Ik heb mijzelf al even kort voorgesteld in het 'voorstel' gedeelte, maar zal hier mijn auto nog even wat beter 'showen'!
Het gaat om een 320d van 2003, volgens mij een vrij standaard uitvoering (heeft geen elektrische ramen achter bijvoorbeeld), maar af-fabriek wel aangekleed met mooie opties. Zo is 'ie voorzien van het fijne sportinterieur, mooie 17'' wielen en een schuifdak. Voor mij prima. Al is het wel erg wennen aan het stugge onderstel (reed hiervoor een Land Rover Discovery TD5 en een Grand Cherokee), dus dan is dit wel even andere koek! Tot nu toe bevalt de auto erg goed! Alleen zijn er wel wat kleine to-do dingen:
- Auto pakt onder de 2.000 toeren wat loom op en roet behoorlijk (waarschijnlijk een vervuilde EGR-klep?)
- Afgelopen vakantie naar Frankrijk begon de hele kerstverlichting op het dashboard te branden, waarschijnlijk de ABS sensor. Zoek nog een mogelijkheid om goedkoop uit te laten lezen welke het is, vervangen kan ik zelf wel en de dealer vraag de hoofdprijs. Iemand tips?
- Chromen raamomlijsting monteren, vind deze zwarte niet echt mooi. Is dit te doen, of haast onmogelijk?
- Zwarte handgrepen vervangen voor meegespoten exemplaren
- Inleg op het dashboard, liefst hout of aluminium
Verder zijn tips over specifiek/preventief onderhoud welkom! Zo begreep ik dat het handig is om de wervelkleppen te verwijderen? (dit hoor ik overigens bij alle diesels die dit hebben)
Hier nog wat foto's van de bolide:

En nog een vakantiefoto voor het idee: