rijdt van de oprit dan valt die weg.
Dan start je hem weer en rij je verder valt hij maarzo onder het rijden uit.
Ik heb toen luchtmassameter stekker losgehaald en geen problemen weer gehad,
Natuurlijk wel direct een nieuwe originele luchtmassa meter besteld.
Heb een paar weken geleden een auto gehad die sinds 2009 bij de domeinen stil stond,
Ding was starten en lopen.
Ik heb hier momenteel ook een auto die precies dezelfde problemen als tp heeft.
Het is starten/lopen.
Rijdt ook maar zo gauw je hem in de D zet en je rijdt van de oprit dan valt die weg.
Dan start je hem weer en rij je verder valt hij maarzo onder het rijden uit.
Ik heb toen luchtmassameter stekker losgehaald en geen problemen weer gehad,
Natuurlijk wel direct een nieuwe originele luchtmassa meter besteld.
530d E61 titan silber 2005 daily,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,
- d&mvanroij
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 12 jun 2013, 19:12
Re: 530 slaat heel soms af bij wegrijden
Ik heb net de stekker van de luchtmasameter los getrokken.
De motor viel toen meteen uit.
Stekker weer terug gedaan en loopt weer als een zonnetje.
Dat kan ik dus uit sluiten die werk nog gewoon goed.
Of begrijp ik het verkeerd ?
Gr.
De motor viel toen meteen uit.
Stekker weer terug gedaan en loopt weer als een zonnetje.
Dat kan ik dus uit sluiten die werk nog gewoon goed.
Of begrijp ik het verkeerd ?
Gr.
- d&mvanroij
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 12 jun 2013, 19:12
Re: 530 slaat heel soms af bij wegrijden
Ik ben de de slangen aan het zoeken die misschien poreus zouden kunnen zijn.
Nu kan ik die niet echt vinden weet ook niet waar het gasklep huis zit.
Ik moet vrijdag 4 nieuwe banden op de Bmw laten leggen.
Hopelijk kijk de garage er dan even na.
Gr.
Nu kan ik die niet echt vinden weet ook niet waar het gasklep huis zit.
Ik moet vrijdag 4 nieuwe banden op de Bmw laten leggen.
Hopelijk kijk de garage er dan even na.
Gr.
Re: 530 slaat heel soms af bij wegrijden
Die werkt dan inderdaad nog naar behoren!d&mvanroij schreef:Ik heb net de stekker van de luchtmasameter los getrokken.
De motor viel toen meteen uit.
Stekker weer terug gedaan en loopt weer als een zonnetje.
Dat kan ik dus uit sluiten die werk nog gewoon goed.
Of begrijp ik het verkeerd ?
Gr.
530d E61 titan silber 2005 daily,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,
- d&mvanroij
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 12 jun 2013, 19:12
Re: 530 slaat heel soms af bij wegrijden
Als ik nu de auto stationair laat lopen en dan een beetje met het gas speel.
Dan kan ik de auto ook laten afslaan.
Dan geef ik gas tot 1500 toeren en dan los en weer tot 1500 en als ik hem dan weer los laat slaat hij af.
Ik moet zeggen dit is mijn eerste Bmw hopelijk gaat het allemaal goed komen.
Gr.
Dan kan ik de auto ook laten afslaan.
Dan geef ik gas tot 1500 toeren en dan los en weer tot 1500 en als ik hem dan weer los laat slaat hij af.
Ik moet zeggen dit is mijn eerste Bmw hopelijk gaat het allemaal goed komen.
Gr.
Re: 530 slaat heel soms af bij wegrijden
Klinkt sterk verdacht als een defecte nokkenassensor, maar dat weet je pas bij uitlezen! Soms geeft ie hier echter geen error voor, maar je kan het proberen.
-
streamline
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: 530 slaat heel soms af bij wegrijden
Niet helemaal met je eens, over het algemeen is het goed te merken als een auto een beurt gehad heeft.e28-520i schreef:Dat zou er opzich niks mee te maken hebben,
Heb een paar weken geleden een auto gehad die sinds 2009 bij de domeinen stil stond,
Ding was starten en lopen.
Ik heb hier momenteel ook een auto die precies dezelfde problemen als tp heeft.
Het is starten/lopen.
Rijdt ook maar zo gauw je hem in de D zet en je rijdt van de oprit dan valt die weg.
Dan start je hem weer en rij je verder valt hij maarzo onder het rijden uit.
Ik heb toen luchtmassameter stekker losgehaald en geen problemen weer gehad,
Natuurlijk wel direct een nieuwe originele luchtmassa meter besteld.
Geen eerlijke vergelijking, maar als je met een Peugeot 206 met een 1.6 16v benzine in de buurt van de 30.000 km onderhoudsinterval komt begint ie ook beroerd te lopen. Afslaan bij gas los en dat soort dingen en foutmeldingen in het motormanagement.
Nieuwe olie erin en verse bougies en je hebt nergens last meer van en loopt hij als nieuw.
Maar nog een goede tip voor deze auto is dat ding goed warmrijden. 6000km over 1,5 jaar is erg weinig en dan krijg je ook vocht e.d. in je olie. Gewoon eens een lange snelwegrit maken en wat meer op het gas. Daar gaat ie niet kapot van.


